Niet voor Europa: Volkswagen Gol
Gol? Jawel, goal in het Spaans. In 1980 bracht Volkswagen het model op de markt, en sinds 1987 is het de best verkochte auto van het Zuid-Amerikaanse land. Op de Sao Paulo Auto Show presenteert Volkswagen de zesde generatie.
We hebben hier dus niet te maken met een Golf. Ook niet met een Polo overigens, al doet zijn neus anders vermoeden. Sinds de introductie van de Gol in 1980 hebben zo'n 4,5 miljoen Gol'tjes de fabriek verlaten. De Gol is vooral erg basic en is typisch een auto voor de Zuid-Amerikaanse markt.
Op de B-segmenter zien we, hoe kan het ook anders, duidelijk de familietrekken van Volkswagen terug. Van voren lijkt de Gol wel erg veel op de huidige Polo en ook de achterkant is overduidelijk herkenbaar als een auto uit Wolfsburg. Al komt hij uit Brazilië. De Gol mag weg voor een prijs die net iets boven de 10.000 euro zal liggen. Om de prijs zo laag mogelijk te houden staat hij op het platform waar de Polo, Ibiza en Fabia van de vorige generatie op stonden.
De Gol zul je niet snel terug zien op de Nederlandse wegen, de compacte Volkswagen is speciaal ontwikkeld voor de Zuid-Amerikaanse markt.
PRIVATE LEASE Volkswagen
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

'Heeft mijn plug-in hybride Volkswagen Multivan niet te weinig vermogen voor een caravan?

Volkswagen-medewerkers in Dresden kunnen een ID3 kopen van hun transitievergoeding

Bij dit jaarkilometrage ligt bij een auto als de Volkswagen Polo het omslagpunt voor een diesel

Op het hoogtepunt van de crossmanie moest zelfs 'Golf 65 Plus' stoer doen: Volkswagen CrossGolf







