AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Motorenfamilie Renault breidt zich uit met 1,6 TCe
34

Renault is druk met de nieuwe motorenfamilie TCe. Deze compacte turbomotoren kennen we al als 1,2- en 1,4-liter. Binnenkort komt er een 1,6-liter bij. En daarmee is de familie nog niet compleet.
Op de Autosalon van Genève wordt het TCe-motorenpalet van Renault uitgebreid met een 1,6-liter. Dat meldt de Franse autopers. Tot nu toe bestaan al de 1,2-liter in de Twingo, Clio en Modus. De 1,4-liter is onlangs gepresenteerd in de Mégane en levert 130 pk.
De 1,6-liter krijgt eveneens een plek in de Mégane maar is ook bestemd voor de nieuwe Scénic en de Laguna. Op den duur wordt de TCe-motor ook geschikt gemaakt voor het gebruik van E85. De vermogens van de 1,6-liter beginnen bij 156 pk.
De motorenfamilie wordt later nog aangevuld met een 1,8-liter. Die is bestemd voor de Laguna maar ook voor de nieuwe Espace, waarvan door de huidige crisis de ontwikkeling op een laag pitje is gezet.
De komst van de compacte turbomotoren betekent niet dat de oude generatie direct met pensioen mag. De mannen van Renault Sport knallen nog één keer met de 2,0-liter turbo. Die maakt eveneens op de Zwitserse beurs zijn opwachting onder de kap van de Mégane Sport. Naar het vermogen daarvan, kunnen we alleen nog maar gissen.
PRIVATE LEASE Renault
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Dit is de Lexus LBX: helemaal nieuw, bijzonder compact
Autotest

Test: BMW i5 - opnieuw weet BMW zwaarlijvigheid te kop in te drukken
Autosport

Max Verstappen in Barcelona oppermachtig naar 40e F1-zege
Praktijkervaring

Praktijkervaring Skoda Octavia: dit vinden eigenaren van hun auto
Achtergrond

100 jaar stroomlijn: zo lang bestaan er al gladde auto's
Autotest

Test: Alfa Romeo Tonale - Hard zoeken naar Alfa DNA
Lezersreacties (34) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.