en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
M-topman Van Meel zegt tegenover het Britse Autocar dat het 'waarschijnlijk is' dat toekomstige M-modellen, zoals de M5, over vierwielaandrijving komen te beschikken. Puristen hoeven daarbij niet te vrezen: vierwielaandrijving zou optioneel zijn, 'standaard' blijven de modellen achterwielaangedreven.
Volgens Van Meel zijn performance-modellen tegenwoordig zo krachtig dat vierwielaandrijving erg aantrekkelijk wordt. Daarbij zegt de topman dat het zelfs lastig is de huidige achterwielaangedreven versies aan de man te brengen in markten als Canada en Zwitserland. Ook bij de vierwielaangedreven versies zal volgens Van Meel het meeste vermogen naar de achterwielen gaan.
Ter vergelijk: de M5 (E39) die in 1998 op de markt verscheen, perste 400 pk uit zijn 4,9-liter V8. De M5 (E60) uit 2005 leverde 507 pk uit zijn 5,0-liter V10 en de biturbo V8 in de huidige M5 schopt het tot 560 pk.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.