AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mazda BT-50 maakt pick-up trendy
7
Bij ons mag de Autosalon van Parijs dan het middelpunt van de automobiele aandacht zijn, ook in Australië hebben ze hun autotentoonstelling. Daar debuteert de Mazda BT-50, de auto die de pick-up weer helemaal hip moet maken.
Mazda noemt de BT-50 een 'active lifestyle vehicle', een auto die de functionaliteit van een pick-up combineert met een modern design. In het front herkennen we trekken van met name de 6. De volgende generatie BT-50 is volledig nieuw ontwikkeld en niet alleen gericht op bedrijven, maar ook op bijvoorbeeld gezinnen.
Mazda gaat de pick-up ook in Europa op de markt brengen. Of Nederland ook bij de uitverkoren landen hoor, is nog niet bekend. De onthulling vindt op 15 oktober plaats in Sydney.
Het Japanse merk neemt natuurlijk ook primeurs mee naar de Autosalon van Parijs. Op de Franse beursvloer verwelkomen we de facelift van de 2, nieuwe diesels voor de 3 en de 5 en de Shinari Concept (foto's 2 en 3). Die geeft aan welke richting Mazda in gedachten heeft voor het toekomstige design.
Het Japanse merk neemt natuurlijk ook primeurs mee naar de Autosalon van Parijs. Op de Franse beursvloer verwelkomen we de facelift van de 2, nieuwe diesels voor de 3 en de 5 en de Shinari Concept (foto's 2 en 3). Die geeft aan welke richting Mazda in gedachten heeft voor het toekomstige design.