Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Mazda BT-50 Thunder: ruig werkpaard

Uiterlijk vertoon

8
Mazda BT-50 Thunder
Mazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 ThunderMazda BT-50 Thunder
Lars Krijgsman
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
29 maart 2021 om 10:51
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Dit is de Mazda BT-50 Thunder, een wel heel ruig model dat we in Nederland helemaal niet kennen. De pick-up BT-50 Thunder oogt alsof -ie zijn tanden in de Ranger Raptor zou willen zetten.

Mazda heeft in onder meer Thailand, Zuid-Afrika en Australië de BT-50 in het gamma. Dat is een pick-up die in dezelfde klasse valt als hier wél bekende pick-ups als de Toyota Hilux, Volkswagen Amarok, Nissan Navara en Ford Ranger. Met de Ranger had de vorige generatie BT-50 overigens een heel hechte band. Die was immers gebaseerd op Fords pick-up. De huidige BT-50 is onderhuids stiekem een Isuzu D-Max en dat maakt het werkpaard ditmaal volledig Japans. Deze speciale Thunder-uitmonstering verschaft de Mazda een extra stoer voorkomen.

De Thunder is de dikst uitgevoerde variant van de BT-50, al is de auto helaas alleen voor de Australische markt bestemd. Hij heeft een heftig aangepaste bumper, compleet met stalen bullbar waarin een led-lichtbalk is verwerkt. De BT-50 krijgt als Thunder onder meer dikke treeplanken, grote kunststof wielkastverbreders, 18-inch lichtmetaal, een elektrisch bedienbare aluminium rol om de laadbak mee af te dekken én een stellage achterop op allerhande zaken mee vast te sjorren. Een met bruin leer bekleed interieur? Van de partij.

De Mazda BT-50 Thunder oogt alsof geen rotswand te stijl voor 'm is, al is aan de aandrijflijn verder niet gesleuteld. De pick-up heeft de 190 pk en 450 Nm sterke 3.0 viercilinder dieselmotor van Isuzu in zijn neus. Vierwielaandrijving is standaard.

  • Houd me op de hoogte over de Mazda BT-50
Mazda Mazda BT-50

Lezersreacties (8) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mazda BT-50 specificaties
  • Mazda BT-50 occasions
  • Mazda BT-50 video's
Advies en informatie
  • Mazda BT-50 tests
  • Mazda BT-50 gebruikersreviews
  • Mazda BT-50 index
PREMIUM
Mazda 2 Hybrid - Test

Mazda 2 Hybrid - Test

Het mag een unicum worden genoemd: Mazda heeft twee totaal verschillende 2’s in de etalage....

Lees meer
Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

Doorgaans vliegen bij Klokje Rond de torenhoge kilometerstanden je om de oren. Deze week is...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Mazda BT-50 is pick-up met Kodo-design

    Mazda BT-50 is pick-up met Kodo-design

    10
    • 17 juni 2020
  • Nieuws
    Eindelijk nieuwe Mazda BT-50 op komst

    Eindelijk nieuwe Mazda BT-50 op komst

    2
    • 11 juni 2020
  • Nieuws
    Opnieuw bijgeschaafd: Mazda BT-50

    Opnieuw bijgeschaafd: Mazda BT-50

    6
    • 2 mei 2018
  • Nieuws
    Mazda BT-50 maakt pick-up trendy

    Mazda BT-50 maakt pick-up trendy

    7
    • 13 september 2010
Merk
Merk
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    51
    • 25 juni 2022
  • PREMIUM
    Mazda 2 Hybrid - Test

    Mazda 2 Hybrid - Test

    • 21 juni 2022
  • PREMIUM
    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    • 31 mei 2022
  • Nieuws
    Prijzen verbeterde Mazda MX-30 bekend

    Prijzen verbeterde Mazda MX-30 bekend

    58
    • 25 mei 2022
  • Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

    Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje...

    • 24 mei 2022
  • PREMIUM
    Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel Grandland - Triotest

    Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel...

    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    Sneller laden voor Mazda MX-30

    Sneller laden voor Mazda MX-30

    55
    • 12 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden