Lexus LC 500 voor all the single ladies
Glitters voor goed doel
Lexus gaat op wereldtournee met popzangeres Beyoncé. Het merk doet een duit in het zakje van haar liefdadigheidsinstelling BeyGood én tovert een met glitters overladen Lexus LC 500 uit de hoge hoed.
Lexus gaat een samenwerking aan met zangeres Beyoncé en gaat zelfs mee op wereldtournee. Lexus ondersteunt daarbij onder meer BeyGood, een liefdadigheidsinstelling van de popster. BeyGood ondersteunt onder meer Black-owned small businesses financieel en Lexus zegt toe in elke Amerikaanse stad waar de artiest een concert geeft de door BeyGood aan twee bedrijven te schenken financiële bijdrage met $10.000 dollar te verhogen. Leuk en aardig, maar AutoWeek is een autosite en dus gaat onze aandacht vooral uit naar een letterlijk, misschien meer dan figuurlijk, schitterende LC 500 die Lexus op tournee stuurt.
Lexus heeft een LC 500 omhuld met een chroomkleurige wrap en hem beplakt met glinsterende juwelen. We komen ze tegen op de zijspiegelkappen, de wielnaven, rond de koplampen, in het logo in het front en rond de kentekenplaat. De glimmende LC 500 for all the single ladies moet in elke Amerikaanse stad waar Beyoncé tijdens haar tournee neerstrijkt te zien zijn.
Het is niet de eerste keer dat Lexus marketingtechnisch mee probeert te liften op het succes van een popster. Eerder ging het al een samenwerking aan met will.i.am - die zijn naam graag met een bijzondere vorm van interpunctie schrijft. Ook de marketingafdeling van Mercedes-Benz valt te verleiden tot samenwerkingen met bekende artiesten. Ook dat merk ging namelijk eerder een samenwerking met will.i.am aan.