Iveco eDaily FCEV heeft brandstofcel van Hyundai aan boord
Slimme wisselwerking
Tijdens bedrijfswagenbeurs IAA Transportation in Hannover heeft Iveco een bedrijfswagen gepresenteerd die tankzij een brandstofcel van Hyundai waterstof lust. Het resultaat van de interessante samenwerking tussen Iveco en Hyundai heeft eDaily Fuel Cell Electric Vehicle, maar is nog niet productierijp.
Medio dit jaar werd bekend dat Hyundai en Iveco op het gebied van waterstofbussen een samenwerking zouden aangaan. Dat partnerschap had vooral betrekking op stadsbussen die waterstof lusten. Nu komt Iveco met een versie van de Daily die is uitgerust met een brandstofcel van Hyundai.
De Iveco eDaily Fuel Cell Electric Vechicle (FCEV) heeft een 90 kW brandstofcel en een 190 pk sterke elektromotor. De elektrisch aangedreven bedrijfswagen heeft zes waterstoftanks met een gezamenlijke capaciteit van 12 kilo. Volgens Hyundai en Iveco komt de eDaily FCEV tot 350 kilometer ver. Het maximum laadvermogen bedraagt aldus de twee bedrijven 3.000 kilo.
Gaat de Iveco eDaily FCEV direct in serieproductie? Nee, zo ver is het nog niet. Iveco en Hyundai komen eerst met een kleine serie die bij een selecte groep klanten getest gaat worden. Aan het eind van het jaar moeten de eerste exemplaren op de weg belanden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Iveco Daily 35C14 2.3 375 Laadklep 500kg Trekhaak 3500kg trekgewicht Airco 2-Persoons Open laadbak Pick-up P-up Bakwagen Telefoonverbinding 1e eigenaar Euro 6 Bpm vrij !!!
- 2019
- 159.308 km

Iveco Daily 35C14 2.3 375 Laadklep 500kg Trekhaak 3500kg trekgewicht Airco 2-Persoons Open laadbak Pick-up P-up Bakwagen Telefoonverbinding 1e eigenaar Euro 6 Bpm vrij !!!
- 2019
- 186.010 km

Iveco Daily 35C14 2.3 375 Laadklep 500kg Trekhaak 3500kg trekgewicht Airco 2-Persoons Open laadbak Pick-up P-up Bakwagen Telefoonverbinding 1e eigenaar Euro 6 Bpm vrij !!!
- 2019
- 158.565 km
Lees ook

Praktijkervaring Hyundai i30: volgens de eigenaren een echte allrounder

Porsche kijkt de kunst af bij 'heel goede' Hyundai

'Moet ik koelvloeistof van mijn Hyundai Ioniq 5 bij 60.000 km vervangen, ik laad nooit snel?'

Waarom de Hyundai Inster geen Ioniq 1 heet, hoewel hij zelfs trekjes vertoont van grootste broer
