Irmscher Opel Corsa iRC is extreem uitgebouwd

Irmscher Opel Corsa iRC

Een GSi- of OPC-versie van de huidige Opel Corsa is er niet en dus is Opels kleinste in GS Line-uitvoering de sportiefst uitgedoste Corsa die je kunt bestellen. De Opel-adepten van Irmscher laten zien wat er in theorie allemaal met de Corsa mogelijk is.

Het lijkt er sterk op dat Opel op termijn een sportieve OPC-achtige variant aan het leveringsgamma van de Corsa toevoegt, een sportieve versie die mogelijk gebaseerd is op de elektrische Corsa-e. Hoe dat allemaal handjes en voetjes krijgt, zal nog moeten blijken en dat betekent dat er - naast de GS Line-uitvoering - geen écht sportieve versie van de Corsa bestaat. De creatie van het Duitse Irmscher die je op deze afbeeldingen ziet, verandert daar helaas nog niets aan. Maar, dromen kan altijd.

De wel heel uitbundig aangeklede Corsa op deze twee afbeeldingen luistert naar de naam Opel Corsa iRC. Het is nog een designstudie, dus zet niet direct koers naar het in Duitsland gelegen Remshalden waar Irmscher is gevestigd. Volgens het eigenwijze bedrijf heeft het zich voor het design van de Irmscher Opel Corsa iRC laten inspireren door voor het World Rally Championship (WRC) ontwikkelde scheurneuzen. Als we de Corsa iRC zo zien, geloven we de Duitsers op hun woord.

Irmscher Opel Corsa iRC

De Irmscher Opel Corsa iRC staart je namelijk aan alsof hij je ziel en die van je directe naasten het liefste gisteren nog verslindt. Irmscher geeft de Corsa iRC niet alleen uitbundige bumpers met enorme roosters, maar zelfs een volledige widebody. Zowel de voor- als achterscerhemen zijn danig uitgebouwd en de boel is rondom aangekleed met spoilers, lipjes en randjes die verbleken bij de strijkplank die bovenaan de achterkant hangt. De achterbumper is digitaal opgeleukt met een diffuser met in het midden daarvan een breed, hoekig uitlaateindstuk. Het feit dat er een uitlaat onder de Corsa iRC hangt wijst er natuurlijk op dat Irmscher een sportieve Corsa-variant het liefst gewoon met een verbrandingsmotor ziet.

Gaat Irmscher de Corsa iRC daadwerkelijk bouwen? We wagen het te betwijfelen, al zegt het bedrijf wel dat het daar nog geen beslissing over heeft genomen. Daarnaast geeft Irmscher aan te werken aan een vermogensupgrade die de spierkracht van de Corsa met 130 pk sterke 1.2 benzinemotor richting de 200 pk tilt. Momenteel kun je al bij Irmscher aankloppen voor een module die het vermogen van die machine opkrikt tot 151 pk.

PRIVATE LEASE Opel Corsa

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.