AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Hyundai Santa Fe krijgt nieuwe jas
25
De Hyundai Santa Fe had een voorspoedige start op de Nederlandse markt, maar in de afgelopen jaren kwam behoorlijk de klad in de verkoopcijfers. Een facelift moet het tij keren.
Het belangrijkste nieuws is de introductie van een nieuwe viercilinder, die naast de 2.7 V6 en twee diesels in het gamma komt. De uitstoot met die motor komt volgens de importeur rond de 200 gram per kilometer te liggen, flink lager dan de 241 gram per kilometer die de 2,7-liter V6 momenteel uitstoot.
We zien hier een afbeelding van de Koreaanse Santa Fe, die op details afwijkt van de Europese. De aanpassingen bestaan uit een nieuwe grille, andere voorbumper, richtingaanwijzers in de buitenspiegels en nieuwe wielen. Aan de achterkant zien we nieuwe lichtunits en een andere bumperpartij.
Binnenin biedt Hyundai materialen van een hogere kwaliteit, een nieuwe middenconsole en een nieuw, met leder bekleed stuurwiel. Verder vinden de nieuwste technische verworvenheden hun weg naar de Santa Fe, zoals actieve hoofdsteunen, Bluetooth met voice control, smart key met startknop en een achteruitijcamera.
De Koreaanse SUV was in zijn eerste jaar op de Nederlandse markt zeer succesvol, er vonden er in 2006 bijna 3.000 een eigenaar. Door de invoering van de slurptaks werd de auto duurder en dat is te zien aan de verkoopcijfers over 2008, dit jaar gingen er 1.265 op kenteken. Dit jaar staat de teller tot nu toe nog maar op 251 exemplaren.
Hyundai wil de CO2-uitstoot van de SUV beperken daarbij gaat –naast de nieuwe viercilinder- een nieuwe automatische transmissie een belangrijke rol spelen. De nieuwe transmissie is 12 kilo lichter en heeft 62 onderdelen minder dan de huidige vijftraps, en volgens het merk zorgt hij ook nog voor een lager verbruik.
Voor wie enthousiast is geworden over de gefacelifte Santa Fe hebben we slecht nieuws. De auto komt wereldwijd al in de herfst op de markt, maar de importeur meldt ons dat deze wacht op de nieuwe Nederlandse CO2-wetgeving. Zodoende staat de auto pas begin volgend jaar in de showroom bij u op de hoek.
We zien hier een afbeelding van de Koreaanse Santa Fe, die op details afwijkt van de Europese. De aanpassingen bestaan uit een nieuwe grille, andere voorbumper, richtingaanwijzers in de buitenspiegels en nieuwe wielen. Aan de achterkant zien we nieuwe lichtunits en een andere bumperpartij.
Binnenin biedt Hyundai materialen van een hogere kwaliteit, een nieuwe middenconsole en een nieuw, met leder bekleed stuurwiel. Verder vinden de nieuwste technische verworvenheden hun weg naar de Santa Fe, zoals actieve hoofdsteunen, Bluetooth met voice control, smart key met startknop en een achteruitijcamera.
De Koreaanse SUV was in zijn eerste jaar op de Nederlandse markt zeer succesvol, er vonden er in 2006 bijna 3.000 een eigenaar. Door de invoering van de slurptaks werd de auto duurder en dat is te zien aan de verkoopcijfers over 2008, dit jaar gingen er 1.265 op kenteken. Dit jaar staat de teller tot nu toe nog maar op 251 exemplaren.
Hyundai wil de CO2-uitstoot van de SUV beperken daarbij gaat –naast de nieuwe viercilinder- een nieuwe automatische transmissie een belangrijke rol spelen. De nieuwe transmissie is 12 kilo lichter en heeft 62 onderdelen minder dan de huidige vijftraps, en volgens het merk zorgt hij ook nog voor een lager verbruik.
Voor wie enthousiast is geworden over de gefacelifte Santa Fe hebben we slecht nieuws. De auto komt wereldwijd al in de herfst op de markt, maar de importeur meldt ons dat deze wacht op de nieuwe Nederlandse CO2-wetgeving. Zodoende staat de auto pas begin volgend jaar in de showroom bij u op de hoek.
PRIVATE LEASE Hyundai Santa Fe
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Deze volwaardige gezinsauto's koop je met €20.000 budget
Achtergrond
Dit zijn de goedkoopste gebruikte SUV’s
Hyundai hogerop, DS zoekt 't daar al langer: Hyundai Santa Fe vs. DS7
Autotest
Test: Hyundai Santa Fe – Ondanks metamorfose de vertrouwde grote, comfortabele SUV
Nieuws