en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
In Californië is de naam Mugen geen onbekende. De legendarische Honda-tuner heeft al heel wat snelle versies op de wielen gezet van het Japanse merk. Maar nog nooit heeft Honda zelf een Mugenversie verkocht. Dat gaat volgend jaar gebeuren met de Civic Mugen Si Sedan.
Al tientallen jaren wordt de naam Mugen verbonden met snelle Hondamodellen, maar Mugen was altijd nog de tuningfirma die geen vaste band had met de fabriek. Dat gaat nu veranderen, want Honda en Mugen hebben hun krachten gebundeld en in het voorjaar zal het eerste resultaat van de samenwerking bij de Amerikaanse Hondadealers arriveren in de vorm van de Civic Mugen Si Sedan. Daarvan laat Honda nu in Las Vegas op de Sema show een prototype zien.
De Civic is
15 mm
verlaagd en het onderstel is met andere vering en damperinstellingen getuned, zonder veel in te boeten op comfort. De auto is getest op het Twin Ring Motegi circuit in Japan. Verder is de Civic uitgerust met 18-inch aluminium wielen met speciale BFGoodrich g-Forcebanden in de maat 215/40 ZR18.
De Civic Si is ook nog uitgerust met een verfraaiingpakket, dat bestaat uit een voorspoiler met sportgrille, inclusie het speciale Mugen SI-embleem, zijskirts, een achterbumper met luchtsplitter en een achtervleugel. Een sportuitlaat zorgt voor een betere luchtdoorstroming. Uiteraard ontbreken de Mugen-emblemen op de carrosserie niet en in de cockpit zien we een plaatje met serienummer op het instrumentenpaneel en een
50 mm
Mugen pookknop.
De prijs van de Mugen Civic Si Sedan zal nog onder 30.000 dollar liggen en de snelle versie valt onder de fabrieksgarantie. Het is overigens ook voor het eerst dat de Civic Sedan in de snelle Si-uitvoering beschikbaar is.