Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

HB Special prototype onthuld bij GTO

HB Special prototype onthuld bij GTO
  • Alexander Inia
  • Nieuws
27 maart 2007 om 20:21
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

AutoRAI 2007:

 Van donderdag 29 maart tot en met maandag 9 april (tweede paasdag) in Amsterdam RAI.   Elf hallen, 82.500 m2, 120 exposanten en 40 verschillende automerken. Daarnaast zijn er diverse paviljoens met o.a. supercars, filmauto’s en sportevenementen.   Meer informatie: • Openingstijden en routebeschrijving • RAI primeurs • Videoverslag van de AutoRAI• AutoWeek op de RAI • Win een Nissan 350Z!

Op de stand van GTO op de AutoRai hebben de Huet Brothers samen met Gijs van Lennep hun geesteskindje, het HB Special Prototype onthuld.
Op de stand van GTO op de AutoRai hebben de Huet Brothers samen met Gijs van Lennep hun geesteskindje, het HB Special Prototype onthuld. Het HB Special Prototype is gebaseerd op de Triumph TR6. Ook de motor uit die Engelse auto vindt zijn weg naar zijn Hollandse nazaat. Die krijgt zodoende de beschikking over een 2,5-liter zescilinder lijnmotor, die een vermogen levert van 180 pk.
'De prestaties liggen niet in de buurt van de Lotus Elise, maar eerder in de buurt van de nog sportievere Exige,' aldus Paul Huet. 'Door het gebruik van koolstofvezel hebben we het gewicht van de koets namelijk weten te beperken tot 23 kilogram. Hierdoor weegt de totale auto leeg niet meer dan 700 kilogram.'
Voor de finetuning van het chassis schakelen de Huet Brothers niemand minder dan oud-Formule 1 coureur Gijs van Lennep in. Deze is namelijk al jaren goed bevriend met de familie Huet.
Het echt goed afstemmen van het chassis zal flink wat tijd kosten, denkt Van Lennep: 'Veel factoren beïnvloeden de wegligging: de vering, de schokdemping, de stabilisatoren, de bandenspanning, de uitlijning en tenslotte ook het gewicht. Wat het laatste betreft zit het gelukkig bij dit Prototype wel goed.'
Van Lennep vervolgt: 'Er komt meer bij de afstelling kijken dan je zo op het eerste gezicht denkt. Zo moet je je afvragen welk karakter de auto moet hebben. Dit wordt een behoorlijk snelle auto, maar hij is natuurlijk vooral bedoeld om te toeren. Vandaar dat we het onderstel niet keihard af gaan stemmen. Dan wordt de auto listig.'
Voor wie enthousiast wordt bij het zien van de klassieke lijnen van de sportauto meteen maar het slechte nieuws: de auto is niet te koop. Wel worden er twaalf exemplaren gemaakt, die allen ingezet gaan worden bij klassiekertochten. Het HB Special Prototype is gedurende de hele AutoRai, die duurt tot en met 9 april, te zien op de GTO-stand in de Parkhal. De auto wordt op de stand geflankeerd door een Ferrari 599 GTB Fiorano, Dodge Viper, Porsche Carrera GT en een Porsche 356 Speedster.
  • Lees meer over supercars en sportscars
AutoRAI 2007 Supercars & Sportscars
Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden