Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Gereden: Subaru Impreza

Gereden: Subaru Impreza
Gereden: Subaru ImprezaGereden: Subaru ImprezaGereden: Subaru ImprezaGereden: Subaru ImprezaGereden: Subaru ImprezaGereden: Subaru Impreza
  • Michiel Willebrands
  • Nieuws
20 oktober 2005 om 11:25
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Voor de tweede keer in vijf jaar is de Subaru Impreza gefacelift. Dit keer heeft de auto een gemeen ogende neus gekregen, die vooral goed past op een kanon als de WRX STI.
Voor de tweede keer in vijf jaar is de Subaru Impreza gefacelift. Dit keer heeft de auto een gemeen ogende neus gekregen, die vooral goed past op een kanon als de WRX STI. Het nieuwe uiterlijk is getekend door de Griek Andreas Zapatinas, die eerder zijn sporen verdiende bij Alfa Romeo. Het resultaat is een opvallende Impreza waarbij vooral de neus lekker agressief oogt. Blijkbaar vond Subaru het niet noodzakelijk om het interieur in één moeite mee te nemen in de opfrisbeurt van de Impreza dus dat is nog steeds hetzelfde weinig opbeurende, met net iets te kunststof doorspekte geheel. De WRX STI heeft in het vernieuwde model meer pk's dan ooit. Met 280 pk – het maximaal in Japan toegestane aantal - is het topmodel 15 pk sterker dan z'n voorganger. De geblazen tweeliter boxermotor maakte ruimte voor een exemplaar met een halve liter meer inhoud, met als gevolg dat de prestaties op een nog hoger niveau komen te liggen. Het nul-tot-honderd-sprintje duurt 0,1 seconde korter dan voorheen en vergt nu 5,4 tellen, qua topsnelheid ging de STI er 11 km/h op vooruit, hij loopt nu 255 km/h. Het gemak waarmee dit soort snelheden worden bereikt, is indrukwekkend. Zo lang je het toerental niet te ver laat zakken en de turbo's wakker blijven, lijkt er geen einde te komen aan het gesleur. Klein minpunt van deze motorenwissel is dat het karakteristieke boxergeluid wat meer naar de achtergrond is verdreven, je moet nu echt goed luisteren om het geroffel uit het vooronder tot je trommelvliezen te laten doordringen. 20.000 euro in je zak Met 230 pk is het in de gewone WRX allerminst behelpen. Als je een beetje rationeel nadenkt, je neerlegt bij het minder geavanceerde 4WD-systeem, genoegen neemt met een vijfversnellingsbak en minder wild uiterlijk, houd je zomaar bijna 20.000 euro min de zak. Da's namelijk het verschil tussen de 32.745 euro die de WRX kost en de 51.245 euro die de WRX STI moet opleveren. Bepaald niet gering. De lol die je met een WRX beleeft en de bijbehorende prestaties komen dicht in de buurt van wat de WRX STI biedt. De instap-Impreza, de 2.0R, is goed voor een zeer acceptabele 160 pk. Dit blok met dubbele bovenliggende nokkenassen (DOHC) vervangt de tweeliter met enkele bovenliggende exemplaren (SOHC) en verschaft de Soeb prestaties waarmee je zeker geen modderfiguur slaat. Een topsnelheid van 210 km/h en een 0-100-tijd van 8,8 tellen zijn gewoon prima in orde. Je kunt 'm ook bestellen met viertrapsautomaat met 'Active Torque Split', dat het koppel over voor- en achteras verdeelt, afhankelijk van de hoeveelheid grip. Sneller wordt 'ie er niet van (wel duurder); het kost bijna drie seconden langer om de 100 km/h aan te tikken. De stationwagon, de Plus, is nog altijd voorzien van lage gearing en met een maximaal toegestaan aanhangergewicht van 1.600 kg kun je zodoende met een flinke aanhanger aan de haal. De 2,0R heeft prijzen vanaf 25.995 euro; de Plus kost minimaal 26.495 euro. De versies met automaat zijn 2.000 euro duurder. De eerste lichting vernieuwde Impreza's staan vanaf deze week bij de Nederlandse dealers. De volledige rij-impressie met de nieuwe Subaru Impreza staat in AutoWeek 44, die op 26 oktober in de winkels ligt.
  • Houd me op de hoogte over de Subaru Impreza
Subaru Subaru Impreza

Uitgelicht aanbod

    Subaru Impreza 1.6 TS AWD

    Subaru Impreza 1.6 TS AWD

    • 2005
    • 298.500 km

    € 1.850

    Subaru Impreza 2.5 WRX / NL-auto / Mooie staat /

    Subaru Impreza 2.5 WRX / NL-auto / Mooie staat /

    • 2006
    • 171.312 km

    € 15.950

    Subaru Impreza 2.0D Luxury AWD Clima/Cruise/Trekh

    Subaru Impreza 2.0D Luxury AWD Clima/Cruise/Trekh

    • 2010
    • 172.544 km

    € 3.450

Meer Subaru Impreza occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Subaru Impreza/XV | 2022 XV v.a. € 40.500

    49
    • 23 februari 2022
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Subaru Impreza specificaties
  • Subaru Impreza occasions
  • Subaru Impreza video's
Advies en informatie
  • Subaru Impreza tests
  • Subaru Impreza gebruikersreviews
  • Subaru Impreza index
PREMIUM
Lexus CT200h - Mazda 3 - Subaru Impreza

Lexus CT200h - Mazda 3 - Subaru Impreza

De keuze in de compacte middenklasse is groot genoeg, maar toch draait het algauw uit op een...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.0 WRX STi AWD (2004)

    Subaru Impreza 2.0 WRX STi AWD (2004)

    1
    • 25 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.5 WRX AWD Edition (2007)

    Subaru Impreza 2.5 WRX AWD Edition (2007)

    8
    • 11 februari 2020
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.0R AWD Sport (2008)

    Subaru Impreza 2.0R AWD Sport (2008)

    2
    • 17 januari 2020
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 1.6i Premium (2017)

    Subaru Impreza 1.6i Premium (2017)

    7
    • 16 september 2019
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza Plus 1.6 TS AWD (2001)

    Subaru Impreza Plus 1.6 TS AWD (2001)

    • 3 september 2019
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 1.6i Premium (2018)

    Subaru Impreza 1.6i Premium (2018)

    10
    • 4 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.0R AWD Sport (2007)

    Subaru Impreza 2.0R AWD Sport (2007)

    9
    • 25 januari 2019
meer reviews
Subaru Impreza GT Turbo – 1999 – 402.204 km - Klokje Rond

Subaru Impreza GT Turbo – 1999 – 402.204 km - Klokje Rond

De Subaru Impreza GT Turbo was rond de millenniumwisseling dé auto die iedereen wilde hebben....

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Prodrive P25 is Subaru 22B STi met ruim 400 pk

    Prodrive P25 is Subaru 22B STi met ruim...

    19
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Prodrive viert 25 jaar WRC-Impreza met P25

    Prodrive viert 25 jaar WRC-Impreza met...

    1
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Subaru (Impreza) WRX (2013) - In het Wild

    Subaru (Impreza) WRX (2013) - In het Wild

    6
    • 28 februari 2022
  • Nieuws
    Subaru Impreza 2.0 GT Turbo 555 AWD - Liefhebber Gezocht

    Subaru Impreza 2.0 GT Turbo 555 AWD - Liefhebber...

    31
    • 25 december 2021
  • Nieuws
    Subaru 1300 DL (1984) - In het Wild

    Subaru 1300 DL (1984) - In het Wild

    15
    • 9 november 2021
  • Nieuws
    Subaru Impreza WRX: deze kwamen wél naar Nederland

    Subaru Impreza WRX: deze kwamen wél naar...

    10
    • 18 september 2021
  • Nieuws
    Subaru Impreza (1997) - Facelift Friday

    Subaru Impreza (1997) - Facelift Friday

    18
    • 12 maart 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Toyota bZ4X en Subaru Solterra nu al teruggeroepen

    Toyota bZ4X en Subaru Solterra nu al teruggeroepen

    136
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Prodrive P25 is Subaru 22B STi met ruim 400 pk

    Prodrive P25 is Subaru 22B STi met ruim...

    19
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Subaru's grootste SUV vernieuwd

    Subaru's grootste SUV vernieuwd

    6
    • 14 juni 2022
  • Nieuws
    Prodrive viert 25 jaar WRC-Impreza met P25

    Prodrive viert 25 jaar WRC-Impreza met...

    1
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Subaru Legacy gefacelift

    Subaru Legacy gefacelift

    41
    • 12 mei 2022
  • Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km - Klokje Rond

    Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km...

    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Elektrische Subaru Solterra: vanaf ruim 56 mille

    Elektrische Subaru Solterra: vanaf ruim...

    75
    • 9 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden