Gereden: Renault Clio Estate
Het aantal stationwagens in het B-segment blijft beperkt. Best raar eigenlijk, wat dit zijn vaak autootjes waarbij elk beetje extra ruimte welkom is. Sommige merken doen sowieso niets bijzonders, anderen kiezen er tegenwoordig voor om de hoogte in te gaan. Kijk naar Peugeot, dat besloten heeft om geen SW-versie van de 208 uit te brengen, maar om het bij de 2008 te houden.
Renault wedt echter op twee paarden. Zo komt het merk met de op de Clio gebaseerde Crossover Captur, die we net in Genève hebben gezien. Maar vandaag zijn we op pad met de Clio Estate. Keuze te over dus. Ruimte is bij een station uiteraard belangrijk. De Clio Estate biedt ruim 440 liter bagageruimte. Heel redelijk, maar om dingen in perspectief te zetten: een Skoda Fabia Combi biedt ruim 500 liter. Renault roept dan ook voorzichtig dat de Clio Estate een soort van Sportbreak is, en ja dan gaat vorm natuurlijk voor functie. Leg je alles plat, dan ga je naar krap 1.400 liter.
We rijden met de 1.5 diesel met 90 pk. Dit is naast de 0,9 benzineturbomotor de enige keus. En eigenlijk ook de beste. De diesel weet door zijn forse koppel beter raad met de Fransman dan het benzineblok, dat je flink in de toeren moet jagen wil je versnellen. Verwacht van de diesel geen wonderen, maar terugschakelen is niet even minder vaak nodig. Het onderstel is een van de sterkste kanten van de auto. Nooit oncomfortabel, maar de auto ligt wel als een blok op de weg.
Lees de volledige rij-impressie in AutoWeek 10, die woensdag 6 maart verschijnt.
PRIVATE LEASE Renault Clio
Had je deze auto's al gezien?

Renault Clio 0.9 TCe Expression 90PK NL AUTO NAP! DEALER OH! Navi l Cruise l LED l Airco l LMV l Start-stop! TOPSTAAT!
- 2015
- 174.137 km

Renault Clio 0.9 TCe Intens | Lichtmetaal | Parkeersensoren | LED | Navigatie | Climate Control |
- 2018
- 55.558 km

Renault Clio Estate 0.9 TCe Limited | Navigatie | LM velgen | bluetooth | metallic lak
- 2018
- 44.814 km