Gereden: Fiat Panda 4x4

Winterpanda

Fiat Panda 4x4
Dit najaar komt in Nederland de Panda 4x4 op de markt. AutoWeek rijdt hem nu al.
Succesnummer Panda, Auto 1 van Nederland en Europees Auto van het Jaar, kan straks ook klimmen. Zoals het hoort voor een Panda. Dit najaar komt in Nederland de Panda 4x4 op de markt. AutoWeek rijdt hem nu al.
Een Panda 4x4, wat moet je ermee? Weten we ook zo gauw niet, maar met eigen betrouwbare AutoWeek-ogen zagen we de nieuweling vol in de eerste versnelling met maximum toerental een e-r-r-u-g steile (bijna 45 graden) oprazen. Tot en met de top. Daarna mogen we zelf op het Fiat Auto ijs-circuit van Arjeplog in Zweeds Lapland rijden en glijden met de guitige, stoere mini-4x4. Want glijden wil die kleine. Het is erop of eronder, zo merken we. De gele Panda is een krengetje. Als de achterkant uitbreekt, en dat doet íe steeds als eerste, is tegensturen hard nodig. Maar meer dan een keer zijn we te laat en dan –woessjjj- schuiven we kansloos de sneeuwwal in. Spelen met de 4x4-versie van de Panda luistert nauw maar z'n directe besturing en compactheid maken het wel erg leuk speelgoed.
In juni gaan we rijden met de officiële, Panda 4x4. Dit waren testauto's die nog fijngeslepen moeten worden. Dat verklaart ook waarom we in de zwarte Panda opeens een andere kant leren kennen. Die van de juist zeer makkelijk en plezierig te bespelen ukkepuk. Over een merkbaar grotere marge is het ijsrijden en –glijden met Panda Nero zonder consequenties. Lachen! We voelen ons volleerd rallyrijders!
Blijft de vraag; wat kun je daarmee straks in Nederland?

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.