AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden en filmpje: BMW 335i Ziptuning
33
Het is bekend dat turboauto's als de BMW 335i en 335d het auto's als de Audi RS4 en BMW M3 bijzonder lastig kunnen maken op de tussensprint. Dus als je een 335i 58 pk extra geeft, kun je helemaal je lol op!
Dat de 335i geen gemakkelijke auto is om te tunen blijkt als je Engelse automagazines doorspit. Die staan vaak barstensvol advertenties van bedrijven die het vermogen van allerhande auto's opkrikken. Audi's RS6, Aston Martins en dikke AMG's, je kan het zo gek niet verzinnen. Het vakje bij de 335i is echter opvallend vaak leeg. In development, staat er dan. De jongens van het Nederlandse Ziptuning is het al wel gelukt. Door het volledige motormanagement handmatig aan te passen hebben ze 364 pk uit de motor gehaald. Het koppel steeg zelfs naar 512 Nm! Wij konden op pad met een aangepaste 335i cabrio en hingen onze meetapparatuur eraan om eens te kijken wat dit in praktijk betekent.
Het uitgebreide rijverslag van de getunde BMW 335i cabrio leest u in AutoWeek 20, die woensdag 14 mei verschijnt.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
PRIVATE LEASE BMW 3-serie
Uitgelicht aanbod
Lees ook
Designreview

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’
Autotest

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend
Achtergrond

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8
Nieuws

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics
Nieuws

Citroën LNA (1981) - In het Wild
Praktijkverbruik

Praktijkverbruik Opel Crossland X: hoe zuinig is Opels compacte SUV?
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (33) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.