Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Gereden: Daihatsu Cuore

Gereden: Daihatsu Cuore
Gereden: Daihatsu CuoreGereden: Daihatsu CuoreGereden: Daihatsu CuoreGereden: Daihatsu CuoreGereden: Daihatsu CuoreGereden: Daihatsu CuoreGereden: Daihatsu Cuore
  • Frank Jacobs
  • Nieuws
17 augustus 2007 om 18:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Daihatsu zegt met de nieuwe Cuore de zuinigste benzineauto op de markt te hebben. Leuk, maar moeten we nu ook concessies doen aan rijplezier en gebruiksgemak?
De nieuwe Cuore is niet zomaar een nieuw compact Japannertje, als we Daihatsu zelf mogen geloven. Deze auto is de zuinigste op de markt. Alleen de Smart Fortwo CDI en de Toyota Prius zitten op hetzelfde niveau, maar, zo relativeert de importeur, dat zijn een tweezits diesel en een hybride. Daarnaast onderscheidt de Cuore zich door een CO2-uitstoot van 104 gram per kilometer en een milieulabel A. De nieuwe Cuore is om te zien in elk geval nog steeds een echte Cuore; hoog en smal. Wel is er wat meer aandacht besteed aan de lijnen. Door de hoog oplopende taillelijn heeft hij zelfs wel wat weg van zijn excentrieke broertje Materia, maar recht van achteren lijkt het nog steeds een topzware paraplubak. De Cuore mag dan het imago van een bejaardenauto hebben, Daihatsu wil met het nieuwe model ook jonger publiek aan gaan trekken. En milieu mag dan hip zijn, jong spul wil ook pep en het moet gezegd, deze Cuore is met zijn 69 pk ondanks toegenomen dimensies en zuinigheid negentien procent sterker dan het vorige model. En dat merk je; de auto komt lekker vlot van zijn plek en trekt daarna ook flink door. Pas bovenin komt de klad erin, wat te wijten is aan de milieu-verantwoord lange vijfde versnelling. Ook de besturing is voor een auto in dit segment lekker scherp, en zelfs iets aan de zware kant. Dat alles wil niet zeggen dat Daihatsu zijn klanten van het eerste uur is vergeten. Want ook de mensen wier gewrichten hun soepelste tijd hebben gehad, komen bij de Cuore voor een aangename verrassing te staan. De instap is namelijk buitengewoon gemakkelijk en dat ligt niet alleen aan de hoge bouw van de auto, maar ook aan het feit dat allevier de enorme portieren onder een hoek van maar liefst negentig graden open zwaaien. En wie eenmaal zit, kan alleen maar concluderen dat de binnenruimte riant is voor aan auto van dit formaat. Dat geldt voor de been- én hoofdruimte.
Wie denkt dat die royale ruimte voorin betekent dat het achterin behelpen is, vergist zich. Want ook daar is het ruim toeven. En dat is nog niet alles. De achterbank is in twaalf standen verschuifbaar, en wie hem helemaal naar achteren zet, kan de benen bijna strekken. Niet geheel onbescheiden vergelijkt de importeur het met de beenruimte van een Audi A8. En dan is de bagageruimte nog niet eens helemaal op. Met de bank helemaal naar voren heb je een bagageruimte die in de compacte middenklasse niet zou misstaan. Tijd voor een kanttekening: die verschuifbare achterbank is voorbehouden aan de duurste uitvoering, op de instapper moet je daar voor bijbetalen. En ook veel andere luxe waarmee Daihatsu pronkt, is niet standaard. Maar daar staat tegenover dat je met de instapper, die nog steeds al die ruimte, zuinigheid én heel behoorlijke prestaties biedt, voor E 8.499 al klaar bent. Voor de volledige rij-impressie van de Daihatsu Cuore zie AutoWeek 34, die op 22 augustus verschijnt.
  • Houd me op de hoogte over de Daihatsu Cuore
Daihatsu Daihatsu Cuore

Uitgelicht aanbod

    Daihatsu Cuore 1.0 Nagano 5 Deurs Airco/EL-Ramen/C.V./LM-Velgen

    Daihatsu Cuore 1.0 Nagano 5 Deurs Airco/EL-Ramen/C.V./LM-Velgen

    • 2006
    • 88.481 km

    € 2.750

    Daihatsu Cuore 1.0 5D Tokio

    Daihatsu Cuore 1.0 5D Tokio

    • 2005
    • 49.806 km

    € 2.950

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Osaka NAP NIEUWE APK

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Osaka NAP NIEUWE APK

    • 2004
    • 131.988 km

    € 699

Meer Daihatsu Cuore occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Daihatsu Cuore specificaties
  • Daihatsu Cuore occasions
  • Daihatsu Cuore video's
Advies en informatie
  • Daihatsu Cuore tests
  • Daihatsu Cuore gebruikersreviews
  • Daihatsu Cuore index
PREMIUM
Citroën C1 - Daihatsu Cuore - Fiat Panda - Ford Ka - Hyundai i10 - Kia Picanto -

Citroën C1 - Daihatsu Cuore - Fiat Panda - Ford Ka - Hyundai i10 - Kia Picanto -

Economisch mindere tijden en allerlei fiscale voordelen hebben het A-segment de laatste jaren...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2006)

    1
    • 17 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    10
    • 23 december 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    2
    • 23 september 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    4
    • 31 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    15
    • 1 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    • 23 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2009)

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2009)

    1
    • 23 mei 2020
meer reviews
Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje rond

Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje rond

59

Jeroen Dubbeld in de mail: of we interesse hebben in een keuring van een Daihatsu Cuore met...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een goede auto voor minder dan €2.000

    Op zoek naar ... een goede auto voor minder...

    87
    • 9 juni 2022
  • Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje rond

    Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje...

    59
    • 3 mei 2021
  • Nieuws
    Nieuwe generatie Daihatsu Mira e:S

    Nieuwe generatie Daihatsu Mira e:S

    24
    • 9 mei 2017
  • Nieuws
    In het wild: Daihatsu Cuore (1985)

    In het wild: Daihatsu Cuore (1985)

    47
    • 28 januari 2017
  • Nieuws
    Zeer zuinige Daihatsu Cuore aan onze neus voorbij

    Zeer zuinige Daihatsu Cuore aan onze neus...

    31
    • 24 juli 2013
  • PREMIUM
    Citroën C1 - Daihatsu Cuore - Fiat Panda - Ford Ka - Hyundai i10 - Kia Picanto -

    Citroën C1 - Daihatsu Cuore - Fiat Panda...

    • 19 juli 2011
  • Nieuws
    Daihatsu Cuore fors goedkoper

    Daihatsu Cuore fors goedkoper

    51
    • 8 februari 2011
Merk
Merk
  • Nieuws
    20 jaar Daihatsu Copen: rijk feestje

    20 jaar Daihatsu Copen: rijk feestje

    17
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Zotye 5008 EV (2012) - In het wild

    Zotye 5008 EV (2012) - In het wild

    28
    • 14 juni 2022
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een goede auto voor minder dan €2.000

    Op zoek naar ... een goede auto voor minder...

    87
    • 9 juni 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    93
    • 27 maart 2022
  • Reportage
    Op zoek naar een 4x4 voor 5 mille

    Op zoek naar een 4x4 voor 5 mille

    32
    • 22 januari 2022
  • Nieuws
    Daihatsu Hijet én Atrai helemaal in het nieuw

    Daihatsu Hijet én Atrai helemaal in het...

    10
    • 27 december 2021
  • Nieuws
    Daihatsu met vrolijk kwartet naar Tokyo Auto Salon

    Daihatsu met vrolijk kwartet naar Tokyo...

    14
    • 24 december 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden