AutoWeek 9 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 9 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Daihatsu
  • Cuore
7

autoreview

Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

Simon 4041212
  • Simon 404121213
  • Review
23 december 2020 om 14:06
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCuore 1.0 12V Nagano
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf187.600 km
KM-stand laatst190.200 km
Gemiddelde lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste auto

  • 190.200 km
  • 23 december 2020

Ik heb deze Daihatsu Cuore als eerste autootje aangeschaft in Oktober 2020. Na een uitgebreide zoektocht naar een kleine, goedkope auto voor rond de 1000 euro ben ik hierbij uitgekomen. Eerder had ik proefgereden met een Renault Clio en Opel Corsa, maar was niet zeker over de aankoop.

De zoektocht was op gang gekomen omdat ik een parttime baantje had wat nogal ver (en lang) reizen was met de trein. Met Covid19 was het OV natuurlijk ook iets om te mijden, dus ik begon in het achterhoofd met rekenen. 100 euro maandelijks aan vaste lasten (excl benzine) was mijn uitgangspunt, iets wat ik met het baantje goed kon bekostigen. Als beginnend bestuurder zonder schadeloze jaren, is de verzekering meestal erg duur. Ik wilde graag een auto met wat ruimte, zo zuinig mogelijk en betrouwbaar. Ahet andere was een leuke bonus. Ik heb verscheidene autootjes overwogen, zoals een Twingo, Alto, Starlet, Corsa, Clio maar een Daihatsu Sirion en Cuore sprongen toch in het oog.

Deze Daihatsu is in 2016 geimporteerd uit Duitsland en had een vrij hoge kilometerstand. Hij stond te koop bij een particuliere eigenaar en de voornaamste reden voor de aanschaf was het feit dat de onderhoudshistorie en CARFAX rapport bij de auto zat. De APK was nieuw, in combinatie met 'nieuwe' banden en een kleine beurt. het was zover, mijn eerste eigen auto.

Na nu ruim 2500 kilometer kan ik zeggen dat ik nog steeds erg blij ben met mijn aankoop. Hij brengt mij netjes van A naar B, en op de snelweg is hij zeker niet oncomfortabel te noemen, als je je verwachtingen natuurlijk wat bijstelt en de radio wat harder zet. Ik ben erg tevreden over de rijeigenschappen en de ruimte is echt gigantisch. Ik zou bijna durven te stellen dat mijn Cuore met de banken plat meer laadruimte biedt dan de Toyota CHR van kennisen. Twee huisgenoten van 185 kunnen heel behoorlijk achter elkaar zitten. Er past, met de achterklep een stukje open, ook een herenfiets in, dus dat is ook mooi meegenomen.

De aandrijflijn is prima en je komt vlot met de rest van het verkeer mee. Er zit wat speling op de pook, die overigens prima en licht schakelt, maar wel trilt tijdens het optrekken. Dat moet wellicht op te lossen zijn door een motorsteun te vervangen. Ook schokt de motor nog wel eens bij vol gas, waarvoor ik denk ik de bougies even moet nakijken. Ondanks de onderhoudshistorie is het moeilijk te achterhalen wanneer ze voor het laatst vervangen zijn. Daarnaast verbruikt de motor wat olie, nu een liter op 2500 kilometer, wat vrij hoog is, al hebben deze motoren er vaker last van, zeker in combinatie met deze kilometerstand. Op deze dingen na, rijdt hij echt leuk. Met een gemiddeld verbruik van 1 op 17 presteert hij iets onder verwachting, maar nog steeds beter dan de fabrieksopgave van veel concurrenten.

De maandelijkse lasten zijn ongeveer 50 euro voor verzekering en 15 euro aan wegenbelasting. Daarnaast kan ik Duitsland tanken, dus dat drukt de lasten ook nog eens.

Natuurlijk is de auto niet perfect voor een bedrag van 900 euro. Wat rare dingen:

- De vorige eigenaar heeft er een andere radio in gezet, maar het klokje en de radio omgedraaid. De pioneer speakers die er bij zitten zijn kapot, en kunnen geen bas produceren zonder te kraken. Een nieuw setje kost +/- 30 euro, dus dat moet wel lukken.

- De airco was bij aanschaf al kapot. De eigenaar zei dat dat voor 200 euro wel te repareren zou zijn, maar bij nadere inspectie bleek de aircopomp en ogenschijnlijk nog intacte condensor beide lek te zijn. Reparatie zou op zijn minst 450 euro zijn, de helft van de aanschafwaarde, dus dat laten we lekker zitten. Met de kachel lukt het in de winter wel, en in de zomer heb ik altijd arco nog.

- Of nee toch niet, een week na aanschaf ging het motortje van het elektrische raam rechtsvoor kapot, dus dat kan niet meer open. Hetzelfde gold voor een koplamp, wat wel zonde was, maar na genoeg wd40 te hebben gebruikt het lampje vervangen. Handig, een vader met 3 sets reservelampjes.

- Er is wat roest op het plaatwerk en de dorpels, ook door het slecht wegwerken van eerdere krassen. Ik ben erg geïnspireerd door de vele youtube tutorials om dit zelf te fixen, als het weer wat beter weer is.

Kortom, de auto is zeker niet perfect, maar ik ben ook gemotiveerd om het zelf te fixen. Zo'n simpel autootje is een mooie mogelijkheid om wat van te leren.

Pros
- Kosten zeer laag, zowel verbruik als vaste lasten
- Ruimte zat, makkelijk inladen
- Redelijk comfortabel

Cons (niet abnormaal bij deze kilometerstand)
- Olieverbruik
- Roest

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Daihatsu Cuore
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.0 Comfort Airco / APK 29-04-2022

    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Airco / APK 29-04-2022

    • 2009
    • 128.068 km

    € 3.500

    1.0-12V Sport el pakket stuurbekrachtiging

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Sport el pakket stuurbekrachtiging

    • 2004
    • 179.049 km

    € 995

    1.0-12V Tokyo 5 Deurs Automaat Nwe APK N.A.P.

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Tokyo 5 Deurs Automaat Nwe APK N.A.P.

    • 2005
    • 115.182 km

    € 2.950

Meer Daihatsu Cuore occasions

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Daihatsu Cuore specificaties
  • Daihatsu Cuore occasions
  • Daihatsu Cuore video's
Advies en informatie
  • Daihatsu Cuore tests
  • Daihatsu Cuore gebruikersreviews
  • Daihatsu Cuore index
Daihatsu Copen 0.7 turbo - Op de Rollenbank

Daihatsu Copen 0.7 turbo - Op de Rollenbank

Een Daihatsu Copen? Daar heeft Ghisbert van Ginhoven, die sinds jaar en dag de rollenbank bedient,...

Lees meer
 

Daihatsu Cuore reviews

  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    7
    • 23 december 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Tokyo (2003)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Tokyo (2003)

    10
    • 19 januari 2012
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2004)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2004)

    • 30 juni 2004
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    2
    • 23 september 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    3
    • 31 augustus 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    12
    • 1 augustus 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    • 23 mei 2020
meer reviews
Daihatsu Sirion 2 1.3 16V - 2007 - 341.870 km - Klokje Rond

Daihatsu Sirion 2 1.3 16V - 2007 - 341.870 km - Klokje Rond

110

Je kunt geen autofolder openslaan of er wordt wel beweerd dat een model past bij een ‘actieve...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    2
    • 23 september 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    3
    • 31 augustus 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    12
    • 1 augustus 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    • 23 mei 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2009)

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2009)

    1
    • 23 mei 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 Premium (2008)

    Daihatsu Cuore 1.0 Premium (2008)

    4
    • 15 oktober 2019
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2006)

    3
    • 9 september 2019
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Perodua Ativa: meer dan een wisseltruc

    Perodua Ativa: meer dan een wisseltruc

    9
    • 4 maart 2021
  • Autonieuws
    Facelift voor Daihatsu's grootste sedan

    Facelift voor Daihatsu's grootste sedan

    10
    • 1 februari 2021
  • Autonieuws
    Daihatsu toont vijf losgeslagen concept-cars

    Daihatsu toont vijf losgeslagen concept-cars

    25
    • 28 december 2020
  • Autonieuws
    De Vluchtstrook: Daihatsu met een vleugje De Tomaso

    De Vluchtstrook: Daihatsu met een vleugje...

    9
    • 13 december 2020
  • Review
    Daihatsu Charade 1.3i SG (1993)

    Daihatsu Charade 1.3i SG (1993)

    1
    • 7 december 2020
  • Autonieuws
    Vijf 'vergeten' 4x4's voor minder dan € 3.000

    Vijf 'vergeten' 4x4's voor minder dan €...

    49
    • 5 december 2020
  • Review
    Daihatsu Valéra 1.5 SXi (1999)

    Daihatsu Valéra 1.5 SXi (1999)

    2
    • 30 november 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep