In het wild: Daihatsu Cuore (1985)
Minimalisme ten top
Twee cilinders, 617cc, 30 pk en 568 kg: het gaat niet om je nieuwe grasmaaier, maar om de Cuore die we vandaag op z'n 12-inch-wieltjes over de A4 zien rollen. Daarmee is deze 600 SDL nog goed bedeeld, want dit model was er ook met een motorinhoud van 547 cc. In thuisland Japan was dit model de eerste auto die de naam 'Mira' droeg, maar het 'Cuore' dat in onder meer Europa werd gevoerd bestond al sinds 1976. Behalve deze driedeurs was er ook een heuse vijfdeursvariant. Beide auto's boden relatief veel ruimte tegen zeer lage kosten.
Dat dit witte, origineel Nederlandse exemplaar nog altijd in goede gezondheid lijkt te verkeren, is heel bijzonder. Een liefhebbersauto is een Cuore namelijk niet bepaald en Japanners uit deze tijd zijn behoorlijk roestgevoelig. Alle lof dan ook voor de eigenaar, die het ding vorig jaar in bezit kreeg. Met z'n eerste registratie in december 1985 betreft het één van de allerlaatste Cuore's van deze lichting, want in dat jaar kwam z'n volledig nieuwe opvolger op de markt.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Test: BMW i5 - opnieuw weet BMW zwaarlijvigheid te kop in te drukken

Max Verstappen in Barcelona oppermachtig naar 40e F1-zege

Praktijkervaring Skoda Octavia: dit vinden eigenaren van hun auto

100 jaar stroomlijn: zo lang bestaan er al gladde auto's

Test: Alfa Romeo Tonale - Hard zoeken naar Alfa DNA

Kia Rio (2017-heden) - Occasion aankoopadvies
Lezersreacties (47) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.