Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Gereden: Daihatsu Cuore

Gereden: Daihatsu Cuore
  • Luc Vranken
  • Nieuws
20 april 2003 om 10:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Daihatsu heeft er deze dagen een fiks paasei uitgeperst en neergelegd bij alle dealers: de nagelnieuwe Cuore. En bij dit paasei gaat het echt om de vulling van binnen: wat kan er allemaal in?

Daihatsu heeft er deze dagen een fiks paasei uitgeperst en neergelegd bij alle dealers: de nagelnieuwe Cuore. En bij dit paasei gaat het echt om de vulling van binnen: wat kan er allemaal in?

De grootste en belangrijkste verbetering van de nieuwe Cuore ten opzichte van de oude: je kunt nu echt achterin zitten. Daar boekt deze Daihatsu de grootste winst. De hoog gelegen bagageruimte is wel nog steeds erg beperkt. Achter het stuur zit je een beetje op de bok, met in de instapversies een heel simpel dashboardje voor je. Wel: draaiknoppen voor verwarming en ventilatie in plaats van de schuifjes van weleer.
De 3-cilinder 12 kleps-krachtbron roffelt nog als vanouds. Toch, het verzorgde motortje maakt dat je prima meekomt met deze 700 kilo wegende Cuore, al laat de motor bij fel optrekken goed van zich horen. De Cuore met stuurbekrachtiging die wij reden, is een kittige kruip-door-sluip-door, een makkelijke auto met een fijne, simpele bediening.
Jammer dat op de versie met elektrische ramen die knoppen zitten verscholen achter de clignoteurhendel links. Ook een minnetje zijn de flinterdunne portiervakken. Ook zonde dat op de driedeurs versie de voorstoel niet terugkomt in de oorspronkelijke stand.

Evengoed: Daihatsu heeft het kloppend hart van de Cuore goed verzorgd (1 op 20 volgens de fabriek!) en qua interieur echt een stap vooruit gedaan. Zo'n eitje gaat er altijd in.

Er zijn vier uitrustingsnivo's, genomend naar Japanse steden. De Kyoto is een echt basismodel, met zwarte bumpers en zonder stootstrips, wieldoppen en hoedenplank. De Osaka heeft die voorzieningen wel en bovendien bumpers in kleur. De Tokyo-uitvoering biedt daar bovenop: o.a. stuurbekrachtiging, verstelbaar stuur, klokje, bekerhouders voorin en make upspiegel met schuifje. Topuitvoering Nagano tot slot: central lock, elektrische ramen voor, toerenteller, two-tone instrumentenpaneel, chromen deurhendels, chroom omrande klokken en elektrisch bedienbare buitenspiegels.
Op de Nagano is tijdelijk een 25th anniversary"-pakket leverbaar (Daihatsu is 25 jaar in Nederland vertegenwoordigd) met onder meer lichtmetalen velgen.

Prijzen beginnen bij € 7.899.

  • Houd me op de hoogte over de Daihatsu Cuore
Daihatsu Daihatsu Cuore

Uitgelicht aanbod

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Osaka

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Osaka

    • 2007
    • 208.972 km

    € 450

    Daihatsu Cuore 1.0 Premium

    Daihatsu Cuore 1.0 Premium

    • 2008
    • 134.428 km

    € 2.450

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Tokyo

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Tokyo

    • 2004
    • 143.499 km

    € 1.500

Meer Daihatsu Cuore occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Daihatsu Cuore specificaties
  • Daihatsu Cuore occasions
  • Daihatsu Cuore video's
Advies en informatie
  • Daihatsu Cuore tests
  • Daihatsu Cuore gebruikersreviews
  • Daihatsu Cuore index
PREMIUM
Citroën C1 - Daihatsu Cuore - Fiat Panda - Ford Ka - Hyundai i10 - Kia Picanto -

Citroën C1 - Daihatsu Cuore - Fiat Panda - Ford Ka - Hyundai i10 - Kia Picanto -

Economisch mindere tijden en allerlei fiscale voordelen hebben het A-segment de laatste jaren...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2006)

    1
    • 17 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    10
    • 23 december 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    2
    • 23 september 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    4
    • 31 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    15
    • 1 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    • 23 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2009)

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2009)

    1
    • 23 mei 2020
meer reviews
Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje rond

Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje rond

59

Jeroen Dubbeld in de mail: of we interesse hebben in een keuring van een Daihatsu Cuore met...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een goede auto voor minder dan €2.000

    Op zoek naar ... een goede auto voor minder...

    87
    • 9 juni 2022
  • Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje rond

    Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje...

    59
    • 3 mei 2021
  • Nieuws
    Nieuwe generatie Daihatsu Mira e:S

    Nieuwe generatie Daihatsu Mira e:S

    24
    • 9 mei 2017
  • Nieuws
    In het wild: Daihatsu Cuore (1985)

    In het wild: Daihatsu Cuore (1985)

    47
    • 28 januari 2017
  • Nieuws
    Zeer zuinige Daihatsu Cuore aan onze neus voorbij

    Zeer zuinige Daihatsu Cuore aan onze neus...

    31
    • 24 juli 2013
  • PREMIUM
    Citroën C1 - Daihatsu Cuore - Fiat Panda - Ford Ka - Hyundai i10 - Kia Picanto -

    Citroën C1 - Daihatsu Cuore - Fiat Panda...

    • 19 juli 2011
  • Nieuws
    Daihatsu Cuore fors goedkoper

    Daihatsu Cuore fors goedkoper

    51
    • 8 februari 2011
Merk
Merk
  • Nieuws
    Gezellige Daihatsu Move Canbus is niet aan te slepen

    Gezellige Daihatsu Move Canbus is niet...

    52
    • 8 augustus 2022
  • Nieuws
    Daihatsu Move Canbus: volledig nieuw, vrijwel identiek

    Daihatsu Move Canbus: volledig nieuw, vrijwel...

    26
    • 5 juli 2022
  • Nieuws
    20 jaar Daihatsu Copen: rijk feestje

    20 jaar Daihatsu Copen: rijk feestje

    17
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Zotye 5008 EV (2012) - In het wild

    Zotye 5008 EV (2012) - In het wild

    28
    • 14 juni 2022
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een goede auto voor minder dan €2.000

    Op zoek naar ... een goede auto voor minder...

    87
    • 9 juni 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    93
    • 27 maart 2022
  • Reportage
    Op zoek naar een 4x4 voor 5 mille

    Op zoek naar een 4x4 voor 5 mille

    32
    • 22 januari 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden