AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: BMW 5-serie
Hoe facelift je een auto die zijn tijd qua design vooruit was? Simpel, door niets te veranderen! Dat geldt tenminste voor het uiterlijk, want inwendig is er het nodige veranderd aan de BMW 5-serie.
Hoe facelift je een auto die zijn tijd qua design vooruit was? Simpel, door niets te veranderen! Dat geldt tenminste voor het uiterlijk, want inwendig is er het nodige veranderd aan de BMW 5-serie.
Het gedurfde lijnenspel van de BMW 5-serie schokte de wereld in 2003, niet in de laatste plaats de behoudende BMW-klanten. Inmiddels zijn we echter aan het uiterlijk van de 5-serie gewend geraakt en dus vond het merk het niet nodig om de lijnen 'af te zwakken'.
Bij de inwendige veranderingen speelt de brandstofbesparing een belangrijke rol. Verschillende systemen zorgen ervoor dat de auto minder verbruikt als je afremt of stilstaat. Ook het motorenpalet is aangepast met schonere en krachtiger zescilindermotoren. De V8-motoren en de brute V10 uit de M5 bleven onaangeroerd. Door een nieuwe generatie commonrail-inspuiting steeg het vermogen van alledrie de turbodiesels. De diesels zijn net als de benzinemodellen schoner en zuiniger dan hun voorgangers.
De gefacelifte 5-serie is weer een fijne rijdersauto. De auto zit ook weer gedegen in elkaar, zoals het een BMW betaamt.
Bij de inwendige veranderingen speelt de brandstofbesparing een belangrijke rol. Verschillende systemen zorgen ervoor dat de auto minder verbruikt als je afremt of stilstaat. Ook het motorenpalet is aangepast met schonere en krachtiger zescilindermotoren. De V8-motoren en de brute V10 uit de M5 bleven onaangeroerd. Door een nieuwe generatie commonrail-inspuiting steeg het vermogen van alledrie de turbodiesels. De diesels zijn net als de benzinemodellen schoner en zuiniger dan hun voorgangers.
De gefacelifte 5-serie is weer een fijne rijdersauto. De auto zit ook weer gedegen in elkaar, zoals het een BMW betaamt.
De volledige rij-impressie met de BMW 5-serie is te lezen in AutoWeek 11, die vanaf woensdag 14 maart in de winkels ligt.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?

BMW 520d Luxury Line | ACC | Camera | Memory |
- 2017
- 247.614 km
€ 18.900

BMW 5-serie Touring 530d xDrive M-Sport | HUD | PANO | H&K | TREKHAAK | LEER | CARPLAY | FULL OPTION
- 2018
- 179.652 km
€ 30.950

BMW 5-serie Touring 530e xDrive M-Sport Plug In Hybrid PHEV | Panodak | Adaptive Cruise | Harman/Kardon | Laser LED | Carplay | 360 Camera | Head Up | Electrische Lederen Sportstoelen met Geheugen | Stoel Verwarming |
- 2021
- 71.700 km
€ 42.740
Lees ook
BMW 520d Touring – 2012 – 555.026 km – Klokje rond
Nieuws
Deze BMW M5 met aanhanger is lichter én ruimer dan een nieuwe M5 Touring
Vergelijkende test
Toen 200 nog een magisch getal was – Audi 200 20V Quattro vs. BMW 535i
Nieuws
Heftig gefacelifte BMW 5-serie of in beeld, nu zonder ‘M’
Nieuws