AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gepeperde 599 GTB Fiorano van Novitec
Het opvoeren van een exoot als de Ferrari 599 GTB Fiorano is een hachelijke zaak: het subtiele lijnenspel wordt snel verstoord door de uiterlijke aanpassingen. Toch waagt Novitec een poging.
Het resultaat heet de Novitec Rosso 599 GTB. De uiterlijke aanpassingen blijven beperkt tot een nieuwe voorspoiler, grotere koelopeningen, een achterspoiler en een diffusor. De Duitse tuner claimt dat de aanpassingen het lijnenspel van de Ferrari zoveel mogelijk in tact hebben gelaten.
Ook qua rijplezier weet Novitec de 599 GTB Fiorano nog net iets te verbeteren. Allereerst op het gebied van het vermogen: de 6,0-liter V12 levert na tussenkomst van de Duitse ingenieurs 645 pk, 25 pk meer dan het fabrieksmodel. Dit mede door een speciaal ontwikkeld uitlaatsysteem. De topsnelheid is met 5 kilometer per uur gestegen naar 335 kilometer per uur.
De imposante remschijven, met een diameter van 405 millimeter, heeft Novitec in samenwerking met Brembo ontwikkeld. Tot slot voorkomt een niveauregeling op de vooras ellende in bijvoorbeeld parkeergarages.
Ook qua rijplezier weet Novitec de 599 GTB Fiorano nog net iets te verbeteren. Allereerst op het gebied van het vermogen: de 6,0-liter V12 levert na tussenkomst van de Duitse ingenieurs 645 pk, 25 pk meer dan het fabrieksmodel. Dit mede door een speciaal ontwikkeld uitlaatsysteem. De topsnelheid is met 5 kilometer per uur gestegen naar 335 kilometer per uur.
De imposante remschijven, met een diameter van 405 millimeter, heeft Novitec in samenwerking met Brembo ontwikkeld. Tot slot voorkomt een niveauregeling op de vooras ellende in bijvoorbeeld parkeergarages.
Plaats een reactie