Ford vernieuwt motorenaanbod en uitrusting Fiesta

Fiesta klaar voor 2020

Ford Fiesta

Ford heeft voor het nieuwe jaar de Fiesta nog eens onder de loep genomen. Het merk heeft de 1,0-liter driecilinder aangescherpt en die zal een bredere rol onder aan de prijslijst vervullen. De Fiesta krijgt ook een wat dikkere uitrusting, maar wordt ook wat duurder.

De Ford Fiesta was tot op heden te bestellen met een atmosferische 1,1-liter driecilinder als instapper, maar die motor krijgt een minder grote rol in het gamma. De 1.0 EcoBoost, die hoger in het aanbod staat, neemt die rol dan over. Die motor is door Ford onderhanden genomen en is naar eigen zeggen zuiniger geworden en kent een lagere CO2-uitstoot (94 g/km). Met 95 pk ligt het vermogen wel iets lager dan voorheen (100 pk). Krachtiger versies van dezelfde 1.0 blijven uiteraard ook in het aanbod, net als de 1.5-diesel.

De 1.1 verdwijnt vooralsnog niet helemaal, want die blijft voorlopig nog leverbaar als Trend-uitvoering. Dat is met € 17.250 de instapversie van de Fiesta. De 95 pk sterke 1.0 in de nieuwe en luxere Connected-uitvoering is de goedkoopste met de vernieuwde 1.0 Ecoboost, daarvoor moet je € 18.545 afrekenen. Medio 2020 wordt de aangescherpte 1.0 ook leverbaar met automaat. Tot die tijd blijft de 100 pk sterke 'oude' 1.0 met automaat die plek in de prijslijst innemen.

De Connected-uitvoering is nieuw en levert wat meer luxe dan de uitgaande Trend-uitvoering; zo is het Sync 3-infotainmentsysteem standaard én klaar voor gebruik van Apple CarPlay of Android Auto. DAB+, elektrische ramen voor en achter en cruisecontrol zijn onder andere ook van de partij. Verder vult Ford het aanbod van de Titanium-, ST-Line en Active-uitvoeringen aan met een X-variant, die de bestaande uitrusting aanvult met onder andere een geluidssysteem van Bang & Olufsen, een navigatiesysteem, verkeersbordherkenning en Driver Alert.

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.