Ford moderniseert motoren S-Max en Galaxy

Nederland mist de boot

Ford moderniseert motoren S-Max en Galaxy
Ford moderniseert motoren S-Max en GalaxyFord moderniseert motoren S-Max en GalaxyFord moderniseert motoren S-Max en GalaxyFord moderniseert motoren S-Max en GalaxyFord moderniseert motoren S-Max en GalaxyFord moderniseert motoren S-Max en Galaxy
Ford stelt een rits nieuwe EcoBlue-dieselmotoren beschikbaar voor de S-Max en de Galaxy. Helaas profiteert de Nederlandse klant níet van die aanpassingen.

In Nederland zijn de S-Max en de Galaxy alleen nog uit voorraad leverbaar. Tot voor kort kon je de auto nog zelf samenstellen en kon je tijdens dat proces kiezen voor onder andere een 150 pk sterke 2.0 TDCI, een 2.0 TDCI met 180 pk én tot en met 2017 stond zelfs een 210 pk sterke BiTurbo 2.0 TDCI op de bestellijst. Die diesels worden allemaal de laan uit gestuurd en worden vervangen door nieuwe EcoBlue-diesels.

De nieuwe EcoBlue-dieselmotoren zijn allemaal 2,0-liter viercilinders en is leverbaar in diverse vermogensvarianten. De lijst begint met een 120 pk sterk exemplaar en een trede hoger op de krachtladder staat een 150 pk sterke versie. Dan is er een 180 pk krachtige variant en de absolute topper is een maar liefst 240 pk sterke 2.0 EcoBlue Diesel.

Die nieuwe diesels zijn overigens niet de enige S-Max- en Galaxy-noviteit. Ford stelt namelijk een nieuwe achttrapsautomaat beschikbaar voor z'n ruimtelijke tweetal, een transmissie die het uitgaande exemplaar met zes verzetten vervangt. De transmissie laat zich - net als bij de S-Max Vignale Concept - middels een draaiknop bedienen en ook dat hebben we niet eerder gezien bij de twee Fords. Een handgeschakelde zesbak blijft bestaan. Ford slijpt z'n Blind Spot Information System bij, laat het tweetal kennismaken met adaptieve cruisecontrol met Stop & Go-functie, een nieuw ruitenwissersysteem waarbij de sproeiers in de arm zitten én stelt nieuwe exterieurkleuren beschikbaar.

In Nederland zijn zowel de Galaxy als S-Max alleen nog uit voorraad te bestellen. Volgens de Nederlandse importeur is het niet meer rendabel zulke auto's hier te voeren vanwege de afnemende vraag naar grote MPV's.

PRIVATE LEASE Ford

Lezersreacties (16) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.