Ferrari 599XX evolueert verder
Bij de geëvolueerde Ferrari 599XX springen in de eerste plaats de gigantische achterspoiler en de voorspoiler in het oog. Verder heeft de verbeterde versie grotere remmen, een ander uitlaatsysteem en –onderhuids- verbeterde elektronica tot z'n beschikking. Het vermogen van de V12 uit de huidige 599XX is al 700 pk en het is niet duidelijk of de Evo nog meer pk's tot z'n beschikking heeft.
Ferrari heeft slechts een beperkt aantal exemplaren van de 599XX gemaakt, allemaal voor het Corse Clienti programma. De auto is niet legaal voor de openbare weg, maar de geselecteerde gelukkigen (allen behorend tot de trouwste klanten van het Italiaanse merk) kunnen met hun XX racen in speciale, door Ferrari georganiseerde evenementen.
Het snelheidspotentieel van de 599XX is enorm: in april 2010 rondde de huidige generatie de Nordschleife in 6:58.16 minuten. Ferrari claimde daarmee een ronderecord voor productieauto's, maar ging even voorbij aan het feit dat de 599XX dus niet straatlegaal is. In juli 2010 raakte Ferrari z'n kroon alweer kwijt aan de Pagani Zonda R, die overigens ook niet straatlegaal is. De Pagani Zonda R had 6:47 minuten nodig voor een 'Rondje Ring'.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Ferrari 599 6.0 GTB Fiorano F1 I Carbon I Ceramic I Daytona-seats I Dealer-maintained I Capristo-exhaust
- 2008
- 90.391 km

Ferrari 599 6.0 GTB Fiorano F1 - GTO Pack l Racing seats l NOVITEC l Ceramic l Carbon l Full dealer history
- 2006
- 63.455 km

Ferrari 599 6.0 GTB Fiorano F1 | GTO LOOK | ENZO MOTOR | KERAMISCHE REMMEN | ELEKTRISCHE STOELEN | KLEPPENSYSTEEM | CARBON I BOSE SOUNDSYSTEM | CARBON INTERIEUR |
- 2008
- 47.557 km
Lees ook

Supercar met V12 op Ferrari-basis: dit is de Talos XXT

Zo moeilijk maar leuk is zelf schakelen in de laatste Ferrari V12's met handbak

Niels van Roij Design Daytona Shooting Brake voor het eerst 'in het echt'

Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021: sportieve knallers
