Eerste Connaughts begin 2008

Connaught Type D GT Syracuse
In Engeland is het illustere merk Connaught aan het herrijzen. Net als Spyker bij ons, heeft het huidge merk niets te maken met het roemruchte verleden. Alleen de naam wordt opnieuw gebruikt.
In Engeland is het illustere merk Connaught aan het herrijzen. Net als Spyker bij ons, heeft het huidge merk niets te maken met het roemruchte verleden. Alleen de naam wordt opnieuw gebruikt.
Connaught is vooral bekend omdat het in 1955 de Syracuse Grand Prix van Sicilië won. Achter het stuur zat Tony Brooks en hij was daarmee de eerste Brit die een Formule 1-wedstrijd won.
In Wales wordt door het Connaught van vandaag de dag een hybride sportauto ontwikkeld. De productie daarvan begint aan het einde van het jaar en aan het begin van 2008 worden de eerste auto's aan klanten afgeleverd. Het eerste product is de Type D GT Syracuse die een 2,0-liter V10 heeft met een supercharger en een vermogen van 300 pk.
Kort nadat daarvan de productie is gestart, wordt het programma aangevuld met een hybride-versie. Die stoot 30 procent minder CO2 uit dan normale Connaught. De hybride verbruikt 6,7 liter op 100 km (1:15) en de topsnelheid is dik 240 km/u. De sprint van 0 naar 100 km/u wordt geklaard in 6,2 seconden.
Connaught wil in het eerste jaar honderd auto's bouwen. In het volgende jaar moeten dat er 250 zijn en over een jaar of vijf moet de productie zijn gestegen naar duizend exemplaren.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.