AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
De nieuwe BMW M5!
Officieel gaat hij nog als concept car door het leven, maar laat je niet foppen: dit is de nieuwe BMW M5.
Officieel gaat hij nog als concept car door het leven, maar laat je niet foppen: dit is de nieuwe BMW M5. Misschien zullen er voor het productiemodel nog summiere details worden gewijzigd.
Laten we maar meteen met de deur in huis vallen: deze M5 heeft een V10 motor die rond de 500 pk levert. Als maximum koppel belooft BMW minimaal 500 Nm. Dat geeft de M5 vleugels: in minder dan 5 seconden gaat het vanuit stilstand naar 100 en de 200 kilometer per uur wordt in 13 seconden bereikt. De topsnelheid is zoals gebruikelijk begrensd op 250 kilometer per uur. Als versnellingsbak monteert BMW een zeventraps SMG.
De nieuwe M5 geeft een vette knipoog naar de Formule 1 auto's van Williams. Niet geheel toevallig monteert BMW voor het eerst een V10-motor in een personenauto. Ook de SMG versnellingsbak komt voort uit de Formule 1 escapades van BMW.
De concept car is aan de achterzijde voorzien van 9,5 inch lichtmetalen wielen waarop 285/35 ZR 19 banden zitten. Aan de voorkant vinden we 8,5 inch lichtmetaal en 255/40 ZR 19 banden.
Deze M5 komt precies twintig jaar nadat de eerste super 5-serie werd geïntroduceerd. In totaal zijn van de drie generaties M5 35.000 stuks verkocht. Eerst werden ze gebouwd in de BMW M-fabriek in München. Inmiddels rollen ze in Dingolfing van de hand.
BMW vertelt nog niet precies wanneer de nieuwe M5 zijn opwachting maakt. Ga er maar vanuit dat hij nog dit jaar in de verkoop gaat.
De nieuwe M5 geeft een vette knipoog naar de Formule 1 auto's van Williams. Niet geheel toevallig monteert BMW voor het eerst een V10-motor in een personenauto. Ook de SMG versnellingsbak komt voort uit de Formule 1 escapades van BMW.
De concept car is aan de achterzijde voorzien van 9,5 inch lichtmetalen wielen waarop 285/35 ZR 19 banden zitten. Aan de voorkant vinden we 8,5 inch lichtmetaal en 255/40 ZR 19 banden.
Deze M5 komt precies twintig jaar nadat de eerste super 5-serie werd geïntroduceerd. In totaal zijn van de drie generaties M5 35.000 stuks verkocht. Eerst werden ze gebouwd in de BMW M-fabriek in München. Inmiddels rollen ze in Dingolfing van de hand.
BMW vertelt nog niet precies wanneer de nieuwe M5 zijn opwachting maakt. Ga er maar vanuit dat hij nog dit jaar in de verkoop gaat.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
BMW 520d Touring – 2012 – 555.026 km – Klokje rond
Nieuws
Deze BMW M5 met aanhanger is lichter én ruimer dan een nieuwe M5 Touring
Vergelijkende test
Toen 200 nog een magisch getal was – Audi 200 20V Quattro vs. BMW 535i
Nieuws
Heftig gefacelifte BMW 5-serie of in beeld, nu zonder ‘M’
Nieuws