AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Bovag: kijk verder dan autobelastingen
'Nationale maatregelen doen pijn'
32

Klimaatafspraken over verkeer en vervoer hebben alleen kans van slagen als niet alle maatregelen worden gefinancierd met autobelastingen. Automobilisten draaien immers al op voor een groot deel van de kosten, stelt de brancheorganisatie voor autobedrijven, Bovag, in een reactie op de hoofdlijnen van het Klimaatakkoord.
"Als je de opkomst van elektrische auto's wilt versnellen door subsidie, dan moet dat niet over de rug van andere automobilisten gebeuren. Mobiliteit is nu eenmaal al een van de zwaarst belaste sectoren in Nederland'', zegt voorzitter Bertho Eckhardt van brancheorganisatie Bovag.
De regering moet zich volgens Bovag nu vooral bezighouden met het opstellen van strengere normen voor autofabrikanten in Europees verband. "Alle andere, nationale maatregelen, zullen per definitie meer pijn doen en minder opleveren'', zegt Eckhardt.
Lees ook
Praktijkervaring

Praktijkervaring Honda Jazz: eigenaren over hun hybride mini-MPV
Designreview

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’
Autotest

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend
Achtergrond

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8
Nieuws

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics
Nieuws

Citroën LNA (1981) - In het Wild
Lezersreacties (32) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.