en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
BMW is begonnen met een Car Sharing project onder de naam DriveNow. In samenwerking met verhuurfirma Sixt heeft het merk 300 Mini's en BMW's 1-serie overal in München geplaatst. Via internet of een smartphone applicatie kunnen gebruikers een auto reserveren en een chip verwerkt in het rijbewijs geeft toegang tot de leenauto's. In Berlijn wil het merk op korte termijn ook actief worden, maar dan met 500 auto's.
Volgens marketing baas Ian Robertson is BMW constant op zoek naar nieuwe mogelijkheden om klanten te bereiken. Met het initiatief hoopt BMW klanten aan zich te kunnen binden voor de toekomst. Volgens Robertson biedt het programma een goed alternatief voor het eigen bezit van een auto, maar dan zonder de kosten die daarmee gemoeid zijn. Als de eerste programma's succesvol zijn, is het de bedoeling om ook naar andere Europese steden te verspreiden en mogelijk zelfs naar andere werelddelen. Ook zullen er, afhankelijk van de vraag, andere auto's beschikbaar komen, mogelijk ook uit de nieuwe i-serie van BMW.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.