'BMW broedt op vierde merk'

BMW Logo
BMW heeft al Mini en Rolls-Royce onder de paraplu, maar dat vindt het merk nog niet genoeg. De directie broedt namelijk op een vierde merk.
Dit verklaarde BMW-chef Norbert Reithofer in een interview met de krant Frankfurter Allgemeine. Het gaat hier niet om een overname van Volvo, zoals sommige media beweren, maar het oprichten een compleet nieuw merk.
De krant speculeert dat BMW het merk onder de eigen modellen positioneert, met als twee belangrijkste modellen een kleine SUV (die als een BMW X1 kan worden beschouwd) en een stadsautootje om de Audi A1 van repliek te dienen. Hiermee wil BMW Lexus een stap voor zijn: dat merk denkt er namelijk over om te 'downsizen' met een compacte auto met het formaat van de 1-serie. Een merk voor compacte auto's kan BMW helpen om de door de Europese Commissie geëiste CO2-uitstoot te behalen.

PRIVATE LEASE BMW

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.