BMW 3-serie eDrive Plug-in Hybrid startklaar

BMW 3-serie eDrive Plug-in Hybrid spyshots
BMW 3-serie eDrive Plug-in Hybrid spyshotsBMW 3-serie eDrive Plug-in Hybrid spyshotsBMW 3-serie eDrive Plug-in Hybrid spyshotsBMW 3-serie eDrive Plug-in Hybrid spyshotsBMW 3-serie eDrive Plug-in Hybrid spyshots
Het gamma van de BMW 3-serie lijkt met de komst van de M3 wel zo ongeveer te zijn uitgerold, maar in Zweden rijdt momenteel een belangrijke nieuwe exponent rond: de 3-serie eDrive Plug-in Hybrid. Waarschijnlijk is die goed voor 14 procent bijtelling.

Als we naar de techniek kijken, dan is er voor de plug-inhybride 3-serie nog geen duidelijkheid waar de aandrijflijn precies uit zal bestaan. De op de IAA gepresenteerde BMW Concept X5 eDrive zou echter aanknopingspunten kunnen bieden.

De Concept X5 eDrive was namelijk óók een plug-inhybride. Die auto combineerde een elektromotor met een 2,0-liter viercilinder turbomotor. Dat zou ook een goede combinatie voor in de 3-serie zijn.

In de BMW X5 bedroeg de CO2-uitstoot van de aandrijflijn 'minder dan 90 g/km', dus 14 procent bijtelling moet voor deze lichtere 3-serie zeker haalbaar zijn. De grens daarvoor ligt bij auto's met benzinemotor namelijk op 88 g/km. Voor 7 procent bijtelling ligt de grens op 50 g/km, en dat is wellicht toch een brug te ver voor een 3-serie.

We verwachten dat BMW de 3-serie eDrive Plug-in Hybrid later dit jaar onthult.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (21)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.