AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
BMW 3-serie Cabrio wordt CC
De volgende generatie van de BMW 3-serie Cabriolet krijgt een stalen vouwdak. Op de coupécabriolet moeten we wachten tot eind 2006.
De volgende generatie van de BMW 3-serie Cabriolet krijgt een stalen vouwdak. Op de coupécabriolet moeten we wachten tot eind 2006.
Op de Autosalon van Parijs, in september 2006 maakt de cabriolet-versie van de nieuwe BMW 3-serie zijn opwachting. Die zal zijn voorzien van een stalen vouwdak. Dakentoeleverancier Edscha is inmiddels begonnen met de voorbereiding van de productie van het stalen cabriodak. Edscha is ook verantwoordelijk voor de productie van de stoffen daken van de Z4, 6-serie en de huidige 3-serie.
Vorig jaar zijn 40.300 exemplaren van de 3-serie Cabrio geproduceerd. Na de introductie in september volgend jaar, staan de eerste 3-serie CC's begin 2007 bij de dealer. Op de M3, die zal zijn voorzien van een V8, moeten we nog wachten tot 2008.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Vergelijkende test
Ooit een BMW en een Alfa voor beginners, nu youngtimer: BMW 3-serie Compact vs. Alfa Romeo 145
Achtergrond
Omdat het niet boterde met Piëch ging Audi- en voormalig NSU-ontwerper naar BMW, met groot succes
Achtergrond
Dankzij een overijverige medewerker en de ruit van een Passat ontstond de eerste BMW 3-serie Touring
Achtergrond
Zo veel BMW's 3-serie van de eerste drie generaties zijn er nog in Nederland
Nieuws