Besparen aan de pomp: Renault Clio lust nu ook lpg

Slimme zet

Renault Clio facelift

Onlangs bracht Renault lpg-machines terug naar de Captur en nu is ook de Renault Clio leverbaar met een benzinemotor die naast benzine ook lpg lust. Dat betekent: minder geld kwijt zijn aan de pomp!

Tot in de tweede helft van 2021 leverde Renault de Clio in Nederland ook met de TCe 100 Bi-Fuel-motor, een krachtbron die naast benzine ook lpg lust. Lang heeft de Renault Clio het zonder lpg-machine moeten doen. Tot nu. Kort geleden bracht Renault een Bi-Fuel-versie terug naar het leveringsgamma van de Captur en nu is ook de Renault Clio weer als Bi-Fuel leverbaar.

De Renault Clio met TCe 100 Bi-Fuel-machine beschikt over 100 pk en 170 Nm. De 1.0-driecilinder is altijd gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Het gemiddeld verbruik op lpg is vastgesteld op 7,0 l/100 km. Uiteraard ligt dat lpg-verbruik hoger dan het gecombineerd verbruik op benzine (5,4 l/100 km). Voor een liter lpg ben je echter aanzienlijk minder kwijt dan voor een liter E5 of E10.

De Renault Clio TCe 100 Bi-Fuel is er in Evolution-uitvoering vanaf €24.690. Daarmee is hij iets duurder dan de goedkoopste Clio. Die heeft een 91 pk sterke 1.0, lust enkel benzine en kost bij een gelijke uitvoering €23.890. De Clio TCe 100 Bi-Fuel is er ook in Techno-trim en kost dan €26.690. Topuitvoering Esprit Alpine gaat aan de neus van de Clio-met-lpg-machine voorbij.

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (54)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.