en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Leen liep de auto's in het zonovergoten Death Valley tegen het lijf. De vakantieganger geeft aan de auto's al veel eerder, ergens op een kustweg in Californië gespot te hebben, maar dat het maken van een goede foto toen niet mogelijk was.
Een week later doken de gecamoufleerde BMW's weer op, ditmaal stonden ze braaf voor een motel geparkeerd. Leen geeft aan dat te vermoeden dat het hier om de aanstaande M4 gaat, en daarin kunnen we hem alleen maar gelijk geven. We zien twee ingepakte 4-series, waarvan één exemplaar iets meer van z'n bilpartij wil laten zien. Het duo dubbele uitlaten verraadt natuurlijk de ware aard van het beestje: dit is een M4!
Onder de kap krijgt de M4 waarschijnlijk nagenoeg hetzelfde vermogen als de scheidende M3, zo'n 420 pk. BMW zet hoger in op gewichtsreductie, waardoor de Bimmer met nagenoeg hetzelfde vermogen nog strakkere waarden op papier zal neerzetten.
Bakbeest
Behoorlijk groter en logger is de X5 M die naast de ranke coupé staat geparkeerd. Van zichzelf is de nieuwe generatie van de X5 al een auto van een behoorlijk formaat, maar in M-uitdossing komt-ie nog imposanter over. We zien forse M-wielen, twee dubbelloops knalpijpen (aan de linkerzijde zitten ze ongetwijfeld ook) en vakkundig afgeplakte M-ornamenten aan de zijkant van de kolos.
De huidige X5 M levert 555 pk, en aangezien de M5 daar met 560 pk erg dicht bij in de buurt zit zijn we benieuwd of de X5 er veel vermogen bij zal krijgen. In de loop van dit jaar verwachten we de officiële onthulling van de auto die de ML 63 AMG van Mercedes-Benz de wind van voren moet gaan geven.
Tref je ook een bijzonder prototype aan tijdens je vakantie? Mail ons op journaal.autoweek@autoweek.nl en wij vertellen je wat voor auto je hebt gezien. Zie je iets echt speciaals, dan kun je in aanmerking komen voor een vergoeding.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.