AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Alle details en vanafprijs Ford Fiesta
57
De introductie van de Ford Fiesta is nu echt aanstaande, dus Ford acht het de hoogste tijd om alle informatie over de compacte auto vrij te geven. Ook weten we nu de prijzen van de Fiesta.
Er zijn vier benzinemotoren: om te beginnen een 1,25-liter viercilinder met 60 of 82 pk. Een 1,4-liter met 96 pk en een nieuwe 1,6-liter Ti-VCT motor met 120 pk ronden het gamma naar boven af. Er is bij de introductie één dieselmotor: een 1,6-liter TDCi met 90 pk. Deze is er ook als Econetic en dan ligt het brandstofverbruik op 3,7 liter per 100 kilometer. De Co2-uitstoot van de Econetic ligt onder 100 gram per kilometer.
Het gamma van de Fiesta trapt af met de 1.25 16v Trend. De standaarduitrusting bestaat uit airconditioning, radio/CD-speler met stuurbediening, elektrisch bediende voorportierruiten en buitenspiegels en het EasyFuel systeem. Dat laatste systeem is bekend uit de Mondeo en zorgt ervoor dat de bestuurder nooit de verkeerde brandstof tankt. De basisversie kost 14.100 euro.
Tegen een meerprijs van 900 euro kunnen kopers kiezen voor de luxere Ghia- of Titanium-uitvoering. Beide versies bieden ten opzichte van de Trend een meeruitrusting bestaande uit 15 inch lichtmetalen wielen, high-intensity projectorkoplampen, wat chroom, lederen stuurwiel, extra speakers en een boardcomputer.
Ook zijn er de nodige pakketten. Allereerst is er tijdelijk het Launch Pack voor de Ghia- en Titanium-uitvoeringen. Dit bestaat uit automatische airconditioning, automatisch dimmende binnenspiegel, parkeersensoren achter, Bluetooth, elektrisch inklapbare buitenspiegels, regensensor, cruise control, voorruitverwarming en een extra groot multimediascherm. Het pakket kost 1000 euro. Voor 200 euro is er bovendien een Multimedia Pack met USB-aansluiting. De menustructuur is gelijk aan die van de iPod.
De duurste versies bij de introductie is de 1.6 TDCi. Deze kost met Ghia- of Titanium-uitmonstering 19.545 euro. De auto staat eind september in de Nederlandse showrooms. In een later stadium komt er ook een ST-versie en misschien ook een RS-versie.
Het gamma van de Fiesta trapt af met de 1.25 16v Trend. De standaarduitrusting bestaat uit airconditioning, radio/CD-speler met stuurbediening, elektrisch bediende voorportierruiten en buitenspiegels en het EasyFuel systeem. Dat laatste systeem is bekend uit de Mondeo en zorgt ervoor dat de bestuurder nooit de verkeerde brandstof tankt. De basisversie kost 14.100 euro.
Tegen een meerprijs van 900 euro kunnen kopers kiezen voor de luxere Ghia- of Titanium-uitvoering. Beide versies bieden ten opzichte van de Trend een meeruitrusting bestaande uit 15 inch lichtmetalen wielen, high-intensity projectorkoplampen, wat chroom, lederen stuurwiel, extra speakers en een boardcomputer.
Ook zijn er de nodige pakketten. Allereerst is er tijdelijk het Launch Pack voor de Ghia- en Titanium-uitvoeringen. Dit bestaat uit automatische airconditioning, automatisch dimmende binnenspiegel, parkeersensoren achter, Bluetooth, elektrisch inklapbare buitenspiegels, regensensor, cruise control, voorruitverwarming en een extra groot multimediascherm. Het pakket kost 1000 euro. Voor 200 euro is er bovendien een Multimedia Pack met USB-aansluiting. De menustructuur is gelijk aan die van de iPod.
De duurste versies bij de introductie is de 1.6 TDCi. Deze kost met Ghia- of Titanium-uitmonstering 19.545 euro. De auto staat eind september in de Nederlandse showrooms. In een later stadium komt er ook een ST-versie en misschien ook een RS-versie.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Deze leuke Ford Fiesta is nog redelijk origineel - In het wild
Nieuws
Ford Fiesta met weinig ervaring kost niet veel - Liefhebber Gezocht
Ford Fiesta ST200 (2016) – Op de rollenbank
Vergelijkende test