AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
90pk TDI keert terug in Golf
De 90pk TDI keert terug in de nieuwe Golf. De nieuwe instap-TDI is net als zijn sterkere broeders voorzien van pompverstuiver-techniek.
De 90pk TDI keert terug in de nieuwe Golf. De nieuwe instap-TDI is net als zijn sterkere broeders voorzien van pompverstuiver-techniek.
De nieuwe 1.9 TDI motor is dus niet helemaal dezelfde als uit de vorige generatie van de Golf. De 90 pk versie vult het gat tussen de 75 pk 2.0 SDI en de 105 pk 1.9 TDI. Samen met de 140 pk 2.0 TDI kan de klant dus al kiezen uit vier verschillende dieselversies. Een ca. 170 pk sterke 2,5-liter diesel zou op termijn het programma compleet moeten maken.
De instap-TDI heeft een maximum koppel van 210 Nm bij 1800 tpm. De auto haalt daarmee een topsnelheid van 176 km/h. Het gemiddelde brandstofverbruik zou 5,0 liter per 100 km bedragen. De motor voldoet aan de nieuwe strenge Euro-4 emissienorm.
Overigens is het nog niet 100% zeker dat deze versie naar Nederland komt. De importeur acht de kans vrij groot, maar is nog in onderhandeling met de fabriek.
De instap-TDI heeft een maximum koppel van 210 Nm bij 1800 tpm. De auto haalt daarmee een topsnelheid van 176 km/h. Het gemiddelde brandstofverbruik zou 5,0 liter per 100 km bedragen. De motor voldoet aan de nieuwe strenge Euro-4 emissienorm.
Overigens is het nog niet 100% zeker dat deze versie naar Nederland komt. De importeur acht de kans vrij groot, maar is nog in onderhandeling met de fabriek.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws

Gouden sturen voor BMW, Opel en Volkswagen - en nog twee merken
Nieuws

Sterkste Volkswagen Golf GTI ooit heeft Nederlandse prijs
Achtergrond

Een Volkswagen Golf VR6 kan 30 jaar later van alles zijn omdat er ontzettend veel geknutseld is
Occasiontest

Lekker praktisch, niet te groot, maximaal 20K: welke gebruikte stationwagon wordt 't?
Nieuws




