AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche 911 Turbo S: nog beter dan de Turbo
97
We dachten dat Porsche nu toch wel alle soorten en maten 911 in het gamma had, maar de productplanners wisten toch nog een gaatje in de volle line-up te vinden. De nieuwe 911 Turbo S is een nog krachtiger versie van de Turbo.
De 911 Turbo S heeft een vermogen van 530 pk en 700 Nm koppel. Dat is 30 pk meer dan de gewone 911 Turbo en evenveel als de 911 GT2 te bieden heeft. Die auto, die nog van voor de facelift is, heeft echter 20 Nm minder en achterwielaandrijving. De Turbo S heeft vierwielaandrijving. Een PDK-transmissie met dubbele koppeling behoort tot de standaarduitrusting.
Het krachtpakket is uiteraard de garantie voor zeer imposante prestaties. De sprint naar 100 kilometer per uur neemt 3,3 seconden in beslag en na 10,8 seconden staat er al 200 kilometer per uur op de teller. Dat komt mede door de Launch Control van het Sport Chrono pakket, dat tot de standaarduitrusting behoort. De topsnelheid is 315 kilometer per uur.
Voor wie het wil weten: het gemiddeld verbruik bedraagt 11,4 liter per 100 kilometer. Niet een Prius-bedreigende waarde, maar volgens Porsche duidelijk het beste verbruik in deze vermogensklasse. Ter vergelijking: de 525 pk sterke R8 V10 heeft elke 100 kilometer 14,7 liter benzine nodig.
Tot de standaarduitrusting behoren dynamische bochtverlichting, 19-inch wielen in RS Spyder-design, sportstuurwiel met flippers aan het stuur, kuipstoelen en CD-/DVD-wisselaar. De coupé-variant is in Nederland te koop voor 226.400 euro. De cabrio kost 240.500 euro.
Het krachtpakket is uiteraard de garantie voor zeer imposante prestaties. De sprint naar 100 kilometer per uur neemt 3,3 seconden in beslag en na 10,8 seconden staat er al 200 kilometer per uur op de teller. Dat komt mede door de Launch Control van het Sport Chrono pakket, dat tot de standaarduitrusting behoort. De topsnelheid is 315 kilometer per uur.
Voor wie het wil weten: het gemiddeld verbruik bedraagt 11,4 liter per 100 kilometer. Niet een Prius-bedreigende waarde, maar volgens Porsche duidelijk het beste verbruik in deze vermogensklasse. Ter vergelijking: de 525 pk sterke R8 V10 heeft elke 100 kilometer 14,7 liter benzine nodig.
Tot de standaarduitrusting behoren dynamische bochtverlichting, 19-inch wielen in RS Spyder-design, sportstuurwiel met flippers aan het stuur, kuipstoelen en CD-/DVD-wisselaar. De coupé-variant is in Nederland te koop voor 226.400 euro. De cabrio kost 240.500 euro.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Autotest
Test: Porsche 911 Carrera S – Net dat schepje erbovenop, gewoon lekker
Reportage
Deze unieke Porsche ontstond in de breinen van een student, een Porsche-ingenieur en een modelbouwer
Nieuws
De vijf duurste occasions met drie ton op de klok
Nieuws
Porsche 911 Spirit 70 grijpt terug op vervlogen tijden
Nieuws