AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Eerste foto's deel II Porsche 911 GT2!
De Porsche 911-familie breidt zich als een olievlek uit. De verwachte koningsversie, de GT2, ontbreekt tot nu toe nog. Afgelopen vrijdag moesten we het nog doen met beelden uit een folder, dit is beter beeld.
Zoals verwacht ziet de nieuwe 911 GT2 er lekker 'dik' uit. Het woeste spoilerwerk is niet een gevalletje 'veel geschreeuw, maar weinig wol': de motor van de 911 Turbo wordt overgelepeld in de topversie. Voordat de zescilinder turbomotor achterin de GT2 komt, voert Porsche het blok op tot 530 pk en 685 Nm.
Een belangrijk verschil met de eerdergenoemde 911 Turbo is dat de GT2 geen vierwielaandrijving heeft. Alle pk's gaan naar de achterwielen, waardoor de super-911 een echte 'hardcore' sportwagen wordt. Om de auto nog iets sneller te maken heeft Porsche de GT2 aan een dieet onderworpen. Na talrijke gewichtsbesparende maatregelen komt het leeggewicht uit op 1440 kilogram. Stukken minder dan de 911 Turbo, die 1585 kilo's op de schaal brengt.
De prestaties van de 911 GT2 zijn indrukwekkend: de sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost ongeveer 3,7 seconden en de auto heeft een topsnelheid van bijna 330 kilometer per uur. De vraag is natuurlijk wat al dit fraais gaat kosten. Omdat de huidige 911 Turbo iets duurder is dan de vorige, verwachten we dat ook de nieuwe GT2 iets duurder wordt dan de oude. Die stond al op de prijslijst voor een stevige 269.840, dus geïnteresseerden weten nu al dat ze een flinke zak met geld mee naar de dealer moeten nemen.
Een belangrijk verschil met de eerdergenoemde 911 Turbo is dat de GT2 geen vierwielaandrijving heeft. Alle pk's gaan naar de achterwielen, waardoor de super-911 een echte 'hardcore' sportwagen wordt. Om de auto nog iets sneller te maken heeft Porsche de GT2 aan een dieet onderworpen. Na talrijke gewichtsbesparende maatregelen komt het leeggewicht uit op 1440 kilogram. Stukken minder dan de 911 Turbo, die 1585 kilo's op de schaal brengt.
De prestaties van de 911 GT2 zijn indrukwekkend: de sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost ongeveer 3,7 seconden en de auto heeft een topsnelheid van bijna 330 kilometer per uur. De vraag is natuurlijk wat al dit fraais gaat kosten. Omdat de huidige 911 Turbo iets duurder is dan de vorige, verwachten we dat ook de nieuwe GT2 iets duurder wordt dan de oude. Die stond al op de prijslijst voor een stevige 269.840, dus geïnteresseerden weten nu al dat ze een flinke zak met geld mee naar de dealer moeten nemen.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Autotest
Test: Porsche 911 Carrera S – Net dat schepje erbovenop, gewoon lekker
Reportage
Deze unieke Porsche ontstond in de breinen van een student, een Porsche-ingenieur en een modelbouwer
Nieuws
De vijf duurste occasions met drie ton op de klok
Nieuws
Porsche 911 Spirit 70 grijpt terug op vervlogen tijden
Nieuws