AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
BMW M5 traint op Nordschleife
46
De IAA houdt de gemoederen op de redactie nog flink bezig, maar we vergeten ook de toekomstige auto's niet. Zo kregen we weer eens spionagefoto's binnen van de volgende BMW M5, ditmaal terwijl die z'n rondjes op de Nordschleife reed.
De trouwe bezoeker van onze site is zich inmiddels al geestelijk op het verdwijnen van de atmosferische M-motoren aan het voorbereiden, maar voor wie het nog niet weet: de nieuwe M5 krijgt geen tiencilinder meer aan boord. In plaats daarvan kiest de M-divisie voor een V8 met twee turbo's, het blok dat we ook al kennen uit de X5 M en de X6 M. Onze spionagefotograaf bevestigde dat hij het typerende geluid van een V8 hoorde.
Het downsize-avontuur heeft niet alleen maar slechte kanten, want qua vermogen hoeft de M5 niets in te leveren. Integendeel, we verwachten in de nieuwe M5 een vermogen van 555 pk, hetzelfde vermogen dat het blok ook in de X5 M en X6 M levert. Genoeg voor zeer imponerende prestaties, alleen zal BMW wel weer een snelheidsbegrenzer monteren om al te grote misdragingen te voorkomen.
Volgens de geruchtenmachine gaat BMW ook het Kers-systeem uit de Formule 1 introduceren op de M5. De SMG-transmissie maakt waarschijnlijk plaats voor een M DCT transmissie met dubbele koppeling. We moeten waarschijnlijk nog tot eind 2011 wachten totdat we de nieuwe M5 in de showrooms zien.
Het downsize-avontuur heeft niet alleen maar slechte kanten, want qua vermogen hoeft de M5 niets in te leveren. Integendeel, we verwachten in de nieuwe M5 een vermogen van 555 pk, hetzelfde vermogen dat het blok ook in de X5 M en X6 M levert. Genoeg voor zeer imponerende prestaties, alleen zal BMW wel weer een snelheidsbegrenzer monteren om al te grote misdragingen te voorkomen.
Volgens de geruchtenmachine gaat BMW ook het Kers-systeem uit de Formule 1 introduceren op de M5. De SMG-transmissie maakt waarschijnlijk plaats voor een M DCT transmissie met dubbele koppeling. We moeten waarschijnlijk nog tot eind 2011 wachten totdat we de nieuwe M5 in de showrooms zien.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
BMW 520d Touring – 2012 – 555.026 km – Klokje rond
Nieuws
Deze BMW M5 met aanhanger is lichter én ruimer dan een nieuwe M5 Touring
Vergelijkende test
Toen 200 nog een magisch getal was – Audi 200 20V Quattro vs. BMW 535i
Nieuws
Heftig gefacelifte BMW 5-serie of in beeld, nu zonder ‘M’
Nieuws