Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volvo
  • XC70

Volvo XC70 T6 AWD Summum (2011) #2

autoreview

15
Volvo XC70 T6 AWD Summum (2011) #2
Anoniem
  • Gebruikersreview
25 oktober 2017 om 17:45
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringXC70 T6 AWD Summum
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf171.000 km
KM-stand laatst212.000 km
Lezerswaardering: 88%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Het begin

  • 171.000 km
  • 25 oktober 2017

De ideale reisauto. Tijdloos Zweeds design, comfortabel; de beste stoelen die er te vinden zijn, zeer degelijk, ergonomisch nagenoeg perfect, ruim, rijk uitgerust en stiekem zeer snel in T6 trim!

Na jarenlang een Polootje gereden te hebben werd het tijd voor wat anders. Door veranderde leefomstandigheden en behoeften moest het een stationwagon worden en vanwege het beschikbare budget kon het tevens wat leuks worden.

Na een tijdje wikken en wegen hebben we besloten om voor een Volvo V70 of XC70 te gaan. Een BMW 5 serie, Audi A6 en VW Passat vielen om uiteenlopende redenen af. Pluspunten aan bovengenoemde Volvo's: degelijkheid en betrouwbaarheid, veiligheid (AWD) praktisch gebruiksgemak, ruimte en comfort (stoelen!).

Een korte zoektocht leverde slechts een paar potentiele auto's op en na wat onderhandelen hebben we particulier een XC70 T6 AWD Summum gekocht.

De auto heeft een vrij hoge km-stand, maar in principe kunnen dergelijke auto's dit natuurlijk makkelijk hebben. De benzine Polo haalde al zonder noemenswaardige problemen de 260.000 km. Desalniettemin een aankoopkeuring laten doen (better safe than sorry), maar die leverde geen enkel zwak punt op dus de koop ging door.

De auto heeft een 3.0 liter 6-in-lijn die 300 pk levert en een maximaal koppel 440 nm. Hij is verder super compleet en heeft onder andere een heel scala aan veiligheidsvoorzieningen zoals tig airbags, vierwielaandrijving en het BLISS dode-hoek waarschuwingssysteem, bovendien kwam de auto met een set winterbanden. Het feit dat het een XC is levert een wat hogere zit en wat meer comfort op slechte wegen. Maar heeft ook als nadeel dat de auto meer helt in de bochten.

Qua uitrusting interessant om te vermelden: de fraaie lichtmetalen XC-style velgen, verwarmde en gekoelde lederen -subliem zittende- stoelen, schuif/kanteldak, electrisch verstelbare stoelen met memory functie en een geweldig werkende climate control met meerdere instelbare temperatuurzones.

Tot zover de introductie. Binnenkort meer over het rijden en het onderhoud.

Rijervaringen

  • 180.000 km
  • 13 november 2017

Na bijna 10.000 km erbij kan ik niets anders zeggen dan dat dit een geweldige auto is. Ergonomie is super, de stoelen fenomenaal, de ruimte is een heerlijke luxe en er ontbreekt bijna niets.

Rijervaring
Wat betreft het rijden: hij gaat als de brandweer op de rechte stukken. Invoegen op de snelweg, even snel inhalen of een stoplichtsprintje; altijd power in overvloed!
In de bochten is de auto een stuk minder dynamisch en moet je je een beetje inhouden om te voorkomen dat het oncomfortabel wordt. Als je toch hard een bocht induikt wordt het nooit gevaarlijk door de vierwielaandrijving, maar met zijn bijna 1800 kilo voelt ie wel aan als een baksteen. Dit is geen super dynamische rijdersauto die je op de limiet wil rijden, maar meer een gemoedelijke goedzak die op de Autobahn uit zijn slof kan schieten en menig BMW of Audi kan verrassen.
De auto is erg comfortabel en stil en in combinatie met de perfecte stoelen een ideale reisauto. Een roadtrip van 5000 km was een genot met deze auto!

Automaat
De 6 traps Geartronic automaat ben ik minder over te spreken. Sowieso vind ik een handbak fijner (persoonlijke voorkeur), maar de automaat kiest de schakelmomenten niet altijd even goed, vooral in de lagere verzetten, en in combinatie met het turbogat laat ie soms steekjes vallen. Steekjes die de auto in probeert te halen door met een schok alsnog de gewenste versnellling in te zetten.
Ook remt de auto nauwelijks af op de motor als je het gas loslaat, dus ik ga regelmatig te hard op een stoplicht af als ik rustig uit wil rollen. Dit zal ook mede door het gewicht komen.
Het Geartronic gedeelte (schakelen zonder te koppelen) is vlees noch vis en voegt voor mij bijna niets toe, al helpt het wel in de bergen om wat soepeler te stijgen en dalen. Je hebt dan wat meer controle over de auto.

Verbruik
Het verbruik is dragelijk rond de 1:10. We gebruiken de auto bijna niet in de stad (daar ligt het verbuik op 1:8 ) en op de snelweg kun je met een beetje lichte rechtervoet 1:12 halen. Met een volle tank kom je dan ca 800 km ver.

Onderhoud
Nog niet gehad. De aankoopkeuring heeft zijn waarde bewezen! De auto is tweemaal in de garage geweest:
- een keer om de noodloop eraf te halen (oorzaak: waarschijnlijk vuile bezine)
- een keer voor een bandenwissel (winter naar zomer)

De auto gaat volgende week voor de winterbanden en er zijn dan twee aandachtpunten waar ik de dealer naar ga laten kijken:
- de vering links achter kraakt wat (hopen dat het niks ernstigs is)
- de interieur ventilatie (fan) piept bij koud weer (schijnt een kwaaltje van deze auto te zijn)

Ik zal later terugkomen op bovenstaande.
Op naar de volgende 10.000 km!

Eerste onderhoudsbeurt en bandenwissel

  • 183.000 km
  • 1 december 2017

De auto gisteren weggebracht naar de garage (dealer: duurder maar wel om de hoek, service tot nu toe prima).
De winterbanden liggen erop. Geen tweede set met velgen dus de banden over laten zetten. Schijnt iets minder goed te zijn voor de banden en de wissel is duurder, dus voor volgend jaar op zoek naar een tweede set velgen. Ik vind die goedkope zwarte wintervelgen niks dus ga proberen wat leuks te vinden.

Verder is er een een bus in de achterwielophanging vervangen. Dit bleek de oorzaak van een irritant piepend geluid. Met 400 euro vrij prijzig, maar de auto rijdt weer erg strak.

Het vervangen van de ventilatiefan was 500 euro en ik heb dat maar even laten zitten. Een beetje spelen met de ventilatiestanden verhelpt het piepen meestal. Maar wel een missertje voor een auto van dit kaliber (en deze prijs).

Nog een laatste opmerking over het gebruik. De auto heeft 3 ECS standen die de rijdynamiek regelen: sport, comfort en advanced. Ik rijdt de auto meestal in sport omdat alles dan net wat sneller en soepeler gaat. Onderstel veert wat strakker, stuurt wat directer en volgens mij ook wat meer pk's beschikbaar. Mijn vrouw rijdt met comfort omdat zij de auto anders te direct vind. Comfort is ook goed voor op slechte wegen (Belgie!) De advanced stand is voor in het terrein of in de winter. Dit systeem werkt vrij aardig doordat de verschillen goed voelbaar zijn.

Winterse omstandigheden

  • 188.000 km
  • 30 januari 2018

De afgelopen periode veel met de auto in de sneeuw geweest en de conclusie is dat deze auto DE ultieme auto is voor winterse omstandigheden.

Pluspunten:
- Altijd grip dankzij de AWD en goede winterbanden. Zelf op beijzelde wegen, hellingen of sneeuwvlaktes geen enkel probleem. En dat tot op hogere snelheden dan ik eigenlijk verantwoord achtte.
- Ingesneeuwd ploegt ie zichzelf gewoon uit de sneeuwhoop tot ie weer op de sneeuwvrij gemaakt weg staat.
- Hij start altijd: zelfs bij -25
- Dankzij de wat grotere bodemvrijheid geen problemen met opgevroren sneeuwbanken of brokken ijs die van andere auto's afgevallen zijn.
- Ruiten + spiegels ontdooien snel, goede verwarming en uitmuntende stoelverwarming!

Minpuntjes
- Verbruik: bij extreem koud weer 1:7. Dan kom je toch een stuk minder ver met een volle tank.
- Schakelen. Ik was al niet echt een fan van deze bak, maar onder koude omstandigheden kan de bak echt bokkig doen. Als de auto warm gereden is vervolgens geen probleem meer.
- Ik mis stuurverwarming, maarja een mens kan niet alles hebben.

De conclusie is dat de auto je niet alleen het gevoel geeft dat ie alle omstandigheden aan kan: hij kan ze ook echt aan!

Tweede onderhoudsbeurt

  • 193.000 km
  • 9 juni 2018

De auto weggebracht voor een grote beurt en dat bleek een prijzige te worden. Er waren geen klachten, maar na een dealer check (ik geloof op 47 punten) kwam aan het licht dat de Pulley die een groot aantal elektrische systemen aandrijft vervangen diende te worden. En dat ding zit ergens onder in de motorruimte dus een dure reparatie qua arbeidsuren.

Een dag later kreeg de auto echter kuren met diverse elektrische systemen (onder andere de versnellingsbak en de stuurbekrachtiging), dus ik was bang dat er iets mis gegaan was bij de reparatie. De auto wel thuis gekregen. De volgende ochtend wilde ik teruggaan naar de garage maar de auto wilde vervolgens niet meer starten. Na wat hulp van de wegenwacht de auto uiteindelijk naar de garage gereden, waar de diagnose versleten accu gesteld werd. Waarschijnlijk puur toeval na de reparaties (de originele accu zat nog in de auto, en die heeft het toch 2 jaar langer dan gemiddeld uitgehouden), maar als ze je auto op 47 punten checken dan neem ik toch aan dat ze de accu ook meenemen.....

Maar na dit dubbele werkplaatbezoek rijdt de XC in ieder geval weer als vanouds.

Nieuwe Xenons

  • 195.000 km
  • 13 september 2018

De XC70 zit vol met sensoren. Je kan het zo gek niet verzinnen of de auto houdt het in de gaten. Zo geeft de auto ook aan als er een lamp kapot is. In dit geval 1 van de Bi-Xenon koplampen. In de handleiding wordt aangeraden om dit type lampen uitsluitend door de dealer te laten vervangen, maar na een prijsopgaaf van de garage (duur!) en wat research besloten om beide lampen (ivm kleurverschil) zelf maar te vervangen. Op Youtube zijn vrij aardige instructievideos beschikbaar.
Voor 90€ per stuk (ook niet goedkoop...) Philips lampen besteld (voor de liefhebbers: Philips D1S Standard Authentic Xenon HID)

De behuizing heb je er zo uit, de stekkers loshalen is een enorm gepiel; plastic is poreus en de behuizing is vuil, maar daarna gaat alles vrij makkelijk en kan het eigenlijk niet mis gaan. Ik heb de complete lamp behuizing mee naar binnen genomen en de lampen aan de keukentafel vervangen. Nadat ik de oude lampen eruit had gehaald bleek dat dit nog de originele lampen waren. De conclusie is dan ook dat de lampen duur zijn maar wel lang mee gaan (7 jaar). De lichtopbrengst is echter wel spectaculair verbeterd: ik vond sinds de aanschaf al dat de kwaliteit van de koplampen een minpunt van de auto vormden en in 7 jaar is de lichtopbrengst dan toch ook flink afgenomen, maar nu schijnt ie weer als een zonnetje!

Aanvullende gebruikers ervaringen:
- Hard een bocht induiken is nog steeds geen aanrader.
- Hard rechtdoor gaan wel: hij blijft maar gaan!
- De besturing is niet heel direct.
- De auto voelt echt heel solide aan en op weg naar de 200.000 km nauwelijks gebruikssporen van binnen.
- Verbruik is stabiel 1 op 10.

Op het programma:
- Bij de eerstvolgende beurt ga ik de transmissievloeistof laten vervangen: ik ben nog steeds geen fan van deze 6 traps Geartronic.
- Remmen voor (en misschien ook achter) zijn aan de beurt.
- Daarnaast aan de buitenkant een paar kleine (maar wel diepe) deukjes: waarschijnlijk door winkelkarretjes en steenslag. Ga eens bekijken of ik dat voor een zacht prijsje kan laten verhelpen.
- Airco reinigen.
- De zwarte (plastic) bumpers hebben een opfrisbeurtje nodig met kunststof polish.

Conclusie: so far so good. Paar kleine issues gehad maar niets echt ernstigs. De auto biedt veel comfort en kwaliteit, maar is niet goedkoop in onderhoud, verbruik en overige kosten.

Nieuwe remmen en weer klaar voor de winter

  • 198.000 km
  • 10 november 2018

We naderen de 200.000 km. Geen noemenswaardige issues.
De auto is naar de garage geweest voor nieuwe achterremmen, de winterbanden liggen er weer op en er zit een nieuw interieurfilter in.
Prijzig, maar allemaal noodzakelijk.

Daarbij heb ik ze om advies gevraagd met betrekking tot de Geartronic bak. In de zomer eigenlijk weinig te klagen, maar nu het kouder wordt reageert de bak wederom steeds nukkiger. Vooral de eerste drie versnellingen schakelen niet soepel na een koude start. De garage raadt een software update aan, waarbij de bak opnieuw ingeregeld wordt.
Maar op internet circuleren verhalen over deze bak waarbij een flush wordt aangeraden. Ik weet nog niet wat ik zal doen op dit moment.

Als je dan toch bij de dealer bent kijk je met een schuin oog naar wat er daar in de showroom staat. De XC60 met T8 motor lijkt een waardige opvolger voor over 1 a 2 jaar....

Aanvullende gebruikservaringen

Met het risico om in herhaling te vallen: geweldige auto, degelijk, comfortabel en (stiekem) zeer snel.
Plus:
- Afwerking en ergonomie
- Veiligheid en stabiliteit (met name onder slechte omstandigheden)
- Stoelen
- Ruimte achterbak
- Tijdloos design (is subjectief natuurlijk)

Minpunten:
- Versnellingsbak
- Bochtenwerk
- Ruimte achterbank ( toch beperkt voor zo'n grote auto)
- Verbruik (1:10 maar dat wist ik van tevoren)
- Onderhoudskosten

Kortom: de ideale reisauto!

Botsing

  • 210.000 km
  • 1 oktober 2019

Tijd voor een update.

Een paar maanden geleden een aanrijding gehad, iemand raakte volle bak mijn rechtervoorwiel. Draagarm ontzet, wiel scheef en kon er geen meter meer mee rijden. Het leek in eerste instantie fors maar vanwege het feit dat er geen plaatschade was viel het uiteindelijk nogal mee.

De verzekering heeft het allemaal netjes geregeld, maar de garage heeft er een zooitje van gemaakt: zijn de auto uiteindelijk een maand kwijt geweest en moesten 3 keer terug omdat er zaken niet in orde waren. Met name de communicatie was zwaar onder de maat. Maar nu rijdt ie weer als vanouds.

Conclusie: de auto is onverwoestbaar en de garage is een klant kwijt.

De auto heeft in het voorjaar een reguliere onderhoudsbeurt gehad en nieuwe voor remschijven en blokken gekregen. De auto heeft de hele zomer perfect geschakeld dus het flushen van de bak en/of de software update maar even uitgesteld.

In principe kunnen we nog jaren vooruit met deze auto ware het niet dat de benzinekosten wat uit de hand beginnen te lopen met 1:7 in de winter en met moeite 1:10 in de zomer. Een jong gebruikte V60 en XC60 (en zelfs een XC40) zijn nog steeds aardig prijzig dus ik ben eens aan het kijken voor een 2015 of 2016 XC70 FWD met T5 motor (waarmee 1:15 haalbaar moet zijn; en dat met slechts 50pk minder!)

Weer klaar voor de winter

  • 212.000 km
  • 31 oktober 2019

Grote onderhoudsbeurt laten doen.
- olie van de versnellingsbak is vervangen en de software geupdated: rijdt stukken beter zo!
- de stuurbekrachtiging is nagelopen en de vloeistof is vervangen
- de hendel van de achterklep is vervangen, roest in het mechaniek (kennelijk geen rvs hier)
- nieuwe bougies
- winterbanden erop
- wat kleine dingen: filters, nieuwe olie en een nieuw slangetje naar de koplampsproeiers.

Conclusie: allemaal reguliere zaken (behalve de achterklep, dat is gewoon een misser van Volvo). Flink prijzig, maar allemaal noodzakelijk om een auto met 200k plus kilometers in uitmuntende staat te houden.

Het is en blijft een heerlijke auto die van alle gemakken voorzien is en nog steeds onverwoestbaar aanvoelt.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volvo XC70? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volvo XC70
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Volvo XC70 3.2 Momentum AWD / LEER / "19 VELGEN / PDC

    Volvo XC70 3.2 Momentum AWD / LEER / "19 VELGEN / PDC

    • 2007
    • 236.412 km

    € 12.945

    Volvo XC70 3.2 238pk Aut. Momentum/Leder/Trekhaak/Navi etc.

    Volvo XC70 3.2 238pk Aut. Momentum/Leder/Trekhaak/Navi etc.

    • 2007
    • 224.528 km

    € 11.850

    Volvo XC70 3.2 Summum/6-cilinder/MET WERK/238PK/Aut/243.895km/Bi-Xenon/Leer/Stoelverwarming/AWD

    Volvo XC70 3.2 Summum/6-cilinder/MET WERK/238PK/Aut/243.895km/Bi-Xenon/Leer/Stoelverwarming/AWD

    • 2008
    • 243.985 km

    € 6.950

Meer Volvo XC70 occasions

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volvo XC70 specificaties
  • Volvo XC70 occasions
  • Volvo XC70 video's
Advies en informatie
  • Volvo XC70 tests
  • Volvo XC70 gebruikersreviews
  • Volvo XC70 index
PREMIUM
Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

Voor de verandering pakken we eens twee grote auto’s met een hoge kilometerstand. Althans,...

Lees meer
 

Volvo XC70 reviews

  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 D5 AWD Momentum (2009)

    Volvo XC70 D5 AWD Momentum (2009)

    2
    • 28 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 T6 AWD Summum (2010)

    Volvo XC70 T6 AWD Summum (2010)

    13
    • 13 november 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2008)

    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2008)

    3
    • 11 oktober 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 2.4D DRIVe Momentum (2009)

    Volvo XC70 2.4D DRIVe Momentum (2009)

    3
    • 20 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2008)

    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2008)

    14
    • 2 augustus 2018
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 T6 AWD Summum (2011) #2

    Volvo XC70 T6 AWD Summum (2011) #2

    15
    • 25 oktober 2017
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 T6 AWD Summum (2011)

    Volvo XC70 T6 AWD Summum (2011)

    25
    • 7 juni 2017
meer reviews
Volvo XC70 in de sneeuw

Volvo XC70 in de sneeuw

2

Volvo is trots op zijn Scandinavische wortels en bood ons daarom de gelegenheid om de XC70...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 D4 Summum (2015)

    Volvo XC70 D4 Summum (2015)

    • 9 april 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 D5 AWD Momentum (2009)

    Volvo XC70 D5 AWD Momentum (2009)

    2
    • 28 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 2.5 T AWD Summum (2005)

    Volvo XC70 2.5 T AWD Summum (2005)

    6
    • 9 december 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 T6 AWD Summum (2010)

    Volvo XC70 T6 AWD Summum (2010)

    13
    • 13 november 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2008)

    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2008)

    3
    • 11 oktober 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 2.4 D5 AWD (2003)

    Volvo XC70 2.4 D5 AWD (2003)

    3
    • 28 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 2.4D DRIVe Momentum (2009)

    Volvo XC70 2.4D DRIVe Momentum (2009)

    3
    • 20 juni 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor per 2035

    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor...

    159
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    22
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo V40 - Facelift Friday

    Volvo V40 - Facelift Friday

    12
    • 6 mei 2022
  • Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    25
    • 5 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    1
    • 5 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo ziet verkopen sterk afnemen

    Volvo ziet verkopen sterk afnemen

    67
    • 4 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden