Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid Ultimate (2022)
autoreview
Signalement
Uitvoering | XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid Ultimate |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 45 km |
KM-stand laatst | 23.000 km |
Prima auto
- 23.000 km
Na een XC 60 D4 de XC40 T5 Plug inn aangeschaft vanwege gunstig tarief voor de houderschap belasting. Volledige elektrische uitvoering niet interessant vanwege het bezit van een caravan. Was wel benieuwd hoe 'ie het zou doen als caravantrekker en dan vooral in bergachtig gebied. Wat nu?, blijkt dat ie niet onder doet voor de XC60! Power zat en een verbruik van 1:8 á 9. met een caravan
van 1700kg aan de haak. De XC 60 haalde zo rond de 1:11 dus erg netjes. Daarbuiten is'ie ook erg stil met perfect schakelende 7 traps automaat met dubbele koppeling. Verbaas me nog steeds dat dit model niet meer leverbaar is. Volledig falende marketing van Volvo; veel andere merken leveren juist meer plug inn's met een veel langere elektrische range (XC 40 haalt net 40 á 45 km); ideaal in de stad en woon werk verkeer; op lange afstanden over op benzine. Zolang onze Nederlandse elektrische rammelende infrastructuur niet op orde is dit een prima alternatief.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.