Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volvo
  • V70

Volvo V70 TDI 2.5 Luxury-Line (1998)

autoreview

12
Volvo V70 TDI 2.5 Luxury-Line (1998)
Anoniem
  • Anoniem7
  • Gebruikersreview
17 februari 2010 om 21:59
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringV70 TDI 2.5 Luxury-Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf280.000 km
KM-stand laatst357.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf en eerste kilometers

  • 296.000 km
  • 17 februari 2010

Na een paar jaar Saab te hebben gereden kreeg ik de mogelijkheid om van een kennis voor een schappelijke prijs een Volvo V70 TDI uit 1998 met 278.000 km op de klok te kopen.
Toen de kennis deze auto aanschafte vond ik het al een prachtige auto: zwarte lak met licht interieur, spoiler, lichtmetalen velgen en verder van veel luxe voorzien zoals climat- en cruise control. Ik hoefde er ook niet lang over na te denken en heb hem toen gekocht en heb er tot op heden nog geen moment spijt van gehad. De Volvo voelt toch net wat degelijker aan dan de Saabs die ik heb gehad.
Autorijden in de Volvo is genieten: de stoelen zitten fantastisch, het vermogen (140 pk) is voldoende en natuurlijk de lekkere roffel van de 5 cilinder. Met deze auto kun je echt honderden kilometers achter elkaar rijden zonder vermoeit te raken.

De Saabs die ik voor de Volvo had reden op LPG en dan moet je toch na drie-, vierhonderd kilometer tanken. De Volvo rijdt makkelijk 1000 km op één tank en dat vind ik ideaal.

Heb er nu 18.000 km mee gereden en ik heb tot nu een paar mankementjes gehad:
-Binnenverlichting bleef branden. Oorzaak: censor in het slot defect. Slot vervangen. Kosten EUR 284,-
-Mistachterlicht bleef branden. Oorzaak: oxidatie in de stekkerdoos van de trekhaak. Stekkerdoos vervangen. Kosten EUR 234,-
-Remschijf achter zat vast. Remschijven en -blokken vervangen. Kosten EUR 210,-
-APK + grote beurt. Kosten 706,-

Aircopomp

  • 309.000 km
  • 7 juli 2010

De Volvo bevalt nog steeds super. Heerlijke auto en vind hem nog steeds prachig. Heb na de vorige beurt 13.000 km met veel plezier gereden.
Toen ik de auto aanschafte vorig jaar wist ik dat de aircopomp kapot was. Deze wilde ik sowieso laten vervangen voor de zomer. Dit heb ik een paar dagen geleden laten doen en heb toen meteen een kleine beurt laten uitvoeren. De Volvo is nu weer heerlijk koel.
-Kleine beurt + nieuwe aircopomp. Kosten EUR 840,-

Vakantie voorbij

  • 320.000 km
  • 19 oktober 2010

Even weer een update. Ben ondertussen van de zomer met de V70 naar Zuid-Frankrijk gereden. Auto volgepakt, surfplanken op het dak en rijden maar. Nu merk je pas echt dat het een heerlijke reisauto is. Heb zelf moeiteloos 1200 km achter elkaar door gereden.
Volgetankt weggegaan en onderweg één keer hoeven tanken. Op de camping had ik nog een halfvolle tank. Ideaal! Ook de Alpen over was geen probleem. Ondanks dat de auto volgepakt was en 140 pk voor zo’n zware auto niet gek veel is reed de Volvo zonder moeite de bergen over.

Een paar weken geleden maakte de Volvo op de snelweg ineens een schurend geluid wat nog erger werd tijdens het remmen. Meteen gestopt en toen ik uitstapte zag ik meteen dat er rook bij de linker voorrem wegkwam.
ANWB gebeld. De remklauw bleef op de schijf zitten. De monteur van de ANWB heeft hem losgemaakt en ik kon wel naar huis rijden maar met zo weinig mogelijk remmen. Thuis de auto naar de garage gebracht. Nieuwe remklauw en omdat de schijf en de blokken heet waren geworden moesten die ook vernieuwd worden.
-Nieuwe remklauw en blokken. Kosten EUR 520,-

Een tijdje geleden is bagage rolhoes kapot gegaan doordat deze klem heeft gezeten door een kast in de kofferbak. Via Marktplaats weer een nieuwe gekocht.
-Bagagerolhoes. Kosten EUR 75,-

Nieuwe velgen

  • 325.000 km
  • 24 november 2010

Vandaag nieuwe velgen gekocht namelijk de 16" Perfo velgen. Dit zijn velgen die onder de T5 modellen geleverd werden.
Persoonlijk vind ik deze erg mooi staan onder de "classic".
Ik heb ze gekocht in Leeuwarden bij Handelshuis de Vos (www.volvovelgen.com) met zo goed als nieuwe zomerbanden.
-Perfo-velgen. Kosten EUR 550,-

Helaas gaan de velgen er na de winter op. Ik laat winterbanden op mijn oude Antlia's zetten en zo kan ik ze elk jaar gewoon zelf verwisselen. Ik zal nieuwe foto's plaatsen na de winter als de nieuwe velgen erop zitten.

Volgende week gaat de Zweed weg voor een grote beurt. Dan laat ik ook meteen de winterbanden eronder zetten.
Ik ben benieuwd wat me te wachten staat. Altijd weer spannend. Ik hou jullie op de hoogte.

Klaar voor de winter

  • 325.500 km
  • 30 november 2010

Zo, de Volvo weer opgehaald en dit keer een meevallertje.
Bij de grote beurt geen schokkende dingen geconstateerd. Nieuwe filters en olie en vloeistoffen ververst. En de winterbandjes liggen erop (Vredestein Snowtrac 2 195/60/R15).
-Grote beurt en winterbanden gemonteerd. Kosten EUR 365,-

Blij werd ik toen ik van de monteur hoorde dat de auto in goede staat verkeerd. Ik hoop van de V70 nog jaren plezier te beleven. Voor nu is hij in ieder geval klaar voor de winter!

Weer nieuwe velgen

  • 329.000 km
  • 6 februari 2011

Ik was helemaal niet op zoek maar kon van een kennis van mij voor een mooie prijs een set Columba's kopen met nog goede winterbanden. Ik haal ze deze week op en zet ze er meteen onder. Zal dan de, als het weer een beetje meezit, de Volvo poetsen en nieuwe foto's plaatsen.

Heb gisteren de huidige set Antlia's voor EUR 250,- op Marktplaats gezet en heb al twee gegadigden. Perfect!
-Columba-velgen met winterbanden. Kosten EUR 250,-

Columba's zitten er onder

  • 330.000 km
  • 6 februari 2011

De nieuwe velgen zitten er onder en heb de oude Antlia's inmiddels verkocht. Vind de Volvo een stuk mooier zo.
Vrijdag 11 februari moet de auto voor de APK. Ik laat dan ook meteen een nieuwe rechterdorpel monteren. Bij de huidige is een stukje afgeknapt. Dit was al zo toen ik hem kocht. Het valt niet heel erg op maar zat me niet lekker. Via Marktplaats een nieuwe gekocht en laten spuiten.

APK gekeurd en zomerwielen eronder

  • 333.000 km
  • 21 maart 2011

De Volvo weer APK gekeurd! Er zat wat speling op de rechterfuseekogel. Gevolg een nieuwe draagarm.
Verder geen schokkende dingen. Tijdens de keuring heb ook spatlappen achter laten monteren en de nieuwe dorpel.
-APK keuring. Kosten EUR 480,-

Ik ben lid van het Volvo850forum en daar staan erg handige "How te do's" op.
Dus ben ik met mijn vriendin aan het knutselen geweest. We hebben aluminium tellerringen gemonteerd. Was een mooi klusje. Dashboard en tellerunit moesten uit elkaar worden gehaald. Het is gelukt en het resultaat vind ik persoonlijk erg mooi.

Verder werkte de halve verlichting van de Volvo stereo niet meer. Samen met mijn opa de radio uit elkaar gehaald aan het solderen geweest. Verder waren er wat lampjes op het dashboard defect. Die lampjes heb ik zelf vervangen. Alles brand weer! Ben blij!

Het mooie weer komt er aan dus kon eindelijk de Perfo's er onder zetten. Vind deze velgen erg mooi staan.

Het moge duidelijk zijn dat mijn Volvo nog steeds super goed bevalt. Het is een heerlijke wagen en ik ben hem nog lang niet zat.

Beurtje en vakantie

  • 342.000 km
  • 9 augustus 2011

In juni moest de auto voor een kleine beurt.
Ook was de distributieriem vervangen worden. Ik had al een keer via via een originele Volvo distributieset gekocht dus deze hoefde alleen maar gemonteerd te worden.

Aan het eind van de dag belde ik de monteur. Hij had geen goed nieuws. Er was een pakking lek en daardoor lekte er olie op de distributieriem. De pakking moest vervangen worden en dat was een hele klus volgens hem. Ben de auto een paar dagen kwijt geweest en vreesde een hoge rekening. Hier zat ik niet op te wachten vlak voor de vakantie.....
-Distributieriem vervangen, pakking, beurt. Kosten 325,-
Meevallertje mijns inziens.

Net terug van 3 weken Zuid-Frankrijk. Voor het inpakken heb ik de bagagerolhoes eruit gehaald en toen kwam ik erachter dat ook deze het gegeven had. De stang die in de houders zit waarmee de rolhoes in de kofferbak bevestigd wordt waren afgebroken. De rolhoes in de schuur gegooid. Dat zie ik na de vakantie wel weer. Wat een *****systeem!

De Volvo heeft het verder weer perfect gedaan. Alleen na de enige keer tanken :) op terugweg begonnen er 2 lampjes van de airco 20 keer rood te knipperen. Ook koelde hij niet meer. Gelukkig reden we 's nachts dus het was niet al te warm.

Heb al even op internet gezocht wat dit kan zijn. Heb het ventilatortje rechts naast het stuur schoongemaakt maar zonder resultaat. Ben bang dat er niets anders opzit dan naar de dealer om uit te laten lezen.

Ben gisteren bezig geweest om de rolhoes te maken. De hele middag aan het prutsen geweest. Toen hij eindelijk klaar was paste hij niet. Was er toen klaar mee. Ga er een andere keer wel mee verder. Heb ook geen zin om weer een nieuwe te kopen.
Het is een fragiel systeem. Je moest de hoes er niet te vaak uithalen anders is hij zo stuk.

Tijd voor een update

  • 350.000 km
  • 25 mei 2012

Ik ben nog steeds de trotse bezitter van de V70. Ik vind hem nog steeds prachtig en ben hem nog lang niet zat.

Na de vorige update valt er wel weer het één en ander te melden:
In mijn vorige update vertelde ik dat er twee lampjes knipperden van de airco. Bleek dat de kachelmotor kapot was. Deze is vervangen en het probleem was opgelost.
-Kachelmotor en kachelweerstand. Kosten EUR 135,-

Tot de winter heeft de Volvo het probleemloos gedaan. Tot een erg koude nacht in februari 2012. Toen ik 's ochtends de auto wilde starten deed hij het niet. Mijn eerste gedachte was: accu leeg. Dus een andere auto ervoor en startkabels aansluiten. Zonder resultaat. Toch maar naar de garage ermee. De gloeibougies waren nodig aan vervanging toe en ook de accu had zijn beste tijd gehad.

Omdat hij toch bij de garage stond meteen APK laten keuren en een beurt laten uitvoeren.
-APK, beurt, accu en gloeibougies. Kosten EUR 550,-

Een paar dagen later rook ik tijdens het rijden een enorme diesellucht. Meteen maar naar de garage gereden.
Brandstofleidingen waren poreus en tijdens het vervangen van de gloeibougies waren ze gescheurd. Leidingen vervangen en probleem opgelost.

Tja, een auto van 14 jaar oud met deze kilometerstand vraagt af en toe om wat onderhoud. De Volvo gaat wat mij betreft nog lang niet weg dus laat alle mankementen netjes repareren.

Zoemend geluid

  • 357.000 km
  • 25 mei 2012

Het is u misschien al opgevallen dat ik niet zoveel kilometers maak met de V70. Qua kilometers die ik rij zou ik best een benzine auto kunnen aanschaffen. Ga ik niet doen. Hij bevalt nog veels te goed.

Een paar dagen geleden hoorde ik tijdens het rijden boven de 80 km/uur een zoemend geluid.
Een kapotte wiellager linksvoor bleek het probleem. Volgens de monteur zat de lager rechtsvoor er ook aan te komen. Beide maar vervangen dan. Tijdens het vervangen van de linker wiellager bleek dat de homokineet ook zijn beste tijd had gehad. Ook hier maar een nieuwe op dan.

En alsof dit nog niet genoeg was moest de stabilisatorstang ook vervangen worden. Je hoorde namelijk een licht bonkend geluid als je over een klinkerweggetje rijd.
Ik merkte ook dat de airco niet meer koelde. Dus deze ook maar laten vullen. Als we toch bezig zijn....
-Airco vullen, stabilisatorstang, homokineet en wiellagers. Kosten (slik) EUR 850,-

Zou leuk zijn als ik nu even uit de kosten ben.

Ben van plan om straks weer richting Zuid-Frankrijk te rijden met de Volvo. Kan me hier nu al op verheugen. Hij rijd weer als nieuw!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volvo V70? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volvo V70
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Volvo V70 Comfortline 2.4 T 200 pk - leder - schuifkanteldak - climate - trekhaak

    Volvo V70 Comfortline 2.4 T 200 pk - leder - schuifkanteldak - climate - trekhaak

    • 2000
    • 317.259 km

    € 2.500

    Volvo V70 2.4 170PK EXCLUSIVE LEER STL VERW DE MOOISTE

    Volvo V70 2.4 170PK EXCLUSIVE LEER STL VERW DE MOOISTE

    • 2000
    • 364.973 km

    € 4.950

    Volvo V70 2.4 AUTOMAAT BI-FUEL LUXURY-LINE LEDER STL VERW LPG-G3

    Volvo V70 2.4 AUTOMAAT BI-FUEL LUXURY-LINE LEDER STL VERW LPG-G3

    • 1999
    • 405.473 km

    € 3.450

Meer Volvo V70 occasions

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volvo V70 specificaties
  • Volvo V70 occasions
  • Volvo V70 video's
Advies en informatie
  • Volvo V70 tests
  • Volvo V70 gebruikersreviews
  • Volvo V70 index
PREMIUM
Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

Voor de verandering pakken we eens twee grote auto’s met een hoge kilometerstand. Althans,...

Lees meer
 

Volvo V70 reviews

  • Gebruikersreview
    Volvo V70 T-5 Exclusive-Line (1997)

    Volvo V70 T-5 Exclusive-Line (1997)

    4
    • 15 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 2.4 140pk Polar (2000)

    Volvo V70 2.4 140pk Polar (2000)

    10
    • 30 november 2019
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 TDI 2.5 Comfort-Line (1998)

    Volvo V70 TDI 2.5 Comfort-Line (1998)

    3
    • 20 juni 2017
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 2.5 T Luxury-Line (1997)

    Volvo V70 2.5 T Luxury-Line (1997)

    6
    • 2 januari 2016
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 2.5 T Exclusive-Line (1997)

    Volvo V70 2.5 T Exclusive-Line (1997)

    5
    • 26 januari 2015
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 2.5 Sports-Line (1998)

    Volvo V70 2.5 Sports-Line (1998)

    3
    • 7 oktober 2014
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 2.4 140pk Europa Exclusive (2000)

    Volvo V70 2.4 140pk Europa Exclusive (2000)

    15
    • 30 maart 2014
meer reviews
Volvo V70 2.3 R AWD - Op de Rollenbank

Volvo V70 2.3 R AWD - Op de Rollenbank

Rick de Boer kocht een aantal jaren geleden voor klein geld een heel dikke Volvo met een gezegende...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    25
    • 5 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 T6 AWD Momentum (2007)

    Volvo V70 T6 AWD Momentum (2007)

    3
    • 24 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 2.4 140pk Edition II (2004)

    Volvo V70 2.4 140pk Edition II (2004)

    6
    • 26 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 2.4 140pk (2001)

    Volvo V70 2.4 140pk (2001)

    8
    • 19 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 2.5T Edition Classic (2007)

    Volvo V70 2.5T Edition Classic (2007)

    3
    • 18 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 2.5T R-Design (2009)

    Volvo V70 2.5T R-Design (2009)

    5
    • 17 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 D2 Nordic+ (2014)

    Volvo V70 D2 Nordic+ (2014)

    • 10 januari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor per 2035

    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor...

    152
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    22
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo V40 - Facelift Friday

    Volvo V40 - Facelift Friday

    12
    • 6 mei 2022
  • Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    25
    • 5 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    1
    • 5 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo ziet verkopen sterk afnemen

    Volvo ziet verkopen sterk afnemen

    67
    • 4 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden