Volvo V70 T4 Polar+ (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V70 T4 Polar+ |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand laatst | 67.720 km |
Zeer tevreden Volvo-rijder
- 50.206 km
In mei 2016 heb ik mijn Mercedes-Benz B-klasse van september 2013 ingeruild voor een Volvo V70 Polar+ automaat met schuifdak, lederen stoelen, standverwarming, voorruitverwarming, volautomatische airco, cruisecontrol, verwarmde en elektrisch verstelbare voorstoelen en een prachtige 2.0 viercylinder motor met 190 pk. De laatste V70 die werd geproduceerd.
De afweging was moeilijk. De Mercedes beviel op zichzelf uitstekend, maar ik was altijd een liefhebber geweest van de V70. Van 1988-1992 heb ik een Volvo 240 gereden, daarna Volkswagen Passat, twee keer een Nissan Maxima, een Opel Signum, twee keer een Mercedes A-klasse, een Renault Laguna en een Mercedes B-klasse. Volvo had altijd een bijzondere plek in geheugen en hart gehouden.
Ik heb de afgelopen twee jaar met veel plezier in de V70 gereden. Een fantastische reisauto naar Noord-Duitsland, Italië en Frankrijk. Heerlijk ook die grote bagegeruimte. Je hebt hem niet elke dag nodig, maar als een van de kinderen nog mee gaat met partner en twee racefietsen achterop, dan heb je nog bagageruimte over. Ook in het dagelijks gebruik op 20-km afstanden is de auto plezierig in het gebruik. De auto rijdt rustig, op hoge snelheden ligt hij als een blok op de weg. Het verbruik is redelijk, zo tussen de 7 à 8 liter per 100 km. Ik tank V-power, 98 ron. Tot nu toe heeft hij geen druppel olie verbruikt.
Hij heeft nu twee servicebeurten gehad. Geen bijzonderheden tot nu toe. Volstrekt probleemloze auto.
In de winter heb ik genoten van de standverwarming die je kunt instellen met je telefoonapp. Heerlijk warm kom je in de auto, en de motor slijt veel minder.
Kortom: een buitengewoon prettige, praktische en betrouwbare auto. Ik hoop er nog vele probleemloze km's mee te kunnen rijden. De nieuwe V90 vind ik te groot en niet goed in proportie. De nieuwe V60 daarentegen ( eigenlijk de echte opvolger van de V70) vind ik een prachtige auto. Voorlopig blijf ik genieten van de bewezen kwaliteiten van de V70.
Tevreden
- 66.200 km
Acht maanden geleden schreef ik mijn laatste review. Op de km-teller zijn er sindsdien 16.000 km bijgekomen. De auto rijdt nog steeds naar volle tevredenheid. De standverwarming heb ik deze winter weinig hoeven te gebruiken. Als het vriest en sneeuwt is het wel heel prettig in een warme auto met ontdooide ruiten te kunnen stappen. De stoelverwarming daarentegen gebruik ik veel. Na het eerste jaar heb ik toch ook maar winterbanden gekocht ( Continental 850 TS) op velgen van Volvo ( Hera als ik het goed heb onthouden). Het afgelopen jaar heb ik weer zeer tevreden met de auto gereden. Ik rijd veel afstanden van 20 a 30 km. Daarnaast regelmatig langere afstanden naar Frankrijk en Duitsland. Heerlijk om weer eens 160 a 180 km per uur te rijden. Vorige week ben ik ( met nog steeds de winterbanden) op en neer naar Milaan gereden. Heen met drie personen, volle bagage van een dochter die daar 6 maanden gaat wonen en werken en twee racefietsen achterop. Terug in mijn eentje. De auto rijdt stil en zeer comfortabel, het verbruik ligt tussen de 6 en 8 liter per 100 km, afhankelijk van snelheid natuurlijk. Als ik 100 km per uur rijd, verbruikt de auto 5,4 liter per 100 km. Ik vind dat een redelijk verbruik. Ik tank nog steeds V-power 98 Ron van Shell ( en in Duitsland 100 ron ). Tot nu toe gebruikt hij geen druppel olie. Naar Milaan en terug ben ik twee keer via verschillende routes door Zwitserland gereden. In de bergen is het vaak handig om de automaat in de handstand te zetten, zodat je de remblokken en - schijven kunt sparen bij het afremmen en dalen. Bij het steil stijgen gebruik ik soms de handstand om de auto te laten rijden met meer toeren. Alles gaat soepel en prettig. Ook door de goede wegligging geeft de auto een veilig gevoel. De 190 pk van de motor komt ook in de bergen en op de autobahn goed tot zijn recht. Over twee weken krijgt de auto zijn jaarlijkse servicebeurt. In bijna drie jaar tijd ( sinds midden mei 2016) heb ik dan ca. 67.000 km met de auto gereden. Ik heb straks bij de garage geen enkel specifiek mankement te melden, behalve dat ik een nieuwe nummerplaathouder nodig heb vanwege een onvoorzichtig achteruit rijdende auto bij een stoplicht. Ik ben benieuwd naar wat de garage bij de beurt aan de auto gaat doen en uiteraard naar de rekening.
Servicebeurt na 3 jaar en 66.500 km
- 67.720 km
De servicebeurt van midden april 2019 kostte € 1050,==. Uitgesplitst: € 550 voor de servicebeurt met verversen olie en oliefilter en interieurfilter, € 500 voor het vernieuwen van de remschijven en -blokken achter. Bij enkele van mijn vorige auto’s waren de schijven en blokken aan de voorkant eerder aan de beurt dan achter, maar de garage gaf simpelweg aan dat alles aan de voorkant nog goed was. Mijn auto is er in principe weer op voorbereid om een jaar of 30.000 km zonder problemen te rijden. Ik vind € 500 voor nieuwe blokken en schijven achter wel veel geld, maar kennelijk kan het niet goedkoper.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Volvo V70 2.0 D3 Momentum Automaat / Airco / Leder / Cruise-ctr. / Lmv 17" / Roofrail / Pdc v+a / Stoelverw. / Apk aug-2025
- 2014
- 212.484 km

Volvo V70 T4 190PK Automaat Classic Edition | Adaptive Cruise | Trekhaak |
- 2015
- 149.136 km

Volvo V70 2.0 T4 Polar+ / niveauregeling automatisch / Trekhaak afneembaar / Unieke V70 /
- 2016
- 129.554 km