Volvo V70 T-5 Luxury-Line (1998)

autoreview

Volvo V70 T-5 Luxury-Line (1998)

Signalement

UitvoeringV70 T-5 Luxury-Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf294.000 km
KM-stand laatst294.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf V70 T5

  • 294.000 km

Na jaren trouwe Alfa Romeo rijder (75 1.8 Indy, 75 2.0 TS, 75 3.0QV, 155 1.7TS, 156 1.6TS) verder (Maserati 224v, Lancia Kappa 2.0, Ford Falcon) in november 2008 overgestapt op het ‘betrouwbare’ merk Volvo. Via een vriend kon ik een mooie en snelle V70 T5 uit bouwjaar 1998 overnemen voor al niet te veel geld. De auto was nog van de eerste eigenaar en met alle documentatie en rekeningen erbij vanaf de aanschaf in 1998. De auto had ik toen nog samen met mijn Alfa Romeo 156 1.6 TS. Deze heb ik einde 2008 verkocht. Al snel had ik een afspraak gemaakt bij van der Helm in Hengelo om er een Prins G3 installatie in te bouwen. Deze is er dus in januari 2009 ingebouwd bij een kilometerstand van 298.000. Sommigen zullen zeggen..wow bij z’n stand! Tja..ik had er het volste vertrouwen in de Volvo en ik heb dit toch maar laten doen.

In de jaren wel wat problemen gehad zoals vaak een lege accu. Dit kwam nadat ik er een andere radio (SC805) had ingebouwd. Deze bleek stiekem toch stroom te verbruiken en met vele stuckjes lukte het niet om deze goed aan te sluiten. Toch maar weer de radio verkocht en de originele cassete + cd-wisselaar.

Rond de 326.000 fikse problemen gekregen nadat ik de autoshow Goodwood Festival of Speed had bezocht. Rond de 325.000 de bougies, rotor, verdelerkap en grote beurt gegeven (daagarmen voor, aircopomp). 1000 km later ging het lampje van de lambdasonde branden en viel de auto zo ineens stil (verzuipen?). Nadat ik de auto had gereset (accupool verwijderen) was het lampje uit en ging het weer een tijdje goed totdat ik weer in de file kwam bij Antwerpen. Daar in de drukke file van de ring van Antwerpen ging het lampje weer aan en ging de auto weer bokken, sputteren en kon ik de auto weer resetten.

Bij thuiskomst weer met een vriend de auto nagekeken en bleek er een lek te zitten bij het spruitstuk waardoor de auto blijkbaar ‘valse’ lucht kreeg. Deze pakkingen bij het spruitstuk + spruistuk vervangen + lambdasonde + alle leidingen nagekeken. Na die tijd was de auto nog niet betrouwbaar en kwam het euvel nog een paar keer naar voren. Het vertrouwen was volledig weg en uiteindelijk 2 maanden geleden toch maar de luchtmassameter vervangen. Deze bleek toch niet helemaal goed te zijn want deze gaf plotseling dus de foute waarde aan. Had ik het maar eerder gedaan..pff had me een hoop ellende en gedoe bespaard.

Verder heeft de auto in de 2.5 jaar dat ik de auto heb, het volgende vervangen + verbeteringen aangebracht.

*Booskijkers
*Tekst webshop op de zijkant
*Verlangingsveren voorkant
*Blauwe Volvo remklauwen voorkant
*17inch. R -velgen
*Zwarte grill met R embleem
*Zwart leren interieur
*Spoiler op achterklep
*Voor en achterbumper laten spuiten

Momenteel rijdt de T5 weer als vanouds met een probleempje dat ik de dynamo nog even moet vervangen omdat de accu slecht tot bijna niet wordt opgeladen. Volgende week laat ik er een nieuwe monteren. Oja..lampje lambdasonde blijft branden, maar dat blijft een zwak punt bij de 850/V70 en vooral op gas. Wie nog tips heeft, laat maar horen.

Over het gebruik had ik het nog niet gehad, maar de verbruiksmeter zit vaak tussen de 12.0 en 12.5 per 100 km. Een verbruik tussen de 1:8 en 1:8.3 lijkt me een mooi verbruik voor dit monster met 245 pk!

Kortom deze T5 kost gewoon wat geld, maar een hobby mag eenmaal wat geld kosten. De bedoeling is om de auto tot de 500.000 af te rijden. Vele leuke roadtrips binnenkort om tot de 500.000 te komen ;-)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.