Volvo V70 D4 Nordic+ (2014) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | V70 D4 Nordic+ |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand laatst | 527.320 km |
Volvo V70 D4 modeljaar 2015 Geartronic (8)+ family
- 115.000 km
Update 21-12-15 115.000
Het werd wel weer eens tijd om een update over de gebruikerservaringen met de Volvo V70 te plaatsen. Nog steeds kan ik zeggen dat het een zeer prettige auto is.
Dat we rond de 95.000 km weer wat hinder ondervonden van een motormanagement waarschuwing. Dit bleek wederom een verstopping van de EGR cooler te zijn blijkbaar toch een zwak puntje in de motor. Is geheel onder garantie gerepareerd en we zijn inmiddels ook weer 20.000 km verder.
De auto krijgt zoals geschreven de onderhoudsbeurten conform. Op dit moment merk ik dat de automatische bak minder soepel lijkt te schakelen, schakelt wel vlot door maar toch voor je de overgangen meer in de auto. Iets waar volgens de dealer dmv een zgn powerflush van de bak wel wat aan te doen moet zijn. Deze powerflush overwegen we dan ook te doen te samen met de 120.000 beurt.
Na op zoek te zijn gegaan naar een goede, representatieve vervanging van de Mondeo station 2008 welke een respectabel aantal kilometers (+/- 375.000)op de teller had. En nu toch echt wel enkel gebreken ging vertonen die de bedrijfszekerheid in twijfel trokken. Ben ik uitgekomen bij de Volvo V70 D4 Nordic+. Een auto waar ik in eerste instantie niet aan gedacht had. Verwacht prijsniveau. pfff.. Maar omdat ik toch langs de Volvo dealer reed en een V70 mijn vlak daarvoor passeerde maar eens naar binnen gestapt. Om een oriënterend bezoek te brengen. Het viel mij op dat de verkoper erg stellig was in zijn benadering over de aanschaf van een Volvo.
Met zoveel woorden als als U een Volvo wilt dan komen wij daaruit en daarna ook rustig de nodige informatie gaf en aanbood om een geheel vrijblijvende offerte te maken. Heb ik zijn aanbod aanvaard en ben met de nodige documentatie vertrokken.
Met het idee die auto is "VÉÉL" te duur voor mij.
Dat bleek van niet dus..
Na ook enkele andere offertes te hebben ontvangen heb ik besloten om maar eens een proefrit in de Volvo V70 te gaan maken.
Koud weer naar binnen bij de dealer en oh natuurlijk geen probleem we halen hem wel even uit de showroom alleen let wel op dit is het modeljaar 2014. De versie die u zou kunnen gaan rijden is een 2015 model en daar zit een andere automaat in (veel beter).. de verkoper moest wel ff wat auto's verzetten. En zeer nauwkeurig sturen. Zo reed ik dus een klein halfuurtje later de eerste kilometers in een Volvo V70. WOUW!! Wat een sublieme auto! Vanaf het eerste moment voelde de auto heerlijk aan. Reageerde precies zoals je verwacht. Ik was al gauw verkocht aan de rijeigenschappen van de V70.. Maar ja. dan komt de zakelijke kritische kant, hoe ervaar ik de ruimte maar nog belangrijker hoe ervaart een klant de ruimte.. Dus maar eens ff goed alle zitplaatsen, bagageruimte etc bestuderen.. Nou ja daar zijn wel wat kritische opmerkingen over...
De passagiersruimte is voor zo'n grote auto toch wel wat beperkt als er 5 volwassen in zouden moeten plaats nemen. Een verstelbare achterbank zou een oplossing zijn. Zeker ten opzichte van de ruimte die de Mondeo station heeft. (waar vele klanten verbaasd over waren)De bagageruimte daarentegen is enorm te noemen met niet te vergeten een zeer handige ruimte onder de plank.. Voor het reservewiel (thuisbrenger) en zeer uitgedachte ruimte voor de nodige kleine/grotere spulletjes voor onderweg. Al dan niet noodzakelijk. Het bied voldoende ruimte om de eventueel benodigde sleepkabel, EHBO-box, startkabels, reservelampjes, zekeringen, paraplu (groot) etc op te bergen en dan nog steeds een vlakke laadvloer te hebben. Welke standaard voorzien is van een bagagenet tussen de passagiersruimte en bagageruimte. (niet altijd nodig wel handig. Helaas moet je dan wel wat rommelen om de koker van het dekzeil in de auto op een andere plaats te krijgen of uiteraard vooraf thuis te laten;).
Dit gezegd hebbende heb ik ook gelijk benoemd wat beter zou kunnen in de V70.
En uiteraard gaat het hierover de ervaringen die ik heb met De V70 modeljaar 2015 welke in een kleine 6 maanden al zo'n 40.000 zeer plezierige kilometers dienst doet. Ik heb de wagen uit laten voeren met de family-pack wat o.a. inhoud dat de achterbank 2 in 2 standen verstelbare zittingverhogingen in de zitting heeft. Super!! Wat een verrassende blikken heeft dit al opgeleverd bij de klanten maar zeker als op de standplaats een ouder met een jong kind wil plaats nemen. Echt een aanrader!!
De V70 heeft een prettig soepel lopende nagenoeg niet hoorbare dieselmotor in het vooronder liggen. In combinatie met de 8 traps Geartronic levert deze met zijn 183pk echt ruim voldoende vermogen om ook bij snelheden van +100km nog zeer vlot door te trekken... Let op de 130 km grens:)) De wagen rijd dusdanig soepel en plezierig dat je echt goed bewust moet zijn van de krachtbron en zijn vermogen. Wat een zeer prettige en goed luisterende cruisecontrol een plezierige reisgenoot maakt.
De optie's van het Nordic+ pakket zijn echt onnederlands maar zo enorm fijn. 's morgens op onmogelijke tijdstippen eerst nog de ruiten moeten krabben is echt niet nodig. Geweldige uitvinding is de app welke op je telefoon bedient om vanuit je bed nog ff de standkachel aan te zetten. Je stelt het tijdstip van vertrek in en ja hoor een heerlijke warme en schone auto staat je 's morgens toe te lachen. Mocht je het vergeten zijn (of is het brandstofniveau te laag, cq op tijd tanken) geen punt de voorruit heeft een electrische en een wasemontdooier die het klusje binnen 3 minuten klaart.. Helaas dan wel ff de zijruiten schoonmaken:(.. Of op tijd bedenken en last minut (voor het aankleden) FF de standkachel aanzetten. Top!! Je kan de auto zelfs starten van afstand! Of dat nu gewenst is voor de buurt..
De V70 is uitgevoerd met het Volvo on Call systeem wat je instaat stelt om de auto te traceren. Minpuntje is dat dit alleen de posities geeft waar de auto stilstaat/stond (minimaal 1 minuut ofzo).
Zou geweldig zijn om real live ff te traceren waar de auto zich bevindt. (zeker voor ons als taxi).
Het verbruik over de eerste 40.000 km is 6ltr/100 km zker netjes te noemen. Wat met een gebruik van veel snelweg en snelheden van +100 en ook de kleine korte stadsritjes en ook standkachel veelvuldig gebruikt zeer acceptabel is voor een grote auto.
Ik kan eigenlijk met de ervaringen tot nu toe alleen maar concluderen dat de auto aanvoelt als een zeer prettig zittende jas!! Het een plezier is om dagelijks vele kilometers te rijden in een nette, degelijke, fraai afgewerkte auto. Die al enkele klanten de overweging heeft gegeven om in de overwegingen voor een nieuwe auto mee te nemen.
Inmiddels alweer zo'n 84.000 km op de teller ik kan zeggen zeer prettige kilometers. Uiteraard zorgen wij dat de wagen tiptop onderhouden wordt en houden ons dan ook aan de service intervals. Wat inhoud dat iedere 30.000 km de dealer wordt bezocht voor de onderhoudsbeurt. Tot op heden zijn dat dus de 30.000 en de 60.000 beurt geweest. Net voor de 60.000 beurt kwam er een motormanagement storing in het display. en hield de wagen iets in... oke!! Nou ja hij gaat morgen toch naar de garage dus we horen het wel. Afijn de dealer heeft het onderhoud gedaan en de melding was weg ook hield de wagen niet meer in. Wij weer op weg echter helaas enkele dagen later kwam dezelfde melding weer in het display en hield de wagen weer in. Dus toch maar weer ff bij de dealer aangegaan. Toen bleek de EGR cooler het probleem te zijn, deze bleek verstopt!!! NU AL?? Dat belooft wat als dat zo iedere 60.000 km het euvel wordt. Afijn de nieuwe EGR cooler besteld en volgende dag vervangen onder garantie en probleem was verholpen.
Inmiddels dus ook na dit onderhoud zo'n 20.000 km verder.
En geen vuiltje aan de lucht.
Vandaag nieuwe voorbanden er onder de eerste dus.. (wel ook een winterset in gebruik). De oude banden waren nog niet op de slijtage indicatoren, al scheelde dat niet veel meer. En passend bij de verantwoordelijkheid van personenvervoer word er tijdig vervangen.
Over een paar weken zal de 90.000 beurt er wel aan komen. Kijken wat die gaat brengen.
We zijn zeer tevreden over de prestaties van de Volvo V70.
115.000 - 159.000 KM
- 159.000 km
Eindelijk weer ff tijd gevonden om een update te plaatsen.
Na de vorige update zijn we inmiddels al weer een kleine 45.000 km.
In die tussentijd heeft de V70 2 onderhoudsbeurten gehad en zijn we enkele keren in de garage geweest voor oliegebruik.
Bij de 120.000 km beurt is niet de zogenoemde powerflush uitgevoerd maar in overleg met de dealer is de versnellingsbakolie vervangen. dit heeft het gewenste resultaat van weer soepel schakelen opgeleverd.
In tussen de kilometers 120.000 en 150.000 is het oliegebruik (verbruik) ineens naar zo/'n 0.5 ltr per 7.000 km gegaan. Althans als wij de electronische peilstok mogen vertrouwen. (jammer dat er geen Old School peilstok in zit) Controle op olielekkage bij de dealer heeft geen resultaat opgeleverd dus toch steeds maar een 0,5 litertje bijvullen..
Na de 150.000 beurt blijft het oliepeil in orde..
Noemenswaardig is wel dat het Dashboard (achter het stuur) soms "wegvalt" eerst ff blauw, dan zwart en daarna weer normaal. alles blijft functioneren scherm in het middenconsole ondervind hier geen hinder van en blijft gewoon. Het geheel is nauwelijks vast te leggen, en zeer onvoorspelbaar. Bij toeval had ik de vestigingsmanager van Volvo Hillegom in onze taxi toen het weer gebeurde, hij zag wat er gebeurde en kon het zo ook aan de monteurs uitleggen.. Bij de 150.000 beurt zijn er updates doorgevoerd en tot op heden 1x teruggekeerd. crossed fingers dus.
De overwegende ervaring die wij met de Volvo hebben blijven positief en ook de klanten zijn er erg over te spreken.
fluitend verder.....
- 185.000 km
Inmiddels zijn hebben de grote beurt weer gehad en weten we ook weer erg goed hoe we ervoor staan.
De grote beurt heeft naast de normale werkzaamheden die bij deze beurt horen opgeleverd dat de remblokken voor aan vernieuwing toe waren. En dat het raadzaam werd om de zomerbanden voor te vervangen, hoewel verder rijden 2,2 mm en 2,5mm nog wettelijk toegestaan is, besloten om deze te vervangen.
In de tussen liggende periode heeft de dealer de problemen met het dashboard in samenspraak met Volvo Nederland weten te tackelen. Met een ochtendje werk en vervanging van het onderdeel is dat probleem uit de wereld geholpen.
Het "hoge"olieverbruik waar ik u eerder over berichten heeft zich door het bijhouden van een oliestaat. Inzichtelijk gemaakt tot 1ltr:5000km wat op zich niet echt zorgwekkend is. Door het dagelijkse gebruik van en met de daarbij behoorde behoorlijke afstanden heeft het gevoel van erg hoog verbruik gegeven. Zoals zo vaak is meten........ weten.
Om in het kort samen te vatten is het nog steeds een dagelijks feest om de V70 de sporen te geven. Ook weten de klanten de kwaliteiten van de V70 te waarderen en horen we nog zeer regelmatig hebben jullie een nieuwe wagen...
Nou ja nieuw, net aan ingereden ;)
Hiccup?
- 216.000 km
Zoals u in eerdere verslaggeving al is opgevallen maken wij behoorlijk wat Kilometers met de V70. Rond de 100.000 KM een probleem met de EGR klep/cooler. Na reparatie hebben wij er tot de 200.000 KM geen hinder meer van ondervonden.U raad het al 200K kwam het Motormangement lampje weer in hetdashboard. Ok dealer ff bellen en langsrijden, uitlezen en ja hoor we zullen de onderdelen bestellen en weer vervangen. (Onder garantie!) Zo gegzegd zo gedaan.. Afspraak gemaakt voor de reparatie. Nou dat gaat voorspoedig.. auto kon ook snel naar "binnen" mede door de excellente medewerking van onze Dealer Svala Hillegom.
Na deze reparatie bleek dit keer de storing hardnekkig en kwam al snel het motormanagement lampje weer in het dashboard, De relatie met de dealer is uitstekend en wij konden dan ook weer snel ff langsrijden, om uit te lezen, storing van een "sensor" oke dan ook vervangen. Maar dat kan nog wel ff tot de beurt wachten (210K). Bij de beurt wordt het dan aangepakt.. helaas bleek dat de storing groter werd en wij geconfronteerd werden met het voor Volvo rijders bekende slaksymbool "beperkt Motorvermogen" vrijdagmiddag 16.00 uur oei..Dealer bellen dat we nu net aan 70 km/hkunnen rijden wat uiteraard veel te traag is.. In overleg de auto naar de dealer gebracht welke ondertussen weer onderdelen etc besteld had bij Volvo, ondertussen werden de monteurs georganiseerd om op zaterdag direct onze V70 onder handen te nemen om de wagen weer snel op de weg te hebben. Geweldige service!! Zaterdagmiddag was de wagen alweer beschikbaar. Echter de servicebeurt 210K moest nog wel gedaan worden.
Voor ons was het belangrijk de auto weer snel inzetbaar te hebben dus geen probleem de service interval was nog niet bereikt dus prima. Die kan mooi in onze vakatie gedaan worden.
Echter voor de vakantie werden we alweer geconfronteerd met het motormangement lampje, Wat uiteraard enige kribbigheid opleverde maar de aandacht die de dealer en zijn team van monteurs geven maakt erg veelgoed. Er werd een sensor schoongemaakt die net vervangen was halfuurtje later weer de weg op. Enkele dagen later het onderhoud en wij op vakantie.
Servicebeurt 210K uitgevoerd check, winterbanden eronder check! Oei, 2 banden helaas onder de 4mm (volgende keer naar zomerwissel eerst meten), Remschijven en Remblokken achter aan vervanging toe. Dus een pittige dit keer. Nou ja, Veiligheid is niet iets waar je op wil bezuinigen.
Na de vakantie met goede moed en frisse zin weer aan de slag. Tot nee he niet weer... Grrrr.... Ja dus het wel bekende oranje lampje weer in het dashboard.. Bellen maar weer, ff binnenrijden overleggen, Svala besteld alle onderdelen opnieuw, En duikt er met specialisten op om de problemen het hoofd te gaan bieden. Besloten wordt om de motor open te maken. Dat was geen overbodige actie.. Motor was ernstig vervuild. Zowel aan de inlaat als uitlaat zijde je kan het vergeloijken met iemand die zwaar adem haalt en hardlooopt.. Gaat ook niet samen.. Het geheel wordt onder garantie door de Svala uitgevoerd.
Inmiddels rijden we er alweer ff mee en de Drivers Wish is weer als vanouds aanwezig, Motor loopt rustiger. Op naar de 300K....
Motorvervanging
- 230.935 km
Ai! de titel zegt het al.. De motor moest vervangen worden.
Zoals uit eerder verslagen duidelijk geworden is hebben wij behoorlijk te maken gehad met EGR problemen en vonden wij het olieverbruik zorgelijk. We hebben sinds de 200.000KM nu voor de derde keer motormangement lampje aan en voor de Volvo rijders bekende slak symbool.. Dus de auto naar de dealer die er met zijn monteurs weer gelijk voor ons boven opduikt, er zelf ook de balen van heeft dat de laatste aanpak van de EGR problematiek zo snel weer de storing geeft. Nogmaals geuit dat het olieverbruik naar ons gevoel extreem is 7.3 ltr over de laatste 20.000km!!!
Er wordt een compressietest uit gevoerd en die liet duidelijk zien dat er een groot probleem was met compressie verlies van 20,30,40 en 70!! Dus de kop eraf en verder kijken.. Al gauw werd duidelijk dat de motor minimaal gereviseerd moest worden. Gezien de hele voor geschiedenis heeft de dealer er alles aan gedaan niet te gaan voor reviseren maar in te zetten op een nieuwe motor. Schrik 230K en de motor is al aan vervanging toe.
Hebben wij dan zo extreem gereden? gescheurd? Flinke vraagtekens bij ons dat dit bij deze kilometerstand aan de orde is..
De auto wordt goed gebruikt veel snelweg kilometers weinig stadsgebruik. de motor draait ook niet extreem veel stationair. hoeft ook niet om een behaaglijke temperatuur te houden (heeft daar een standkachel voor).
Start/stop wordt altijd gebruikt. Optrekken vlot maar de straatstenen moeten blijven liggen. Vlot, economisch en comfortabel rijden is wat de boventoon voert. Passagiers willen veelal nog wat werken tijdens het rijden. en anders willen ze zeker niet kotsmisselijk uitstappen..
Goed! Svala Hillegom doet er alles aan om de auto weer snel op de weg te hebben zonder dat we over kosten spreken. Vertrouwen in elkaar is groot. Tot op heden is alles onder garantie gerepareerd, al voel ik de bui wel aankomen.. Dit is een ander level een nieuwe motor is al gauw 10K. en dat na 230.000 KM is ff snel omgerekend een EXTRA kosten post van ruim 4 cent de kilometer.
De wagen is vlot gerepareerd en zsm weer tot onze beschikking gekomen. Top medewerking van de monteurs!!
De auto rijdt weer top, Daar zijn we dan ook zeer tevreden over. Maar...
We moesten nog wel aan de onderhandelingstafel over de kosten en hoe verder.. Veelal wordt dit met een "coulance-regeling" gedaan. waarbij ieder der partijen een gedeelte van de kosten op zich neemt.. en ja daar ligt het verhaal 35/35/30 voor ons. Auw..
De vraag die we veel gesteld hebben is dit wat je van een auto in deze prijsklasse mag verwachten? dat met 230K de motor dusdanig is dat deze vervangen moeten worden iedereen geeft daar het antwoord nee op. Maar het is wel zo!
We zijn dan ook meer dan nieuwsgierig naar wat Volvo ons kan melden over de oorzaak van deze reparatie de motor is naar Zweden gestuurd voor onderzoek.
250000 KM
- 250.877 km
Zoals u begrepen hebt is met ruim 232000 KM de motor vervangen. Waar dat door ontstaan is blijft mij vooralsnog een raadsel. Gelukkig kunnen we nu na alweer 18.000 km met de nieuwe motor gereden te hebben stellen dat de Volvo zich weer van zijn beste kant laat zien. Al hebben we kleine storing gehad die wellicht veroorzaakt is door de motorwissel.
Zo'n 2 weken gelden alweer bij 248003 KM net van huis naar de klant gereden en met klant in de auto weg willen rijden maar de motor wilde niet meer starten. Op het dashboard meldingen van, auto start op moment geduld, zet de automaat in P-stand (staat hij in!), rembekrachtinging werkt niet, stuurbekrachting werkt niet en motormanagement lampje ... Wat is DIT?? Oke rustig blijven eerst voor de klant zorgen dat hij zijn vliegtuig haalt. Snel een collega gebeld en die hem weggebracht gelukkig op tijd voor zijn vlucht PFFF. Ondertussen via Volvo On Call contact opgenomen met de alarmcentrale maar ja nog voor openingstijden dealers dus ANWB wegwacht komt je helpen. De beste man dacht das nog een mooi afsluitertje van mijn dienst ff een starthulpje.. Mis dus! Oke wat doet hij wel en niet? Eerst de accupolen loskoppelen om de boel een harde reset tegeven. Geen soelaas. Accuspanning is 11.7V wat laag maar mag eigenlijk geen probleem zijn toch maar de kabels erop. Ook geen soelaas. Startmotor geforceerd starten die doet aan..
Verder zoeken en contact opnemen met de ANWB helpdesk. Echt de beste man heeft zijn best gedaan om de wagen aan de praat te krijgen. Zekeringskoasten nagekeken etc. maar wat hij ook probeerde of kon bedenken de wagen wenste niet te starten en de meldingen bleven.. Dus daar sta je dan.. helaas moest hij toegeven het niet langs de weg te kunnen op lossen en dus komt er een sleepwagen.. Ai. Ja waar gaat de wgen heen?? Dat wist hij niet. Ik was erg duidelijk de wagen gaat naar Svala Hillegom daar weet ik dat de monteurs direct klaarstaan en mij zsm weer op de weg willen helpen. FF navragen of dat kan/mag want ja er zijn protocollen. Oke het mocht als de verwachtte reparatieduur langer dan 2 uur zou zijn.. Heeft u een vervangende auto nodig? Nee doe maar niet, mag er toch niks mee doen. Dus ik ga wel mee naar Hillegom. Ondertussen de vestigingsmanager geappt dat ik not amused met een Sleper zo bij hem voor de deur sta! We waren om ff 9 uur bij Svala de auto is nog niet van de wagen af of er staan 4 monteurs die hem naar binnen duwen en op de brug zetten. Computer aansluiten en zoeken. Hele vage meldingen diverse modules communiceren niet. Of behoren ineens niet tot deze auto.. rarara 248.000 km al gedaan.. ik zie de mannen denken elkaar helpen maar Patrick heeft duidelijk de P erin hij heeft de motor vervangen en snapt er werkelijk niks van dat hij dit nu gebeurd is. Je ziet aan alles dat hij zoekt, nadenkt, en zijn intuitie volgt. Kijkt,, checkt etc. tot hij zegt start eens. En verdomd hij slaat aan. Euraka dat is! ff moertje vast gezet van de pluskabel in de zekeringskast onder de motorkap en de auto doet het weer.
Hoe het kan? Geen idee maar toch. Gelukkig een klein euvel. en een tip voor de technicus onder ons.. Verder nog steed szeer tevreden over de V70! en Uiteraard Svala Hillegom..
.
na 3 jaar ruim 3,16K
- 316.164 km
Het wordt weer eens tijd voor een update. En ook gewoon even terugkijken naar de afgelopen 3 jaar. Waar ik u regelmatig op de hoogte gehouden heb over onze Volvo V70.
Terugkijkend blijf ik overwegend positief over de V70, de technische problemen zijn door dealer Svala Hillegom steeds adequaat aangepakt. Wat zeer zeker bijdraagt aan het positief gevoel aan het merk Volvo!
Het gaat hierbij natuurlijk nog steeds om de auto hoe doet die het na onverwachte en kostbare (coulance) motorvervanging. Ik moet zeggen als nieuw loopt de motor weer en snort de auto vrolijk over neerlands wegen.. waar we in de tussentijd wel onze aandacht aan hebben moeten besteden is dat het oliepeil na de vervanging opliep.. Maw een te hoog peil.. Dit is uiteraard ook absoluut niet goed..
Waar komt dat vandaan. Door dat het roetfilter ook het nodige te verwerken heeft gehad en derhalve vol zat ging de auto steeds vaker regeneren. Bij 285K hebben we dan ook het roetfilter vervangen. waarna het probleem van oplopend oliepeil verdwenen is. En de auto dus al weer 30K verder op de teller heeft zonder enige moeite. Dit bied hoop voor de toekomst.. En zien we de toekomst met vertrouwen tegemoet..
Diesel of Premium Diesel?
- 400.600 km
Alweer bijna een jaar geleden de laatste review geschreven. Is dat een goed of een slecht teken?
Ik kan u geruststellen dat is een zeer goed teken houdt feitelijk in dat de auto het afgelopen jaar probleemloos zijn kilometers gemaakt heeft en wij nog steeds tevreden zijn over de prestaties van onze V70.
Het is nog dagelijks een genot om met de V70 op de weg te gaan en te genieten van de auto. Klanten die ook vol lof zijn en eigenlijk altijd wel ff een blik op de kilometerteller werpen.. En als ze dan vol bewondering reageren. En ja dan is tegenwoordig de opmerking terug "Net nieuw"uit de garage. :))
Nadat de motor op 232K hebben moeten vervangen zijn we alleen Premium Diesel van Esso gaan tanken. Of dit bijdraagt aan het welzijn van de motor? Oordeel zelf....
Ik denk dat bewijs geleverd wordt als u de reviews doorleest tot 232K we tankten toen diversen merken, meestal de goedkoopste, Diesel. Na de 232 alleen nog maar Premium Diesel van Esso... en zie de onderhoudskosten gaan omlaag! En geen last van EGR kleppen, Olie verbruik, Noodloop motor etc meer.
Loopt de motor loopt soepeler, vlotter, betrouwbaarder of is dat verbeelding???
Daarom denk ik dat bewijs geleverd is dat Premium Diesel verschil maakt in onderhoudskosten van de auto en dus de betrouwbaarheid. Of de motor daadwerkelijk soepeler, vlotter loopt dan voorheen is een subjectieve waarneming. Waar ik u niet mee wil vermoeien.
Wel dat wij gezien de huidige prestaties, onderhoudskosten nog door zullen blijven rijden met de Volvo. op naar de 500K.
Alweer 206K met 2e motor
- 438.000 km
U leest het goed onze Volvo heeft er alweer 438K opzitten en dat is 206K met een 2e motor. Helaas is rond de 436 K het motormanagementlampje gaan branden en moesten we een ongepland bezoek aan de dealer brengen. Vida liet weten dat er problemen met het Gashuisklep zijn. Dus hebben we op 436K het gashuisklep moeten vervangen vanwege deze storing. Een reparatie van een kleine €350,00 welke zoals wij inmiddels gewend zijn van Svala Hillegom snel kon worden uitgevoerd.
Dat er aan een auto met een respectabel aantal KM wat gerepareerd moet worden mag de pret niet drukken die we dagelijks hebben. Nog vele klanten denken dat de auto "nieuw" is. Nou ja nieuw net ingelopen met 400+K op de teller. Wouw is dan vaak de reactie nog zo stil en vlot, is het een diesel? JA het is een diesel! Maar wat loopt de motor nog mooi! Ja, als die zo blijft lopen dan rijden wij er nog wel een poosje mee door, de 500K willen we er nu wel mee gaan maken.
Al gaan de gedachtes wel naar een nieuwe V90, maar dan diesel? Of T8? Of zijn er indicaties dat een volledig elektrische V90 leverbaar gaat worden? Zomaar wat gedachtes/ideeën.
485K
- 485.280 km
u leest het goed een Volvo V70 minder dan 5 jaar oud met 485K op de teller. Daarvan kun je wel zeggen dat die gebruikt is in de afgelopen jaren.
We hebben zoals u heeft kunnen lezen best het een en ander met onze Volvo meegemaakt. Maar zijn nog steeds overtuigd dat we een ruime 5 jaar geleden een juiste keuze hebben gemaakt om een Volvo aan te schaffen.
Wat een heerlijke auto is het om je dagelijkse kilometers te mogen wegvreten. En dat zijn er meer dan de gemiddelde automobilist doet.
Of het nu binnenwegen, stadsverkeer of snelweg is de Volvo V70 laat zich gemakkelijk door het verkeer laveren. En ja we gebruiken de auto goed soms met 2 personen soms met 5 personen en flink wat bagage in alle omstandigheden qua weertypen de Volvo laat zich steeds van zijn beste kant zien.
Zojuist de bijbehorende onderhoudsbeurt van 480K gedaan, bijzonderheden versleten rechter voorwiellager. Verder is de auto piccobello in orde.. De normale onderhoudswerkzaamheden van deze beurt en u kunt weer verder rijden.. op naar 500K+ we gaan nog even door met deze Volvo. die half miljoen kilometers gaan wij met groot genoeg erop zetten.
Afscheid
- 527.320 km
Zoals de titel laat blijken zal dit het laatste review zijn die ik over deze fantastische auto zal schrijven.
Over het geheel genomen zijn de ervaringen positief, u heeft kunnen lezen over het grote euvel van de motor bij zo’n 230K maar wat heeft Volvo zich gerevancheerd met de 2 motor. Voor ons bijna 300K nagenoeg probleemloos.
26 oktober hadden we nog een nieuwe klant die de auto roemde over het comfort. En zich afvroeg of het een diesel was. Ja, meneer het is een diesel en maandag nemen wij afscheid..... Uh maar hij rijdt toch prima, na een korte blik op het dashboard nam het respect toe echter ook het begrip om te vervangen(meneer is ook ondernemer). Ik denk dat het heelveel zegt....
Het is voor ons een afscheid gebaseerd op verantwoord ondernemen. O.a. Door Aankomende nieuwe wet- en regelgeving op de korte en middellange termijn. Maar dat terzijde hoewel......
Hadden er nog graag mee doorgereden. Vertrouwen in deze auto is erg groot. En wij zijn dan ook Volvo trouw gebleven.
Wensen de nieuwe eigenaar minstens net zoveel plezier en genot van deze V70. Waarvan ik denk dat hij nog enige jaren plezier van zal hebben.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.