Volvo V70 D3 Polar+ (2016) #2

autoreview

Volvo V70 2014
Volvo V70 2014Volvo V70 faceliftVolvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014

Signalement

UitvoeringV70 D3 Polar+
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst75.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

55 duizend km ervaring

  • 75.000 km

Sinds april 2017 hebben we de V70 Polar + D3 in bezit. Deze hebben gekocht bij Volvo Rutten te Boxmeer.
Omdat we in Friesland wonen is het onderhoud ondergebracht bij Volvo Jacob Schaap. Daar had ik ook de vorige V70 2.0D limited edition uit 2009 in onderhoud.

De aflevering van de V70 bij garage Rutten was keurig. Goede uitleg en plezierige manier van overdracht.
De auto kreeg ik met 20.000 km op de teller in bezit.
Wat een auto! Ik was natuurlijk al de V70 gewend. Maar deze D3 (automaat) met 150 pk was motorisch al een verbetering ten opzichte van de 2 liter handbak met 136 pk. Alleen als de motor koud is merk je dat de automaat wat meer toeren maakt voordat hij doorschakelt.
Maar als hij na enkele kilometers op bedrijfstemperatuur is dan accelereert hij prima. Een inhaal is zo gepiept op de autoweg.

Interieur.
Wat een luxe! Alles zit er (bijna) op. Schuifkanteldak, standkachel, elektrisch verstelbare stoelen. Verwarmbare stoelen.
Gewoon meer dan compleet. Met name die standkachel! Ik hoef nooit meer te krabben.
Het enige dat hij niet heeft is een achteruitrijcamera en adaptieve cruise comtrol. Natuurlijk wel de reguliere parkeersignalering voor en achter en de gewone cruise control.

Betrouwbaarheid.
Ik heb tot nu toe een onderhoudsbeurt gehad (moet om de 30 k een beurt). Was normaal onderhoud. Na 74 duizend km heb ik de Michelin zomerbanden vervangen voor Michelin all season.
Voor de rest geen bijzonderheden. Geen enkel gebrek gesignaleerd.
Ik dacht tot voor kort wel dat de Bluetooth niet goed werkte maar dat kwam omdat mijn iPhone te zacht stond.

Tot zover een kort resumé.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.