Volvo V70 D3 Polar+ (2016)

autoreview

Volvo V70 2014
Volvo V70 2014Volvo V70 faceliftVolvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014

Signalement

UitvoeringV70 D3 Polar+
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
KM-stand laatst30.125 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Het leed dat Volvo rijden heet

  • 10 km

Na een aantal leaseauto's gehad te hebben zoals Audi A4, Opel Insignia,Mercedes C klasse, was het weer tijd om een nieuwe leaseauto uit te zoeken in 2016. Ik had mijn oog al eens laten vallen op de Volvo V70 daar deze erg ruim is en de ruimte best goed kan gebruiken. Bij het bezoeken toen van de showroom begreep ik dat de V70 vervangen zou gaan worden voor de V90.
Ook de V90 is erg mooi maar het prijsverschil van ruim 8000 euro meer voor een kale V90 en een Volle V70 maakte de V70 interessant.
Een nieuw model heeft toch ook altijd zijn aanloopproblemen en storingen waar je niet op zit te wachten en een model dat reeds vele jaren op de markt is zal aalles wel verholpen zijn. Dat dacht ik althans.

Het leed dat Volvo rijden heet

  • 10 km

De nieuwe auto staat klaar om opgehaald te worden. Het was een van de laatste die er nog waren en was blij dat er nog een beschikbaar was zoals ik hem graag wilde hebben. Helaas was de auto niet helemaal compleet en waren er nog een aantal zaken die besteld moesten worden. Trekhaak zat er niet onder. Na de eerste rit op de snelweg de volgende dag bleek dat het stuur scheef stond als ik rechtuit reed op de snelweg. Dat moest ik maar combineren als ik de auto zou brengen als de trekhaak gemonteerd wordt. (erg klant vriendelijke :-( )

Na 3 weken werd ik gebeld door de Volvodealer dat de trekhaak binnen was en dat ik een afspraak kon maken hiervoor en dat ik dan ook naar het stuur kon laten kijken.

De trekhaak hebben ze gemonteerd en naar het stuur hebben ze waarschijnlijk alleen maar naar gekeken.

Daar moest ik maar weer een afspraak voor maken om dit te regelen en kon ik niet op wachten want dat ging heel lang duren. Was erg druk maw 2 weken later kon ik langskomen, ondertussen al 5 weken aan het rijden met een scheef stuur. Maar de verkoper had ondertussen wel contact op genomen met me, niet om te vragen hoe het met de auto gaat en of deze ook beviel, nee hij wilde me attenderen dat ik een enquêteformulier ging krijgen en of ik dan wel even een 10 wilde invullen want dat was erg belangrijk voor hem???? Wat een service

Na 2 dagen op de snelweg gereden te hebben merkte ik dat het stuur nu naar de andere kant scheef stond en dat de auto ook een raar rijgedrag had gekregen zeker als het wat harder waait. Ik word teruggebeld. Door alle drukte van de dag en nooit een reactie vernomen te hebben waren we ondertussen alweer een tijd verder.

Toen ik een afspraak had die wat eerder klaar was en langs een andere Volvodealer reeds heb ik hier eens navraag over gedaan. De Reactie daar was: Deze auto moet goed uitgelijnd worden en dat rare rijgedrag zou weg zijn als de dealer mijn winterbanden zou monteren maar dan wel in de juiste rijrichting, pffff gaan we weer.

Het leed dat Volvo rijden heet

  • 9.500 km

Hoe kan het ook mooier om met de Volvo naar Zweden te gaan. Tijdens deze rit ging op een bepaald moment er een koplamp uit in de nacht en ja deze kun je niet zomaar vervangen ivm xenon verlichting, dat had ik wel eens gehad met mijn Audi. De volgende dag naar een Volvo dealer gegaan in Zweden en voor dat ik het wist had ik een kop koffie in mijn handen en stond de auto in de garage en de man van de werkplaats vertelde mij dat de xenon lamp kapot was en deze werd gelijk vervangen en ook de andere kant ivm kleur verschil. Wat een service en vriendelijkheid dat was is bij de Volvo dealer in Nederland niet gewend.

Het leed dat Volvo rijden heet

  • 30.125 km

De auto heeft nu 30125 km gereden en moet melden dat de auto zelf een heerlijke auto is, goede stoelen goed comfort. Maar denk dat de duivel deze Volvo heeft gebouwd. Ondertussen is de auto ook moeilijker gaan schakelen erg hakerig en als ik mijn koppelingspedaal omhoog dat komen hoor ik een metaal klakgeluid. Zo op de snelweg kun je daarmee leven maar in de stad wordt je hier gek van dat geklak.

De auto gaat zijn 30.000 km beurt krijgen met de volgende punten van aandacht:
*Auto rijdt nog steeds niet goed rechtuit.
*Stuur staat nog steeds niet recht
*Schakelt erg hakerig.
*Koppelingspedaal klakt verschrikkelijk met omhoogkomen.
*Olielekkage krukas had de kwikfit geconstateerd met de bandenwissel.

Deze beurt heeft 1 week geduurd want er moesten onderdelen besteld worden.

Bij het ophalen van de auto heb ik vernomen dat er een oliekeerring was vervangen, uitgelijnd, schakelkabels vervangen want deze was niet goed (komt wel vaker voor vertelde men) koppelingspedaal gevet voor de klak en de 30.000 km beurt.

En????? Na 2 km op de snelweg gereden te hebben kreeg ik de auto niet in zijn 5e versnelling, auto trekt, stuur staat scheef en voor de verandering weer de andere kant op en het koppelingspedaal klakt nog steeds.

Weer met de auto terug naar de grote Haagse Volvo dealer. Na div keren vernomen te hebben dat dit niet kan en men uiteindelijk de moeite nam om toch maar eens mee te rijden werd er besloten dat er niet meer met de auto gereden mag worden.

Na 4 dagen kreeg ik te horen dat er allemaal spullen besteld moeten gaan worden er moet een nieuw vliegwiel/ drukgroep/ koppelingsplaat en druklager in. Speling op vliegwiel enz (komt wel vaker voor krijg ik te horen.)

Bij het ophalen van de auto was de bestuurdersstoel (beige) helemaal zwart van het vet en bij het schoonmaken hiervan zaterdag er 3 grote diepe krassen in het leer :-(

Nadat het leer van de stoel was vervangen door een nieuwe en het nog steeds klakkende koppelingspedaal en stroef schakelende versnellingspook en scheef stuur en slechte uitlijning deze groet Haagse Volvo dealer gemeld dat ze nu het dak op kunnen. In zo'n korte tijd zoveel onzin meegemaakt dat heb ik in een heel autoleven nog niet meegemaakt.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.