Volvo V70 D2 Nordic+ (2014) #5

autoreview

Volvo V70 2014
Volvo V70 2014Volvo V70 faceliftVolvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014

Signalement

UitvoeringV70 D2 Nordic+
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand laatst140.000 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de eerste ervaringen

  • 1.500 km

Na 4 jaar en 180.000 kilometer in mijn eerste Volvo, een V70 DrivE Kineic, mocht ik een nieuwe leaseauto uitzoeken. Proefrit gemaakt in een V60 met D4-motor. Daarna wist ik het zeker. De volgende wordt weer een V70. Het werd een Nordic+ in de kleur electric silver met Saga 17' velgen, roofrails, D2 motor en powershift aut. versnellingsbak met schakelflippers achter het stuur. Pfffff, wat is deze auto compleet zeg. Ik heb drie avonden met de instructieboekjes gezeten voordat ik alle functionaliteiten kon bedienen en de app had geïnstalleerd en gekoppeld aan de auto.

Ik was vooral nieuwsgierig naar de ervaringen met de combi D2/Powershift, na het lezen van revieuws van anderen. En dat valt enorm mee. De motor heeft voldoende koppel om rustig maar vlot met het verkeer mee te rijden. Wil je echt snel dan kun je door het gas iets dieper in te trappen, de bak wat later laten schakelen. Je moet het gaspedaal niet vloeren want dan gaat de motor loeien zonder dat het echt snel gaat. Je kunt met het gaspedaal nauwkeurig bepalen wanneer de bak moet opschakelen. Ik gebruik de flippers dan ook uitsluitend bij het remmen op de motor (terugschakelen).

De auto biedt je vooral veel ruimte en rijcomfort. 's Ochtends een kwartiertje voor vertrek de standkachel even aan via de app. Bij het instappen de stoelverwarming een poosje aan en je bent helemaal verwend!
Elke keer als ik moet (mag) rijden, heb ik er weer enorm veel plezier in. De Volvo is stil. Alleen tijdens het optrekken hoor je de motor. Cruisend op de snelweg krijg je echt een premium limo-gevoel.

Navigatie werkt goed, reageert goed op stembediening, stuurt je naar mijn mening wel te snel naar een alternatieve route bij file op de snelweg.
Echt top is het feit dat het sensus systeem over een harde schijf beschikt. Met een usb-stick je favoriete muziek uploaden en de CD'd kun je voortaan thuis laten. De kwaliteit van de geluidsinstallatie is top.

Het verbruik valt enigszins tegen. Tot nu toe 1:17. Dat was bij de vorige beter. daarmee reed ik gemiddeld 1:19. Misschien wordt het straks beter als de motor is ingelopen. Deze heeft winterbanden i.p.v. de Michelins met lage rolweerstand. Misschie straks met zomerbanden iets zuiniger.
Ik merk wel iets meer van onderstuur met de winterbanden. Niet storend trouwens.

De auto is tiptop afgeleverd door Volvo-dealer Ton van Kuijk.

Minpunten? Ja, naast het verbruik; waarom moet elke rit opnieuw de cruise control en de regensensor aanzetten?


Zo, dat waren de eerste ervaringen.Over een paar maanden een update. Dan heb ik ook met de boot erachter (1300 kg) gereden.

Nico.

Nog steeds tevreden maar wel een probleempje

  • 16.000 km

Zo, even een update.
Ik ben nog steeds erg blij met de auto.
Inmiddels alweer 16.000 km gereden. Onder andere een vakantierit naar de Dordogne en ook al een paar keer met de boot op de trailer achter de Volvo gereden. De boot weegt inclusief trailer 1300 kg. precies het maximum dat de auto mag trekken. Door het hoge gewicht van de auto en de lange wielbasis rijdt de combinatie erg stabiel. De auto trekt moeiteloos de hele combinatie tegen een trailerhelling op. dat is ongeveer 13% helling. Echt TOP hoe de powershift dat doet. Heel beheerst. Beter dan met de vorige handgeschakelde bak. Rijdend met de trailer schakel ik handmatig en hou het toerental boven de 1750. Dit doe ik om de motor niet te zwaar te belasten. Ook gaat er dan minder roet door de EGR-klep en vervuilt deze minder snel. Bij de vorige auto heb ik hier problemen mee gehad en is deze klep vervangen.
Er doet zich één storing voor. Direct na een koude start, slaat de motor soms af op het moment dat ik wil wegrijden. Soms een paar maal achter elkaar. Op internetfora lees ik dat meer D2/powershift-rijders deze klacht hebben. Ik zal bij 20.000 dit melden bij de dealer en de autoweeklezers op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Ben wel benieuwd of anderen deze klacht herkennen. Ondanks dit kleine puntje ben ik nog steeds zeer tevreden met deze comfortabele auto.

probleem opgelost

  • 21.000 km

Bij 20.000 km de auto naar de Volvo-dealer Ton van Kuyk gbracht voor een servicebeurt. Meteen verteld over het afslaan bij koude moter. de dealer heeft een software update gedaan maar dat heeft het probleem niet opgelost. Enkele dagen later belde de dealer dat men een brief had gevonden van de importeur, waarin het probleem stond beschreven, alsmede de oplossing. De verstuivers moeten gereset en er moeten nog een paar andere handelingen worden verricht. Afgelopen vrijdag de auto weer naar de garage en nu is het opgelost. Mocht je deze klacht dus herkennen bij je eigen auto, laat de dealer dan zoeken naar een brief van de importeur over dit onderwerp.

probleemloze auto

  • 140.000 km

Zo, even de review aanvullen. Inmiddels staat de teller op 140.000 kilometer. Ik heb nog nooit zo'n betrouwbare auto gereden. Elke 20.000 km gaat de auto naar de garage voor onderhoud. Los van het probleempje met de versnelling dat ik eerder beschreef is er helemaal niets aan de auto dat kapot is gegaan. Zelfs geen rammeltje of kraakje is te horen. TOP!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.