Volvo V70 2.5 T Comfort-Line (1998)

autoreview

Volvo V70

Signalement

UitvoeringV70 2.5 T Comfort-Line
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf1998
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto heeft goede stoelen en weinig last van kraakjes en/of rammeltjes. Er is veel ruimte in het interieur, dit lijkt nog meer omdat ik voor een licht beige bekleding heb gekozen. Nadat de auto is getuned met een Rica chip (tot 235 pk en 380 nm koppel) behoort de auto tot de snellere auto’s op de weg. Wel komt de power hard in en spinnen de voorwielen nog weleens door tijdens optrekken, zowel bij droog als bij natte omstandigheden is dit het geval.
Buiten hoge bandenslijtage en remblokkenslijtage zijn er de eerste 120.000 km geen grote onderhoudskosten geweest. Uitstraling is zakelijk en chique. De dealer is bijzonder goed, ik zou daar wel ieder merk auto willen kopen. Ben toch na een 2-tal dure kleine beurtjes(zie onder), waarbij direct de APK keuring werd gedaan, overgestapt naar mijn onafhankelijk autobedrijf in het dorp.
Onlangs weer met de auto en 4 volwassenen naar de wintersport gegaan en je komt nog steeds fris uit deze auto, na een reis van zo’n 1000 km. Wat een fijne auto is het toch.

PROBLEMEN

Problemen
Hoge bandenslijtage en remblokverbruik. Gevolg van tuning en rijstijl. Laatste 13.000 km problemen met fusekogel rechtsvoor en draagarm linksvoor, dit is door de Volvo dealer geconstateerd tijdens 2 apk keuringen. Dan is een Volvo een duur merk in het onderhoud, zeker als je naar de officiele Volco dealer gaat.
In beide gevallen was het te betalen bedrag voor een kleine service beurt en APK keuring tussen de EUR 800 en EUR 900. Vanaf 2003 is de auto bij de niet merkgebonden dorpsgarage in onderhoud, auto wordt thuis bezorgd en kosten zijn weer op een normaal niveau. Een grote beurt inclusief materialen kost nu 300 euro. Thermostaat van het koelsysteem was defect, maar dat is gerepareerd door laatstgenoemde dealer. december 2005 is de stuurbekrachtigingpomp overleden. Moest ruilpomp in en was toch wel weer een kostenpostje. Gelukkig kostte de APK keuring slechts EUR 45, dus uiteindelijk viel het weer mee.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.