Volvo V70 2.5 Exclusive-Line (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V70 2.5 Exclusive-Line |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 402.000 km |
KM-stand laatst | 473.000 km |
ERVARINGEN
Nou de Peugeot 306 is verkocht! Aangezien ik in de toekomst wel eens een trailer wil gaan trekken (vriendin met paarden) en een keer een andere auto kopen is ook wel leuk, deze Volvo gekocht!
Lang gezocht naar een betaalbare V70 op gas. Deze heb ik uiteindelijk gevonden.
Het interieur is wel vies, en het leer gescheurd. Dat wordt het leder opnieuw verven. Maar dat gaan we op termijn doen.
Hopelijk blijft ie lang storings vrij.
18-03-2008: vanavond lichtmetalen velgen ophalen, want met deze wieldoppen ziet het er niet uit!
Nou met lichtmetalen velgen is het een stuk beter!
PROBLEMEN
15-03-2008
Vandaag een beetje TLC aan de V70 gespendeerd, nieuwe kentekenplaat voor, oude met opgelegde letters was plat door een aanrijding? lampje van 1 mistlamp vervangen.
en het interieur aan 1 kant uitgezogen (wat een zand bende). Andere keer de rest doen!
17-03-2008
De 27ste gaat de V70 naar de garage om APK voorgekeurt te worden, want de APK verloopt op 17-04-2008. Helaas is het Motormanagement lampje gaan branden vanochtend, hopelijk is het niks ernstigs, hij schokt wel een beetje onder het rijden (op gas).
met benzine nog niet getest.
Ook trilt de koppeling een beetje, en krijg ik hem moeilijk in de 1 en de R als ie koud is. Hopelijk is dat met een bak olie wissel opgelost! Voor de rest rijd ie voortreffelijk!
21-03-2008
Het lampje van de mistlampschakelaar achter werkte niet meer (je kon het knopje in het donker niet meer vinden). Dealer adviseerd om een nieuwe schakelaar te kopen, ik heb de schakelaar uit elkaar gehaald en het lampje vervangen voor 0,90 cent.
23-03-2008
Op een rustig momentje het volgende euvel verholpen, als je de deur van de volvo dicht gooide dan bleef de binnen verlichting vaak aan, dan moest je de deur hard dicht gooien. Dat heb ik dus liever niet. oplossing gevonden op het volvo 850 forum, je moet de microswitch van het portier slot iets aanpassen (heel dus stukje plastic ertussen) en hij functioneerde weer, gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de portier bekleding eens flink te reinigen
25-03-2008
Naar de dealer geweest en koplamp ruitenwissers gekocht, 1 olie filter en 2 front door warning lights. (oude lampjes zijn overleden door de gordel)
27-03-2008:
net de garage aan de lijn gehad! voor de APK moet de fusee kogel vervangen worden, dat is helaas 1 geheel met de draagarm. Dus 1 nieuwe draagarm, 2 nieuwe stabilisatie stokjes (en 2 remslangen voor vervangen (advies))
heb het hele handeltje bij estate-service besteld en ben voor 149,49 euro klaar!
Op hbase.nl kostte 1 draagarm al 150 euro. dus dat is mooi meegenomen!
Een van de velgen die ik heb gekocht (zie foto) trilt als een gek!
misschien hangt het van de montage af (las dat de naaf geheel glad moest zijn).
houd jullie op de hoogte!
03-04-2008:
Net de draagarm vervangen, omdat de garage aangaf dat de fusee kogel kapot was. helaas is de aandrijfas uit de homokineet geschoten (wielkant). heb toen ook maar de homokineethoes vervangen (was een beetje aan het uitdrogen) en daarna alles weer netjes gemonteerd. Ook het interieur filter vervangen, €31.40 bij de dealer.
De V70 rijd weer heerlijk!
09-04-2008:
Zo de V70 is terug van de garage met APK tot 19 April 2009!
remslangen zijn vervangen evenals de stabilisatorstokjes.
olie van de versnellingsbak en motorolie+ filter
tevens had ik geklaagd over het getril van de velgen, na de ’verdachte’ band op het balanceer apparaat te hebben uitgemeten bleek dat er 110gr op moest, maar er zat al bijna 130gr op!
Toen al het lood er maar afgehaald en na uiteindelijk alle 4 de wielen geballanceerd te hebben enkel een goede hand vol met oud lood (zink tegenwoordig) over.
zo lekker heeft de V70 nog nooit gereden!
03-05-2008
Wou vandaag een trailer trekken (waar die voor aangenomen is) maar de verlichting van de aanhanger klopte voor geen meter. Bij mijn vader de stekkerdoos maar eens gecontroleerd, die bleek helemaag gecorrodeerd te zijn. na het honen met boortje 5.5mm deed hij het echter weer prima. gelijk zuurvrije vaseline erop gedaan tegen het corroderen. Tevens deden de speakers achterin het niet, na de radio gedemonteerd te hebben bleek dat de voorziening tussen de radio en de iso stekker nooit verbonden is geweest. met een kroonsteentje de kabels aan elkaar gemaakt, en er was weer muziek in de V70!
nu uit 8 boxen ipv alleen de 4 voorste.
WAT EEN GELUID!!!!!
To do lijstje:
1. motorplaat aan de onderkant weer plaatsen (kreeg ik los bij de auto)
2. eindstukje uitlaat vernieuwen
3. motorkap bijwerken met lakstift
4. bumpers overnieuw schuren en spuiten
geen problemen
- 473.000 km
Nou ook wel saai om te melden dat er gewoon niks kapot is gegaan in de afgelopen tijd.
Ik heb wel de schokbrekers voor vervangen. En heb gelijk de v70 een stukje verlaagt met APEX veren. Staat een stuk beter.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.