Volvo V70 2.5 Comfort-Line (1999)

autoreview

Volvo V70 2.5 Comfort-Line (1999)

Signalement

UitvoeringV70 2.5 Comfort-Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf306.000 km
KM-stand laatst480.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf auto

  • 306.000 km

Op een dag was het zo ver: mijn 2e volvo ophalen. Dit keer een V70 uit 1999 met lpg-g3 installatie vanuit Volvo geinstalleerd ergens bij 120.000km stand door vorige eigenaar. Vorige auto was ook een volvo: 850 op benzine en bij stevig doorrijden en vooral veel rijden kostte me deze gewoon teveel. Vandaar de keuze voor lpg want bent niet echt een dieselrijder.

Auto gekocht bij off. Volvo dealer Oss. Oude 850 ingeruild voor mooie prijs en kleine bijbetaling (4000 euro) was het mooi geregeld.

Wat gelijk opviel was dat de auto nog als nieuw reed en alles werkte naar behoren behalve de airco. Dit was voor mij geen afkeurpunt. Belangrijker dat de auto motorisch en technisch nog piekfijn in orde was! En dat is ie! Het betreft een 10v met 144 pk en wel eentje met de gaskabel (dus geen elektronisch gasklephuis) < juli 1999, waarschijnlijk de beste keuze is voor rijden op gas gezien de reviews.

Het 5-cilinder geroffel doet mijn hart altijd sneller kloppen en dit maakt de auto zo bijzonder! Origineel is auto nog volop: eerste uitlaat, koppeling etc. Boekjes erbij. Alleen binnenkant wat uitgeleefd maar dat is mij geen doorn in het oog. Binnenkort meer ervaringen.

APK en keuring

  • 339.000 km

Na een goed jaar met de auto te hebben gereden en veel snelwegkilometers stond deze inmiddels op de 340.000. APk stond voor de deur en daar kwam de auto goed doorheen. Nwe ruiterwissers, ophanging uitlaat lassen en een grote beurt was ie weer piekfijn in orde.

Heerlijk zo'n grote auto: 2 kids achterin en gaan met die banaan. veel ruimte achterin zodat alles mee kan! Van de zomer naar frankrijk! alles zou moeten passen.

Het verbruik op gas is zeer redelijk te noemen. In mijn vorige 850 reed ik boven de 150 km/h 1 op 6/7 en bij 110 km/h ong 1 op 9/10. Deze v70 met lpg-g3 haalt de 1 op 8,5/9 zeker bij 100 a 110 km/h. Wanneer je bovende 120/130 km/h uitkomt gaat het zuipen beginnen. Toch met gas is dit wel heerlijk: veel aan de pomp staan is minder maar tanken voor onder de 20 euro is alsof je je brommmer hebt volgetankt! Wat n genot!

Op naar de 350k.!

Verder gassen

  • 370.000 km

Gemiddeld rijd ik 40.000 km per jr en nu komt de teller richting de 4 ton. Spannend! Vorige apk was er weinig mis met de auto en ook deze keer blijkt er weer weinig mankementen. Wel nwe remblokken, banden rondom, en wiellagers en laten uitlijnen. Auto had een stoepje gepakt met inparkeren en trilde erg op snelweg. Trillen is nu verdwenen en auto zoeft heerlijk over de weg en komt goed mee in het verkeer. Wat opvalt is het olieverbruik: nihil. Wel af en toe controleren. Verder rijd ik de auto altijd rustig warm: dit soms ter ergenis van medeweggebruikers omdat ik dan bij het stopicht rustig optrek een wegrijd. wel gewoon op de toegestane snelheid maar niet met gierende banden wegzijn dus. De auto loopt mooi : het bewijs van echt één van de laatste echte Zweedse V70-ers! M.i. éen van de beste auto's toen dertijd gemaakt!

Op de snelweg voel je heel soms wel eens een lichte inhouding. Volgens mij heeft dit te maken met rijden op gas. Ik trek me er weinig van aan.

Problemen zijn er niet. Wel kleine dingetjes kapot:
- centrale deurvergrendeling bestuurderskant werkt niet meer, wel met sleutel;
- airco doet het niet;
- achterruit li deurportier gaat niet meer vanuit bestuurderskant omhoog;

We rijden lekker verder: ook nwe autoradio aangesloten en er zitten goede standaard geluidsboxen in.

Een paar centjes voor het onderhoud

  • 411.000 km

Keurig en zonder problemen de 4 ton gehaald. Wat een ervaring en wat rijdt de auto nog fijn! Metname op de snelweg voelt hij zich erg op z'n gemak. In de stad staat ie z'n mannetje maar met veel optrekken doe ik het meestal rustig aan. Soms wel even een sprintje trekken gewoon voor de fun.

Aangezien ik niet precies weet wanneer de distributieriem is gedaan en ik het niet nauwkeurig kon terugvinden in het onderhoudsboekje toch deze laten vervangen.
Met bougies en groot onderhoud.

De apk viel tegen: draagarm rechts voor had het begeven en nog een paar dingetjes. Een iets duurder jaartje dus: kosten rond de 2000 euro incl alles.

Verder geen mankementen. Airco nog niet laten repareren.

Helaas zat tijdens de winter de tankklep vastgevroren, waarschijnlijk de kabel. Deze gebruik ik natuurlijk minder vaak aangezien ik ong. 1 keer per mnd 10 liter benzine erin gooi en de rest gewoon lekker lpg. De tankklep is nu kapot. Wel even een tankdop met slot gekocht en dat zit nu wel even okey.

Op naar de 450k! Hopelijk volgende keer minder hoge kosten al is het niet buitensporig hoog bij deze kilometerstand.

Nog een duur jaartje

  • 442.000 km

Ook dit jaar viel het qua kosten iets minder dan mee. Apk en groot onderhoud ong. 2200 euro. Dit keer o.a. li draagarm voor laten vervangen. Andere remschijven en nog wat zaken.

Soms vraag ik me af: wat is verstandiger, doorrijden en niet op onderhoud bezuinigen of uitkijken naar een andere.

Dat de volvo altijd moeiteloos start en me overal naar toe brengt trekt me tot nu toe over de streep om er lekker mee door te rijden. Ook met het oog op de half miljoen! Wie kan dat nu zeggen! Maar goed zo ver is het nog niet maar het komt in zicht! Motor houdt zich nog prima tot perfect! Soms denk ik wel eens ietsje meer de kleppen te horen maar het zeker geen hard getik. Of die dit ookal bij de 3 ton deed kan ik niet zeggen maar ik merk aan het vermogen en lopen van de motor in elk geval geen verschil.

Dit jaar heerlijk op vakantie geweest. Alles erin en rijden maar. Het is een zalige reisauto!

Wordt vervolgd weer!

Heerlijk goedkoop

  • 471.000 km

Dit jaar een perfect apk: slechts 2 lampjes moesten vervangen, eentje bij achternummerplaat en een richtingaanwijzer-lampje die het nog wel deed maar niet meer optimaal geel-licht af gaf... Joepie!! Wat een feest zo'n volvo!

Even het interieurfilter zelf vervangen en hij ruikt weer als (van)ouds!

Ik rijdt er nog een jaartje mee door en hopen dat ie het goed blijft doen! Ik voel de auto's drang naar veel kilometers, heerlijk!

Koppeling wordt minder naar mijn gevoel. Doet het nog prima maar tijdens file rijden hakt ie nog wel eens. Misschien een intern veertje geknapt maar ik laat het even zo.

Ik schrok wel wat de huidige V70-ers nog waard zijn wanneer deze boven de 4 ton hebben gelopen. Als ik niet mee ga met de modegrillen en er niks kapot gaat is het nu juist goedkoop rijden. Per saldo rijd je dan niet zo duur, vanwege de lage afschrijving.

Ook merk ik nu op dat er meer liefhebbers komen en elkaar even groeten of een duim omhoog. Het wordt nu toch echt een v70 classic!

Op naar de 5 ton!

Inruilen

  • 480.000 km

Na veel naslagwerk en inlezen is deze V70 classic ingeruild voor een jongere V70 D5. Ja toch gaan dieselen.. Hoofdredenen waren o.a. koppeling die er aan zat te komen en doorgezakte achterveren. Auto reed verder nog prima! Hij is inmiddels verkocht en volgende eigenaar zal er vast makkelijk de 5 ton mee redden! Het ga je goed trouwe rakker!

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens